• EpicF

    Barn ledigt klämdag, pappan arg

    Vanligen brukar det väl lägga sen studiedag så att barnen är "lediga", dvs inte går i skolan den dagen...
    så varför ringde skolan och frågade? 

    Sedan borde du kanske diskuterar med pappan innan om det alternativet att gå i skola finns för 9-årigen. Men det är inte något att bli arg över. 

  • EpicF
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-05-01 07:56:30 följande:
    Och du visar hur du är som person som ska bestämma saker på hans veckor. 
    Det är hennes vecka också... och det är rätt naturligt att man vill träffa sitt barn på dennes födelsedag oavsett vems vecka det är. 
  • EpicF
    Anonym (bb) skrev 2024-05-02 13:20:51 följande:
    Skulle han egentligen jobbat? Mitt ex la in ledigt på klämdag när barnet ska vara hos mig plus hela sommaren ledigt när hon ska vara hos mig, jättefrustrerande för det går inte att ändra men arg blev jag inte, tänkte att det var ett misstag. Orkar heller inte bråka. 

    Brukar ni inte lägga in ledighet/besvara ledighet online?

    Alla kan göra misstag men klart han kan bli irriterad när du svarar åt han och sedan antar att syskonen löser det, dom kan ju ha andra planer dom med. 
    Om du inte är ledig på dina veckor så ringer du och meddelar att barnet ska bara på fritids den aktuella veckan. Inga svårigheter alls att ändra det. Även klemdagen meddelar du om, om du inte är ledig. 
Svar på tråden Barn ledigt klämdag, pappan arg