• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • H0nd3ndär

Är vi som varit med i den andra gruppen som redan fött bebisen med välkomna här? Är ofta fortfarande in och läser men fler barn är inte aktuellt. Ibland kan det kännas lite tomt att inte vara i karusellen men bara tanken på fler än 4 barn får mig just nu att känna "nej tack". Hade vi varit 5 år yngre hade det säkert varit öppet för en till men först om kanske 2 år tidigast. 

Vart med 2022. Det ville inte ta sig medan jag ammade men när jag väl slutat tog det "bara" 3-4 försök. Bebis är nu 13 månader och inte speciellt liten längre. Själv är jag 39. Fött 2 barn efter 35 men bara varit med i gruppen när vi försökte med sista. Storasyskonen är 2,5 år, 5 år och 11 år.

• Maymom

Så fint att se att flera av er nu är gravida!! Symetrical-extra grattis till dig, du var så fin och peppande i den andra gruppen. Det kan ha varit FL?s bästa och trevligaste tråd.

Efter två ma 2022 ligger jag här nu med en sovande liten bebis bredvid mig. Helt fantastiskt att det gick! (är 41)
    Storebror är överlycklig och lillebror är så fin.😊

(mina grabbar har blivit flyttade vid ul så jag fått tidigare bf, trots att det är omöjligt utifrån sex och ÄL. Har hört att det är vanligare att pojkar flyttas till tidigare datum. Har blivit igångsättning 2 v efter ul-datum och båda barnen har varit stora, ena klassad som stor för sin ålder, LGA)

• Anonym (1986)
    Maymom skrev 2024-05-03 00:06:09 följande:

Så fint att se att flera av er nu är gravida!! Symetrical-extra grattis till dig, du var så fin och peppande i den andra gruppen. Det kan ha varit FL?s bästa och trevligaste tråd.

Efter två ma 2022 ligger jag här nu med en sovande liten bebis bredvid mig. Helt fantastiskt att det gick! (är 41)

(mina grabbar har blivit flyttade vid ul så jag fått tidigare bf, trots att det är omöjligt utifrån sex och ÄL. Har hört att det är vanligare att pojkar flyttas till tidigare datum. Har blivit igångsättning 2 v efter ul-datum och båda barnen har varit stora, ena klassad som stor för sin ålder, LGA)

Grattis till bebis 😍

ahh så det är så alltså. Kanske är en pojke jag väntar då 🙈 nu när jag tänker efter blev bf bakåtdlyttat med sonen och framåt med dottern. Så kanske lutar åt att denna trea är en pojke, spännande 
  • Symetrical
    Maymom skrev 2024-05-03 00:06:09 följande:

Tack fina du! ❤️
    Så glad för att allt gått bra 🙏🏼 Hur gamla är pojkarna? 🥰
  • Maymom
    Anonym (1986) skrev 2024-05-03 07:02:23 följande:
    Grattis till bebis 😍

ahh så det är så alltså. Kanske är en pojke jag väntar då 🙈 nu när jag tänker efter blev bf bakåtdlyttat med sonen och framåt med dottern. Så kanske lutar åt att denna trea är en pojke, spännande 
    Tack!! Ja spännande att se.😊
    Symetrical skrev 2024-05-03 07:29:43 följande:
    Tack fina du! ❤️
    Så glad för att allt gått bra 🙏🏼 Hur gamla är pojkarna? 🥰

Tack!!

storebror är 4 år och lillebror är snart ett halvår. (Så jag var över 35 redan med första barnet.)
  • H0nd3ndär

Glömde sägs grattis till er alla som blivit gravida efter jag lämnade och till er som fött! <3

Intressant där med pojkarna. Alla mina 4 barn har blivit tidigareflyttade men pojkarna mer än flickorna. Flickorna bara 1-3 dagar. Yngsta pojken flyttades en hel vecka från vul till rul. Föddes sedan bf-11 enligt mig, bf-9 enligt vul men bf-2 utifrån rul om jag minns ungefär rätt. Ändå vägde han nästan 5 kg. Han vart orsaken till att jag sedan fick igenom gångsättning med båda flickorna.

• Brallans

Ville även kika in här och säga att oj vad roligt det var att läsa alla era inlägg med alias som jag känner igen från förr :) 

Kommer garanterat hänga här och kolla hur det går för er alla!  

• Symetrical

Kan bara hålla med Brallans. Aldrig hängt en tråd med så fin gemenskap och i princip ingen negativitet, förutom vid befogade tillfällen och då måste man ju får kräka av sig! ❤️

Jag är heltidssjukskriven sen en tid tillbaka pga foglossning och onda sammandragningar och är så otroligt tacksam för att våren äntligen kommit på riktigt. Allt känns onekligen lite lättare nu! 🌼

Bjussar på en magbild såhär i v 23+2. Börjar äntligen se ut som en gravidmage istället för en jag-åt-visst-lite-väl-mycket-påskmat-mage 😜

• Brallans
    Symetrical skrev 2024-05-07 09:25:09 följande:

Kan bara hålla med Brallans. Aldrig hängt en tråd med så fin gemenskap och i princip ingen negativitet, förutom vid befogade tillfällen och då måste man ju får kräka av sig! ❤️

Jag är heltidssjukskriven sen en tid tillbaka pga foglossning och onda sammandragningar och är så otroligt tacksam för att våren äntligen kommit på riktigt. Allt känns onekligen lite lättare nu! 🌼

Bjussar på en magbild såhär i v 23+2. Börjar äntligen se ut som en gravidmage istället för en jag-åt-visst-lite-väl-mycket-påskmat-mage 😜

Åh fina fina magen ❤️ 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning