Inlägg från: Anonym (1986) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1986)

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Symetrical skrev 2024-04-29 09:41:38 följande:

Hej!
    Jag är 40 år och började försöka med en fyra (har tre söner på 11, snart 8 och snart 6 år) i mars -22. Maken var väl inte helt med på tåget, även om han gick med på att händer det så händer det. Det hände inget på 1,5 år, då det plötsligt tog sig i oktober -23. Blev dock ett mf och då klargjorde mannen att han inte ville ha fler barn. Med en sorg i hjärtat försökte jag förlika mig med det, även om jag innerst inne önskade att han skulle ändra sig. Vi började därför köra på säkra perioder, så chocken var total när jag råkade bli gravid på ett ligg, 6 dagar innan äl som nybliven 40-åring 🙈
    Efter lite svängar hit och dit landade vi i att behålla det lilla miraklet och jag är nu i v 23, med bf 1 september. Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön, men eftersom jag är en hejare på nubteorin är jag tämligen säker på att det är en pojke till 🥰 Kan ju ha fel, men känns i hela kroppen att det är en grabb. Jag är en sån pojkmamma att jag inte hade vetat vad jag skulle ta mig till med en flicka 😂 Dock är vilket som självklart välkommet! ❤️

Måste bara fråga om din ägglossning stämde överens med det bf-datum du fick sedan på ultraljudet? :) 
    tänkte om ägglossning skedde tidigare än vad tempen sa. 

vi hade också sex långt innan tempen sa att det var ägglossning, därför min fråga. det tidiga ultraljudet som jag tog säger också att jag blev gravid tidigare än jag hade ägglossning (Enligt tempen). 

• Anonym (1986)

Jag är 38 år och har väl inte varit speciellt aktiv i gruppen men läst varenda inlägg sedan ci började försöka i juli förra året. Med en amning i bakgrunden som orosmoment till Om jag hade en tillförlitlig fertilitet har jag kunnat diskutera anningsfrågan i Gruppen och även fått hjälp med att starta upp tempning, förstå hur olika kurvor och ägglossningstest fungerar 🙏 otroligt tacksam. Följer gruppen fortfarande trots mitt plus på stickan på åttonde försöket (eller vad det nu var). Jag är gravid i vecka 9+2 eller 9+4  idag och är otroligt nervös för missfall pga åldern.  vill bara spola fram tiden till efter vecka 12, men då blir det säkert RUL som man börjar noja inför. Aldrig haft missfall tidigare och alltid blivit gravid på första el andra försöket varför jag hoppas att det är därför jag inte blev gravid på en gång var för att min kropp inte ville starta en graviditet på ägg/spermier som ändå kanske skulle ha blivit missfall. bara en liten  Killgissning. har i alla fall sett ett hjärta slå för nio dagar sedan så jag hoppas att det har minskat risken för missfsll i alla fall  

hoppas det är ok att jag hänger här fastän jag inte vart så aktiv i den andra gruppen 🙏

• Anonym (1986)
    Maymom skrev 2024-05-03 00:06:09 följande:

Så fint att se att flera av er nu är gravida!! Symetrical-extra grattis till dig, du var så fin och peppande i den andra gruppen. Det kan ha varit FL?s bästa och trevligaste tråd.

Efter två ma 2022 ligger jag här nu med en sovande liten bebis bredvid mig. Helt fantastiskt att det gick! (är 41)
    Storebror är överlycklig och lillebror är så fin.😊

(mina grabbar har blivit flyttade vid ul så jag fått tidigare bf, trots att det är omöjligt utifrån sex och ÄL. Har hört att det är vanligare att pojkar flyttas till tidigare datum. Har blivit igångsättning 2 v efter ul-datum och båda barnen har varit stora, ena klassad som stor för sin ålder, LGA)

Grattis till bebis 😍

ahh så det är så alltså. Kanske är en pojke jag väntar då 🙈 nu när jag tänker efter blev bf bakåtdlyttat med sonen och framåt med dottern. Så kanske lutar åt att denna trea är en pojke, spännande 
  • Anonym (1986)
    fancyr skrev 2024-05-12 18:58:06 följande:

Nu kan jag officiellt vara med i den här tråden. Plussade idag på äl 13 😍 

Åhhh. Grattis!! Blir det bf i januari? 
  • Anonym (1986)

måste bara berätta att jag väntar en pojke 😅 fick svar i helgen på NIPT. Så kanske ligger det något bakom det som diskuterades här förra vecka om att många får tidigarelagt bf-datum när det är en pojke. I mitt fall -4 dagar och därmed stämde det ännu en gång :D ägglossning blev bekräftad med tempning så borde vara ganska säkert tänker jag. 

• Anonym (1986)
    fancyr skrev 2024-05-13 08:20:49 följande:
    Tack Hjärta ja BF januari 20:e som det ser ut nu.

Och grattis till lilla pojken!! va roligt!! Vi ska också göra NIPT test, visst kan man göra det från vecka 10?
    Ja precis :) Går säkert att göra tidigare men de kanske har en gräns vid 10+ utifall man skulle bli framåtflyttad. Jag var i vecka 10+2 när jag gjorde NIPT och hade även gjort ett ultraljud i vecka 8+ 
  • Anonym (1986)
    fancyr skrev 2024-05-13 09:28:52 följande:
    måste fråga, är det rutin att göra VUL i v.8 eller så? Jag har hög risk för tvillinggraviditet och det vill man ju gärna vilja veta så tidigt som möjligt haha 
    Nej det är det inte :) jag bekostade det själv, brukar kosta runt 1000 kr. Det är bara kub och rul som är rutin. Åh vad spännande med att det kanske blir tvillingar, hur kommer det sig att du har högre risk? 
  • Anonym (1986)

Stort grattis EFW :)

Jag gjorde NIPT för att få ett säkert svar tidigt i vecka 11. Sen gjorde jag kub-ultraljud utan kub-blodprov. 

• Anonym (1986)
    EFW skrev 2024-07-05 10:41:37 följande:

Hej tjejer,
    Vi fick tyvärr tråkiga nyheter i dag. Fans inget foster och hinnsäcken var lika stor som i vecka 4-5. 💔 Vi är såklart besvikna och ledsna. Jag kände dock på mig då jag blödde lite i morse och haft enstaka färgade flytningar i veckan. 

Läkaren var dock inte beredd att ge mig några abortpiller utan ville att jag gör ett nytt ul i slutet av nästa vecka. Jag är dock skeptiskt till att det finns liv där inne. Hoppas på att kroppen ska sköta det själv och att få gör en sista FET (i denna ivf) efter semestern. 😊 

Beklagar 😢
  • Anonym (1986)

symetrical: wow vilken fin mage!

Mår väldans bra förutom en jobbig Orkeslöshet och trötthet :) Fick göra RUL i fredags som visade på en frisk pojke. är i vecka 19+0 idag och börjar känna av rörelser varje dag nu. Tiden går sjukt fort men ändå långsamt. Typ ett halvår kvar ju till  bf 😬😅

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning