Inlägg från: Startingover |Visa alla inlägg
  • Startingover

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Anonym (1986) skrev 2024-04-29 13:13:11 följande:

Jag är 38 år och har väl inte varit speciellt aktiv i gruppen men läst varenda inlägg sedan ci började försöka i juli förra året. Med en amning i bakgrunden som orosmoment till Om jag hade en tillförlitlig fertilitet har jag kunnat diskutera anningsfrågan i Gruppen och även fått hjälp med att starta upp tempning, förstå hur olika kurvor och ägglossningstest fungerar 🙏 otroligt tacksam. Följer gruppen fortfarande trots mitt plus på stickan på åttonde försöket (eller vad det nu var). Jag är gravid i vecka 9+2 eller 9+4  idag och är otroligt nervös för missfall pga åldern.  vill bara spola fram tiden till efter vecka 12, men då blir det säkert RUL som man börjar noja inför. Aldrig haft missfall tidigare och alltid blivit gravid på första el andra försöket varför jag hoppas att det är därför jag inte blev gravid på en gång var för att min kropp inte ville starta en graviditet på ägg/spermier som ändå kanske skulle ha blivit missfall. bara en liten  Killgissning. har i alla fall sett ett hjärta slå för nio dagar sedan så jag hoppas att det har minskat risken för missfsll i alla fall  

hoppas det är ok att jag hänger här fastän jag inte vart så aktiv i den andra gruppen 🙏

Vad kul! Jag är också i 9+4 idag :) har också varit på ett tidigt ultraljud och sett ett litet hjärta, men det känns som att jag inte kommer att våga hoppas på en bebis förrän efter att jag sett att allt ser bra ut på NIPT. 

Jag är 37 och väntar vårt tredje barn. Eller fjärde, beroende på hur man ser det. Väntade en liten flicka i somras som tyvärr visade sig vara väldigt sjuk så i början av september gjorde vi en sen abort.

Våra stora barn är 7 och 8 och har tjatat i flera år efter ett lillasyskon. Vi har försökt att få ett till barn i snart två år så jag hoppas verkligen att det går vägen denna gången. Har hängt i den andra gruppen i ungefär ett år men skrev inget inlägg i gruppen förrän efter aborten I september. 
  • Startingover

Jag är I vecka 12 nu.. har ungefär en vecka kvar tills jag ska göra NIPT, tiden går så sjuuuukt långsamt just nu. Det var efter NIPT som vi valde att avbryta vår förra graviditet så jag har så himla mycket hjärnspöken just nu

• Startingover
    Symetrical skrev 2024-05-15 06:28:03 följande:
    Håller tummarna att allt ser bra ut på nipt. Får jag fråga varför ni gör det så sent? Jag gjorde mitt i v 11 🙄
    För att när man gör det privat så gör man det oftast typ vecka 11-12, det gjorde vi förra gången också. Men denna gången får jag det gratis via vården eftersom vi fick dåliga resultat sist och då slås det ihop med det tidiga ultraljud som erbjuds alla gravida här i vecka 13-14. Så himla segt! Ringde och försökte boka om det men det gick inte... 
  • Startingover
    EFW skrev 2024-07-06 06:50:56 följande:
    Tack fina! ❤️ 

Jag tror ju att det finns en mening med allt och inget som är menat för mig kommer jag att missa 🥰 Så när tiden är rätt så faller allt på plats. Jag är iallafall glad över att jag nu vet att min livmoder fungerar som den ska och kan omfamna ett ägg, det känns trygg. 
    Så hoppas vi att nästa embryo är vårat guldägg 😊
    Åh vad tråkigt att höra. Hoppas verkligen att det är er tur nästa gång! 
  • Startingover
    Symetrical skrev 2024-07-08 06:36:47 följande:
    //

Börjar bli tungt nu 😅 Tacksam över att det inte är en brutalt varm sommar än så länge 🙏🏼

Hur mår alls ni andra preggers? Efterlyser magbilder!

🤰🏼💜

Vilken fin mage! Jag är enorm denna graviditeten, lika stor nu som jag var i veckan 30 med dottern tror jag :D på fredag går jag in i vecka 21, är i v 19+5 idag. Har varit på RUL och allt såg fint ut. Är just nu på husvagnssemester, det är visserligen väldigt mysigt men ganska jobbigt när jag måste upp och kissa hela tiden 😅

• Startingover
    DidoAeneis skrev 2024-07-09 07:06:42 följande:
    Ja 🙏 Fick en starkare antibiotika igår, så jag hoppas att den gör susen. Och vad långt du har kommit! Tror inte riktigt jag börjat skriva i gruppen när du blev gravid, men jag hade läst lääääänge.
    Stort grattis!!
  • Startingover
    Symetrical skrev 2024-07-10 07:07:09 följande:
    Jag tycker att du har en superfin mage! 😍 Tror att alla upplever att den blir stor fortare som ömföderska, även om den inte nödvändigtvis behöver vara större i slutet av graviditeten 😊 Vad skönt med rul 🙏🏼 Tog ni reda på kön?
    Förstår besväret med kissandet. Ibland sitter jag kvar på toa efter jag kissat och väntar tills jag kan kissa en gång till 🤣
    Nej vi tog inte reda på könet. Men känner på mig att det är en kille. Ska bli så häftigt att gå igenom en förlossning utan att veta! Men barnen är såå besvikna på att jag inte tog reda på det 🤣 
  • Startingover
    DidoAeneis skrev 2024-07-10 07:16:01 följande:

Tack, Startingover och vad roligt, Symmetrical! Då vet du om historien med mf och kemisk. Nojig som satan denna gång, men tog ett nytt test idag som var mycket starkare, så nu vågar jag tro på att det inte är kemisk iaf 🙏

Övre var äl+11, nedre idag, äl+13.

Jättefin ökning på testen ju!
  • Startingover

Håller med symetrical, de där billiga stickorna går inte riktigt att lita på... ha lite is i magen, även om det är skitsvårt, och köp digitala tester om några dagar. Här är mina tester från de första dagarna, tyckte inte heller att de ökade tillräckligt mycket men allt har ju gått bra med graviditeten hittills iallafall (är halvvägs nu). 

• Startingover

Ja det har jag också hört... för mig har de alltid visar 3+ i när jag har gått in i vecka 6 (5+0) så jag har aldrig behövt oroa mig för det... men även om de inte visar 3+ så kan allt ändå vara helt normalt :) det är det som är det läskiga med de första veckorna. Jag fortsatte att tempa även efter att jag plussade, trodde att den höga tempen skulle lugna mig. Sen hade jag några dagar då tempen sjönk och jag blev jätteorolig och övertygad om att det var missfall, men det var det inte! Sen i vecka 7 så fick jag en blödning och då trodde jag att det var ett missfall, men det var det inte. Det finns inga säkra tecken eller test som visar att det är en frisk graviditet tyvärr, man måste bara hitta ett sätt att hantera oron de första veckorna. 

• Startingover

Men åhh så söt!!! Stort grattis! Hur mår ni? Blev plötsligt väldigt verkligt att jag också ska få en bebis snart, är I vecka 25+6 idag 😀 

Hannis1983 skrev 2024-08-21 18:50:23 följande:

Vi skippade upploppet. I vecka 34+3 kom hon med raketfart. 

• Startingover
    Symetrical skrev 2024-09-01 07:00:42 följande:
    Här är vårt lilla mirakel, född igår i v 39+ 5 på ena brorsans 8-årsdag 😆🥰❤️
    Han är så fin och jag är såå kär 🥹
    Så himla fin! Stort grattis!! Idag gick jag in i vecka 29 och jag längtar verkligen tills det är min tur att åka till förlossningen... 
  • Startingover
    Cocachins skrev 2024-09-26 19:38:52 följande:

Vad härligt EFW, Stort Grattis! Och jag förstår dina känslor! Hjärta  Jag vågade inte alla lita på att det skulle bli nån bebis fram till v 17 ca då blev jag mer positiv och nu efter RUL känner jag äntligen att det ska bli bebis nu! 

Hur går det för er andra? <3

Jag är I vecka 32 nu! Fick ett roligt samtal igår: de ringde från sjukhuset och undrade om jag vill komma dit på ett gratis ultraljud för att de håller på att lära upp nya läkare och sköterskor i ultraljudsteknik. Så om en vecka får jag se bebisen igen! 

Symetrical: men åhhhh så söt!! Och redan en månad?! Vad fort tiden går! 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning