För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
Hej!
Jag är 40 år och började försöka med en fyra (har tre söner på 11, snart 8 och snart 6 år) i mars -22. Maken var väl inte helt med på tåget, även om han gick med på att händer det så händer det. Det hände inget på 1,5 år, då det plötsligt tog sig i oktober -23. Blev dock ett mf och då klargjorde mannen att han inte ville ha fler barn. Med en sorg i hjärtat försökte jag förlika mig med det, även om jag innerst inne önskade att han skulle ändra sig. Vi började därför köra på säkra perioder, så chocken var total när jag råkade bli gravid på ett ligg, 6 dagar innan äl som nybliven 40-åring 🙈
Efter lite svängar hit och dit landade vi i att behålla det lilla miraklet och jag är nu i v 23, med bf 1 september. Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön, men eftersom jag är en hejare på nubteorin är jag tämligen säker på att det är en pojke till 🥰 Kan ju ha fel, men känns i hela kroppen att det är en grabb. Jag är en sån pojkmamma att jag inte hade vetat vad jag skulle ta mig till med en flicka 😂 Dock är vilket som självklart välkommet! ❤️
Måste bara fråga om din ägglossning stämde överens med det bf-datum du fick sedan på ultraljudet? :)
tänkte om ägglossning skedde tidigare än vad tempen sa.
vi hade också sex långt innan tempen sa att det var ägglossning, därför min fråga. det tidiga ultraljudet som jag tog säger också att jag blev gravid tidigare än jag hade ägglossning (Enligt tempen).