Inlägg från: Anonym (Hur svårt ska det vara?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur svårt ska det vara?)

Kvinnor på dejtsidor, gymbilder

Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-28 13:10:52 följande:

En kvinna i en annan tråd svarade en man att han inte ska ha gymbilder när han nätdejtar. Har du någon teori om varför kvinnor kan ha gymbilder när de nätdejtar?

Så du kan inte tänka att den kvinnan som sa att en man inte ska ha gymbilder inte är samma kvinna som sen själv lägger ut gymbilder?

Kan du tänka in att om en kvinna säger och tycker en sak, gäller inte det för alla andra kvinnor. Den kvinnan som lägger ut gymbilder kanske gillar när även män gör det och kvinnan som inte gillar gymbilder på män kanske även inte tycker att kvinnor ska göra det.

Hur svårt ska det vara att skilja på personer och inte tro att alla av kön tycker och tänker likadant? SUCK!
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 15:39:55 följande:
    Ja, det är tydligt det.
    Japp och du gillar att kolla in unga kvinnors rumpor skrev du i en annan tråd så det passar ju dig då! Kaffedraken!
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:04:26 följande:
    Ja, inte bara unga tjejers rumpor.
    Men klaga inte då på att kvinnor som är vältränade lägger ut sådana bilder, precis som vältränade män gör.
    Många gillar sådana bilder men som sagt några gör det inte som den kvinnan du skrev om, hon tyckte inte om gymbilder, olika  kvinnor och män  dvs personer tycker olika och det är inget konstigt med det.
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:33:12 följande:
    Jag har inget emot det. Jag undra bara varför män inte ska ha gymbilder, men kvinnor ska ha det. Är det för att män objektifierar kvinnor? Jag är säker på att kvinnor väljer de bilderna för de vet att män ser dom. De vill att män ska se dom i tajta kläder.
    Men vad menar du? män lägger också ut gymbilder så varför säger att män inte ska göra det?
    Det var en kvinna som sa att män inte skulle lägga ut gymbilder och hon kanske inte tycker att kvinnor ska göra det heller eller hur?
    Hon kanske inte tycker att gymbilder är bra på dejtingsidor.
    Men du ska få det till att kvinnor som grupp då  inte tycker att män ska får göra det utan att  bara kvinnor får det.
    Ärligt talat hur fasiken kan du komma fram till det? finns ingen som helst logik i det, man undrar faktiskt över din slutledningsförmåga i detta.

Som sagt hur svårt kan det vara att förstå att kvinnor precis som män tycker olika och inte att alla tycker samma, någon gång måste du ju ta in att folk är individer med olika åsikter.
    Det blir bara fånigt när du ska klumpa ihop kvinnor att tycka samma sak.
    Lika fånigt som att påstå att alla män skulle tycka samma sak.
    Det borde du också kunna  förstå som de flesta andra gör.
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:44:11 följande:
    Ja, många gillar inte att män kollar. I en annan tråd så ville en kvinna träna på gym och hon var rädd att män ska kolla. Många i tråden var positiva och sa att folk inte kollar på varann på gymmet. Jag har andra erfarenheter men det fick jag inte säga i den tråden. Några föreslog gym för endast kvinnor. Många kvinnor säger att de inte klär sig i tajta kläder för att få uppmärksamhet från män. Jag tror att många gör det, speciellt när de går ut, eller på dejtsidor. Även på gymmet.
    Men snälla KD, förstår du verkligen inte skillnaden på tjejer som SJÄLVA väljer ut bilder  som dom gillar när dom tränar och har snygga kläder på sig och en kvinna, jag minns den tråden om kvinnan som var osäker på sig själv och skämdes lite för hur hon såg ut, hon hade inte tränat på länge och ville inte då att män skulle kolla på henne.

Menar du på fullaste allvar att du inte förstår skillnaden mellan dessa?
    Kvinnor som själva väljer ut snygga bilder att lägga upp och en otränad kvinna som kände sig osäker på sin kropp men ville börja träna.
    Kvinnorna med bilderna på dejtingsidor vill ha kontakt med män, kvinnan som ville börja träna för att komma i form ville just träna och inget annat.
    Förstår du på allvar verkligen inte skillnaden? 
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:58:34 följande:
    Ja, jag var bara ärlig, men det fick jag inte vara. Jag tycker jag var mer schysst mot henne som var ärlig med hur det kan se ut på gym. Och inte låtsas som att det inte kan se ut så.

Ja, kvinnor på dejtsidor vill träffa män och de vill nog att män ska kolla, att män ska bli intresserade. Det är ändå så att män trots det ändå döms för att vi kollar på de bilderna som kvinnor själva valt ut. Män objektifierar kvinnor.
    Men återigen, kvinnor som lägger ut bilder på dejtsidor vill förstås att män ska titta på dom, det är väl inget konstigt med det?
    Det är ju det som är meningen, det är ingen som ifrågasätter det, bara du!
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:54:07 följande:
    Jag gillar både gymbilder och porriga bilder, och hon får gärna ha snygg kropp som hon visar upp. Jag undrar väl mest varför så många kvinnor hycklar om att de vill att män ska kolla. Och dömer män som gillar att se kvinnor.
    Ingen kvinna hycklar om bilder som hon lägger upp, vad är det du påstår att kvinnor inte vill att män ska kolla på bilderna dom lägger upp på dejtingsidor?
    Det är som sagt meningen med det hela. Ingen kvinna har sagt att män inte ska kolla på bilder hon lägger upp. 
    Det är det bara du som påstår.
Svar på tråden Kvinnor på dejtsidor, gymbilder