• Haras

    Blödning innan BIM och plus!!

    Jag har haft små blödningar (vid toabesök samt lite i trosskydd) sedan 7 dagar efter ÄL fram tills idag en vecka senare då jag fått ett starkt plus!! Kan tillägga att jag ätit rosenrot denna månad från mens till äl. Vad kan detta vara? Missfall på G eller är det nån som haft liknande och fortfarande är gravida?

  • Svar på tråden Blödning innan BIM och plus!!
  • Haras

    gnagaren: Oj, så det kan vara utomkveds om det småblöder...även om man inte har ett dugg ont!?! Eller missförstod jag dig?

    Är just nu och firar jul hos mina föräldrar, men slutar inte dess blödningar ska jag kolla upp det när jag kommit hem igen...

  • SofiaM

    vad man har hört om utomkveds är ju att det gör förbannat ont.. men kanske det kan vara så att det inte gör ont alls.. eller att det börjar blöda o gör ont efter några dagar..?
    Men vi har ju småblött länge nu.. så om det är et så bör du/vi ha ont vid deet här laget..?

  • gnagaren
    I början brukar man inte ha ont alls.  Jag trodde att gravtestet visat fel, men sen när det fortsatte komma lite blod i omgångar, så började jag misstänka att nåt var fel.

    Vill inte oroa dig, men det är aldrig farligt att kolla upp det.
    Mamma till en NPF:are
  • SofiaM

    jag vet ju inte ens om jag är gravid.. så det bör jag nog först kolla upp.. hinner inte på apoteket idag, får bli imorgon, på bim dagen..

  • nuedetdax

    Hej,
    Shit tror ni jag kan ha utomkveds`?
    Jag har som molande och stickande värkar i vänstra äggstocken som förstärks när jag hostar nyser osv.

    Ska till gynnen imorgon har två myomer som jag ska kolla upp så jag ska fråga om det inte är dom som spökar. Har oxå köpt ett test men det känns inte alls aktuellt att testa.

    Håll tummarna för mig imorn

  • nuedetdax

    Tack Haras,
    Jag hoppas verkligen inte att det är utomkveds för min del, har inte sååå ont, mer molande och stickningar.

    Hoppas du är gravid håller tummar att du plussar på nyår!!

  • Haras

    sofia och nuedetdax: hoppas vi alla får plus och slipper utomkvedes... Har iaf tänkt kolla upp detta med vul om nån vecka även om det slutar blöda och fortfarande är ett plus! Vill ju veta säkert vad som är på G där inne.

  • nuedetdax

    Haras, ja det hoppas jag oxå Lycka till på vul.

  • SofiaM

    ja jag får hoppas jag med, kanske gravid ändå.. ätit som en tok ikväll.. mer än sambon, som är stor i maten.. har ätit middag 3 ggr o funderar på att gå o lägga mig nu för jag börjar bli hungrig igen..!

    imorse om det som det pågått nu i 13 dagar, men sedan inge mer, gud vad skönt, men det kommer nog tillbaka imorgon, har varit så en dag förra veckan med.. men skönt är det när man slipper det för några timmar!

    Lycka till ni nu :)

  • Tontalina

    jag har också haft små blödningar, ganska ljusa men har haft det i nu 3 dagar ungefär.. är orolig för vi vill inte ha ett missfall till. har BM den 31/12..

    hoppas det finns något där inne!

Svar på tråden Blödning innan BIM och plus!!