• Anonym (Olof)

    Hon skriver inte.

    Hej!
    Jag var på en dejt för några dagar sedan. Det var en jättetrevlig dejt och vi umgicks i närmare 4 timmar.
    Hon har dock slutat skriva. Jag skickade först ett meddelande och tackade för en trevlig dejt direkt efteråt. Igår frågade jag om hon ville ha fortsatt kontakt. Får inget svar.
    Förstår mig inte riktigt på sånt. Varför kan man inte bara säga att man inte är intresserad?"
  • Svar på tråden Hon skriver inte.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Lilly less) skrev 2024-05-03 14:03:00 följande:

    Kan finnas några anledningar, allt från att spela svårfångad, att vara upptagen på riktigt eller bara helt enkelt väldigt feg. Väldigt lågt av henne om hon inte kan svara åtminstone. 


    Låt bollen ligga hos henne nu, du har redan tagit kontakt.


    Tack för ditt svar. Hon sade under dejten att hon inte tycker om att göra personer ledsna/besvikna så att inte svara ligger i linje med det.  

    Att inte svara och att inte ta bort mig från Tinder gör mig knäpp.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Knäpp) skrev 2024-05-03 15:27:51 följande:
    Om du blir knäpp av det ska du nog inte vara på Tinder, ärligt talat. Hennes handlingar visar tydligt att hon inte är intresserad av mer kontakt. Bara att gå vidare, ni har trots allt bara varit på en enda dejt.
    Knäpp var väl en överdrift från min sida. Och ja... hon är inte intresserad. 
  • Anonym (Olof)
    Tobben skrev 2024-05-03 16:17:52 följande:
    Du har blivit ghostad. Jag beklagar.
    Det är bara att respektera att hon inte har mer ryggrad än så och att du brast i ditt omdöme när du gick på dejt med henne.
    Avmatcha och ställ in siktet på någon/några vettigare.
    Det verkar vara det som har hänt. Får acceptera och respektera att det är så som hon ville kommunicera att hon inte är intresserad. 
  • Anonym (Olof)
    prospicientia skrev 2024-05-04 14:36:46 följande:
    Att inte vilja gör någon besviken är i sig ett varningstecken, skulle jag vilja påstå.

    Sen det där med att träffa andra och ha någon i reserv... Ja, där ser man nog lite olika på det för man kan givetvis inte räkna med att ens dejt inte har kontakt med någon annan när man inte ens känner varandra än. Jag vet att många inser ser det såhär, men att återkomma av den anledningen känns för mig väldigt skevt. Då är det bättre att fortsätta träffa dem man träffar tills man känner sig mer säker eller vara helt öppen och ärlig, med att man provar sig fram lite just nu. Det går att säga det där med att man t.ex. träffar någon just nu, men inte är säker och inte orkar mer just nu. Blir du svartsjuk i ett så tidigt läge är det du som ger en stark varningssignal.
    Jag är bara besviken över att hon inte skriver. Hon kunde ha skickat ett kort meddelande för att säga att hon inte är intresserad. Det var det att bli ignorerad som var jobbigt. Ändå tycker jag att vi hade en trevlig dejt.
    Hon sa på slutet av dejten att hon upplevde mig som lite sluten och att hon ville byta kontaktuppgifter utan att vi skulle fortsätta prata.

    Hon blev obekväm när jag gav henne komplimanger. Jag sa att hon var fint klädd och att jag tyckte att hon var en väldigt fin person. 
  • Anonym (Olof)
    prospicientia skrev 2024-05-04 22:52:05 följande:
    Ja, det är tråkigt när det rinner ut så. Det är artigt att meddela. Kvinnor klagar på detta också. Men tyvärr kan man inte räkna med att alla gör det. Jag hade en dejt en gång som bokade av när jag satt på tåget på väg till henne (det var flera timmars tågfärd). Inte roligt, men sånt händer tyvärr!

    Om du var mer intresserad än hon kan hon ha blivit obekväm pga. det. Det är dock mer regel än undantag att folk har svårt för att ta komplimanger för det känns väldigt nära plötsligt. En del känner att det blir för nära för tidigt. Omöjligt att veta i förväg dock så fortsätt bara att vara ärlig, men visa heller inte alltför mycket känslor alltför tidigt.
    Upphörde ge komplimanger efter att hon berättade hon blev obekväm. Jag  sade då i stil med: "Jättebra att du berättar. Jag vet ju inte du fungerar..."

    Hon tyckte väl att hon drev samtalet under kvällen. Jag tänkte att sånt brukar växla. Och på en första dejt är jag alltid lite nervös.  
  • Anonym (Olof)
    Björkenli skrev 2024-05-04 23:00:19 följande:

    Lite för lite information för att veta att hon inte är intresserad.  Kvinnor kan ibland vara tveksamma till andra skäl än att de inte är intresserade, främst att de inte känner sig säkra på att mannen har seriösa intentioner. 
    Även om jag hade velat bli inbjuden på en till dejt har jag nog blivit lite off om jag fick ett meddelande "om jag ville ha kontakt". Jag hade mycket hellre velat att killen vara vågade fråga om en till träff. Ha kommit på något trevligt förslag som tyder på att han faktiskt är intresserad också (ju mindre effort desto mer går varningssignalerna igång att han nog bara vill ha något tillfälligt tidsfördriv).

    Är du intresserad så kom med ett konkret förslag. Är hon tex vegetarian, leta upp något bra vegetarisk ställe. Bara som exempel. Dvs gärna ett förslag som visar att du har lyssnat och tar hänsyn till vad hon är intresserad av. 

    Kan vara värt med ett till försök, om du verkligen är intresserad. 

    (Är du inte verkligen intresserad,  så kan det vara så att hon plockade upp detta också. )


    Jag hoppades att vi skulle utveckla en relation. Jag tyckte/tycker väldigt mycket om henne. Tycker hon är söt och framförallt verkade väldigt snäll och mysig som person. 

    Kan inte skriva till henne igen. Skrev igår att jag hoppades att hon hittade den hon ville ha. Fick inte svar då heller tyvärr. Får släppa och acceptera att hon inte vill ha kontakt. 
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Knäpp) skrev 2024-05-05 15:12:53 följande:
    På första dejten måste man visa sig från sin allra bästa sida. Det finns ingen tid "att växla". Och för att hon ska säga att hon är obekväm, ja då var det nog riktigt illa. Jag är faktiskt förvånad att du ens väntade dig ett svar. Låter som en katastrofdejt i mina öron.
    Jag tyckte det var en väldigt mysig dejt. Vi började på en filt där vi drack två glas vin och pratade om allt och vi slutade på en resturang. På vägen ner till tunnelbanan sa hon: "Vi har haft en väldigt trevlig kväll". Och vi hängde från klockan 20:00 till 00:00. Om det var katastrof borde hon avslutat tidigare.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Knäpp) skrev 2024-05-05 15:23:04 följande:
    Får jag fråga vad syftet är med att skriva något sådant? Vad ville du åstadkomma?
    Eftersom hon inte vill ha kontakt så ville avsluta på mitt sätt. Tror jag har drag av Asperger. Behöver ett tydligt avslut. 
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Knäpp) skrev 2024-05-05 15:47:25 följande:
    Ja, DU tyckte det, men hon har känt sig både obekväm och att du är sluten. Fattar inte hur du trodde att det var lyckat.
    Ja, det känns som om hon och jag uppfattade dejten olika. Hursomhelst så tycker jag att man borde skicka ett kort meddelande i vilket man meddelar att man inte är intresserad.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Jrjr) skrev 2024-05-05 16:01:56 följande:
    Ja men nu svarar hon inte och då får man acceptera det , ni sågs EN gång. 
    Vi har setts en gång men vi skrev mer eller mindre varje dag under cirka en månad. Alla kommunicerar på olika sätt. Detta sett valde hon. Det accepterar jag. 
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Jrjr) skrev 2024-05-05 16:16:23 följande:
    En månad är inte mycket heller. 
    Vi har under denna månad hunnit prata om mycket. Bland annat runt döden eftersom hennes pappa har dött.

    Det dock lite egocentriskt av mig som jag håller på.

    Jag får mentalt tacka att jag fick vara med om det här. För det vackert att träffa människor som rör en. Jag blev förtjust i henne under kvällen. Hon kändes som väldigt glad och pratglad person. 
  • Anonym (Olof)

    Fick äntligen en respons. Hon tog bort mig på Tinder. Det känns skönt. För genom detta släckes mitt hopp om att hon skulle höra av sig. Ska gråta några dagar till och sedan ta nya tag. 

Svar på tråden Hon skriver inte.