Inlägg från: Anonym (Elena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elena)

    Min partner vill flytta till sin hemstad, jag vill inte!

    Anonym (Alexander) skrev 2024-04-25 22:12:51 följande:
    Min partner vill flytta till sin hemstad, jag vill inte!

    Jag och min partner har varit tillsammans i några år och vi bor ihop. Hon vill nu flytta till sin hemstad, där hennes föräldrar bor (separerade) då hon menar att framförallt mamman är så ensam och inte har något umgänge utöver min partner då. Jag vill absolut inte flytta dit. Det är en mindre stad, jag tror inte att jag skulle trivas där. Plus jag har allt mitt umgänge här och jag trivs verkligen på mitt jobb. Jag vill absolut inte flytta dit. Tycker inte heller att det känns rättvist att vi ska flytta dit bara för att hennes föräldrar är ensamma.

    Hur löser vi det här? Min sambo vill verkligen. Jag vill inte. 


    Flytta på mamman. Är hon ensam där hon bor nu får hon flytta närmare er och där ni bor. Hade inte flyttat och bytt jobb för en sån sak.
  • Anonym (Elena)
    Anonym (Helene) skrev 2024-04-27 13:01:07 följande:

    Jag kan ändå förstå henne. Som jag ser det: Ni har bott där du vill ett tag nu, så kan ni även bo ett tag där hon vill. Sen finns det givetvis chans att flytta igen senare, men motiveringen hon ger tycker jag är acceptabel. 


    Motiveringen är korkad. Flyttar dom finns ju risken att alla tre känner sig ensamma plus att både ts och sambon måste fixa nya jobb som kanske är sämre än de de har nu. Det är inte säkert att hon kommer vilja flytta sen, speciellt inte om de t.ex. skaffar barn. 


    Betydligt enklare att flytta på mamman istället, plus att då behåller ju ts och sambon sina vänkretsar och jobb. 

  • Anonym (Elena)
    Anonym (Helene) skrev 2024-04-27 15:24:17 följande:
    Jag misstänker ändå att det ligger mer bakom än ts berättar för oss. 
    Ja, alltså om mamman tjurar över att hon är ensam och samtidigt vägrar flytta närmare, ja, då får hon väl fortsätta tjura. Kan inte se någon situation där bästa lösningen är att två personer säger upp sig från bra jobb och försöker hitta nya jobb och nya umgängen på ny ort, när det vore betydligt enklare att flytta EN person som är olycklig där hon bor nu.
Svar på tråden Min partner vill flytta till sin hemstad, jag vill inte!