• Haras

    Blödning innan BIM och plus!!

    Jag har haft små blödningar (vid toabesök samt lite i trosskydd) sedan 7 dagar efter ÄL fram tills idag en vecka senare då jag fått ett starkt plus!! Kan tillägga att jag ätit rosenrot denna månad från mens till äl. Vad kan detta vara? Missfall på G eller är det nån som haft liknande och fortfarande är gravida?

  • Svar på tråden Blödning innan BIM och plus!!
  • SofiaM

    de 3-4 första dagarna var väldigt ljusa för mig med, sedan hade jag 3 dagar som det var lite mer, och sedan ljust nu flera dagar, och idag lite på fm och nu inget alls under dagen..

  • SofiaM

    .. inget blod idag än så länge..
    hur går det för er andra?

  • Haras

    Jag hade små blödningar, mest färskt blod när jag var på toa inte mycket i trosskyddet första veckan från en vecka före BIM tills BIM-dagen så jag testade positvt. Sen var det uppehåll några dagar, fast nu har jag blött lite i två dagar igen... Det är jobbigt när hoppet går upp och ner...ena stunden är jag säker på att det är missfall på G,oh csen på att det är normalt...och nu oroar jag mig för utomkvedes! usch va detta är jobbigt! Om testet visar plus på söndag så ska jag boka til för vul nästa vecka. Gick privat sist jag fick MF och man fick tid dan efter man ringde.

    Sofa M: hoppas det slutat nu för dig och hoppas du får ett plus på ditt test!

  • SofiaM

    tack för det haras! hoppas det är bara en sån där vanlig blödning tidigt i graviditeten du har!

    ja idag har jag haft samma känsla nere i magen som jag hade tisigt i förra graviditeten, så det ger mig hopp! Men jag ska inte hoppas för mycket, har ju bim idag så det kan lika gärna vara annat på väg!

  • nuedetdax

    Hej tjejer,
    Mina "gravsymptom" var 3 st muskelknutar i livmodern.
    De var små men kan växa och vara i vägen för spermierna att nå ägget och sen kan de bli för stora för att barnet ska kunna växa osv..
    Så nu är jag inte alls lika hoppfull längre..

  • SofiaM

    tråkigt att höra nuärdetdax!

    ..NU HAR JAG PLUSSAT!!
    har en cykel på 22-23 dagar, bim idag och fick ett plus, trodde det skulle vara för tidigt med tanke på kort cykel.. Ett ljust fint blått plus!
    Snälla, ska ni skriva grattis, skriv det här, ni är de första på fl som får veta, och min sambos syster finns här på fl, och nära kompisar, men de ska få veta senare, så låt det stanna här :D
    Så glad nu!

    Lycka till haras!

  • Haras

    nuededax: Nej va tråkigt

    Sofia M: Grattis, va kul!!! Nu får vi hoppas båda våra plus blir kvar trots blödningar. Idag har jag inte blött nåt! Hurra!!!

  • SofiaM

    Tack! :D
    Ja det får vi hoppas på!
    Just nu är jag inte speciellt orolig..
    Har inte blött idag heller, så det är 3 dagar nu utan..
    Ska testa igen efter helgen o se om det blivit ännu starkare plus då..
    Det är så tidigt just nu, trodde det inte ens skulle synas ett plus idag..

  • SofiaM

    Tack :D
    Kan inte fatta det än.. har inte riktigt smält in..
    Jag tro jag fattar det mer när nästa test (förhoppningsvis) också visar plus, efter helgen!

  • Haras

    Ska oxå testa igen till helgen, var en vecka sedan nu...då var plusset starkt, borde ju ha blivit svagare om det nu är MF på G?? Eller hur länge kan ett starkt plus hålla i sig? Ska för säkerhets skull boka vul så snart det går oxå så jag kan slappna av lite och kanske få veta varför det blöder?

  • nuedetdax

    Haras, ja det måste va jättejobbigt att inte veta, hoppas allt ordnar sig, om det är mf så hoppas jag du snart plussar igen..

    Kram

  • Haras

    Hej på er!

    Nu har jag gjort ett nytt test idag på dag 40 och det är fortfarande ett jättestarkt plus trots ca 2 veckors blödningar från o till. De senaste dagarna har det dock bara blött när jag typ gjort nr 2, droppar lite blod...sen dan efter kommer det lite brunt. Så jag antar att det är sköra slemmhinnor. Men nästa ska jag boka tid för vul så jag säker... Lycka till alla och gott nytt år! Kram

  • SofiaM

    Går in och önskar er gott nytt år jag med :D vilken härlig start på det nya året med bebis i magen, eller "slemklump" ;) För mycket till bebis är det inte än..

    Vad roligt haras att det fortfarande är ett starkt plus!
    Jag testade imorse igen och nu har jag ett starkt plus jag med, var ju svagt i fredags, men ett plus är ju alltid ett plus, och nu när det blivit starkare så är jag absolut inte orolig för att det är tidigt mf de där blödningarna..

  • Snodden

    Blödde också men bara två dgr under helgen fyra st liten mörkare blödning men inget brunt alls, bara rosa och mörkt, men min BM sa att det är helt normalt har inte fått ut något foster häller men man blir lite orolig för att det ska ligga något dött i magen, men har alla gravsymtom man kan ha .

  • PernillaAndersson

    Hade en liten blödning 2 dagar-bim. Trodde det var nidblödning men plussade. Slutade dock i missfall. 
    Ett par månader innan hade jag liten blödning 7 dagar - bim, och plussade bim +4. Missfall det också. 

Svar på tråden Blödning innan BIM och plus!!