Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du ytlig?

    Om du är på t ex Tinder, sveper du höger på de du tycker ser bra ut då?
    Om du är ute på stan, ser du ibland nån som du tycker ser bra ut?
    Om du svarar ja här, skulle du säga att du är ytlig?

  • Svar på tråden Är du ytlig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Skriv om du är man eller kvinna.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (SL) skrev 2024-04-24 11:41:54 följande:

    Snart kommer väl en vinkling från där du skriver nåt där du anklagats för att vara ytlig eller liknande när du gjorts etc etc som det brukar vara med trådar med ditt nick.
    Trådarna brukar väldigt sällan ha ett syfte mer än som en del av ett ältande och det blir helt pointless att svara...


    Ja, jag som är man har anklagats av kvinnor för att vara ytlig när jag tyckt att tjejer och kvinnor såg bra ut.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (SL) skrev 2024-04-24 11:54:26 följande:
    Och???? 

    Du får leta inom dig och hitta din slutledningsförmåga. Vad tycker DU????

    Det måste vara så otroligt begränsande att bry sig så mycket om vad andra tycker.
    Snacka om att slösa med sin tid och sitt liv.

    Om du dör imorgon...vad gör allas åsikter för skillnad då?
    Jag vill bara höra om andra tycker att de själva är ytliga när de ser människor de tycker ser bra ut.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Inte för att du är man utan för som person) skrev 2024-04-24 12:09:02 följande:
    Anklagats? Du ser det alltså som en anklagelse av dom kvinnorna precis som om dom har fel? 
    Dom kanske upplevde dig som ytlig så du kanske ska rannsaka dig själv om varför dom upplevde dig så, för du skriver ju kvinnor och om flera uppfattar dig så
    är det kanske då läge att tänka till om varför dom uppfattar dig så istället för att lägga det på dom. Kanske uttrycker du dig på ett sätt som gör att folk kan uppfatta dig som just så.
    Faktiskt är det en varning om att du inte vill tänka på varför dom sa så, att du inte tar in det och funderar på det utan verkar ta det som att dom anklagar dig helt utan anledning, att dom har fel trots att dom är minst ett par stycken. Att du blir anklagad helt utan grund, men så kanske inte det är om du funderar på hur du sagt saker.

    Sen kanske det inte beror på att du blir anklagad just för att du är man utan just för att du uppfattas så som person, alltså som person och inte just för att du är man. Kvinnorna sa kanske inte heller så för att dom just är kvinnor utan just personer som tyckte att du som person utryckte dig ytligt.

    Allt hänger inte på vilket kön som säger saker till en annan utan just person till person och som inte beror på könstillhörighet.
    Har du tänkt på det?
    För mig är det solklart att det handlar om vilket kön man tillhör. Jag ser ofta hur kvinnor kan objektifiera män, och då anses det vara ok.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Som exempel kan jag nämna två mycket yngre tjejer. De flesta här utgick från att jag bara var ute efter deras unga kroppar och inte såg dom som personer.
    Minns också en lite äldre kvinna jag skulle träffa. En gång hade hon varit till frissan och sminkade sig lite extra, la upp nya bilder. Hennes väninnor skrev "nu måste du ju träffa nån", "nu får killarna se upp".

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (SL) skrev 2024-04-24 12:34:05 följande:
    Vad har dessa exempel med att se nån på stan eller swipa höger på tinder.

    Gick du alltså fram på stan till 2 mycket yngre tjejer som du inte kände?

    Och vad har kvinnans bilder göra med dina exempel?
    Det handlar om ytlighet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Inte för att du är man utan för som person) skrev 2024-04-24 12:33:52 följande:
    Du verkar inte förstå vad ytligt innebär, det är inte ytligt att tycka att någon ser bra ut. Vad tror du att dt betyder att vara ytligt?
    Det var knappast bara så att du sa att en kvinna såg bra ut som gjorde att inte bara en utan fler ansåg dig som ytlig.
    Kom inte med att kvinnor anser att en man är ytlig bara för att han tycker att en kvinna är vacker, påstå aldrig något sådant att det är en kvinnlig egenskap, hitta inte på saker.
    Både män och kvinnor kan vara ytliga och män och kvinnor anse att andra är ytliga. 
    Inse att du kanske upplevs av andra så, de flesta personer som får höra att dom upplevs på ett speciellt sätt av andra rannsakar då sig själva och tänker varför upplever dom mig så, alltså inte om det bara är en person men om flera upplever 
    en så. Kanske man då kommer fram till att nej så är jag ju inte men kanske är det något jag säger eller gör som faktiskt gör att folk uppfattar mig så.

    Men du rannsakar inte ens dig själv utan gör det till att det är kvinnor som anklagar män, det är könstillhörighet., Bullshit, det är personer som uppfattat dig så, inte bara för att dom är kvinnor, du uppfattades som så som person och inte för att du är man.
    Inbilla dig inget annat.

    Många män kan säga att en kvinna ser bra ut utan att för den skull framstå som ytlig. 

    Du försöker slå från dig och skylla på kvinnor, bedrövligt!
    Jo, det är precis det som många kvinnor säger om en man tycker att kvinnor ser bra ut.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tyckte t ex att kvinnorna i mitt exempel såg bra ut. Det betyder att jag inte såg dom som personer, och jag kunde inte förstå att de hade känslor, tankar. Jag såg bara ytan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ugh) skrev 2024-04-24 12:44:01 följande:
    Samtliga dina trådstarter är egentligen föraktfulla dömande av kvinnor.

    Har du tänkt på det? Avskyr du kvinnor så pass att du behöver starta nya trådar med samma ämne var dag?
    Jag gillar kvinnor. Senast igår försvarade jag svenska kvinnor i en tråd, och beskrev trevliga svenska kvinnor jag träffat.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Att jag gillar kvinnor kan man också se på hur mycket jag respekterar kvinnor, som inte vill klanka ner på kvinnors kroppar, eller förlöjliga kvinnor, tala om för kvinnor hur de ska vara för att män ska vilja ha dom. Jag dömer inte heller kvinnor som ligger runt, det tycker jag är att ha en bra kvinnosyn.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ugh) skrev 2024-04-24 15:27:35 följande:

    Någon som påstår sig gilla kvinnor startar inte drösvis med trådar på samma tema där han dömer alla kvinnor. (Och tycker synd om män på grund av alla kvinnor)

    Du kanske anser dig gilla kvinnor men med aggressiva trådar så vill du utöva en slags makt och kontroll du anser kvinnosläktet tagit från dig.


    Nej, om man dömer alla kvinnor så låter det inte som att man gillar kvinnor, håller med.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har varit på dejt med mulliga, överviktiga kvinnor. Jag har attraherats av mulliga kvinnor, tände på några. För de var charmiga och sexiga trots extrakilon. Jag gick inte bara på utseendet. Jag har inte sagt nåt om deras vikt eller anmärkt på deras kroppar. Visst är jag ytlig som gillade deras utseende, men jag gick inte bara efter ytan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ugh) skrev 2024-04-24 15:38:59 följande:

    Eller dömer (och har fördomar) över kvinnor för att de tillhör kvinnosläktet. Så ser ju samtliga dina trådar ut. Du har en idé över hur du anser kvinnor vara och dömer. spelar ingen roll vad kvinnor skriver i din tråd. Lirar det inte med din skeva uppfattning så avpolletteras det. Att det finns män som gör samma sak ignoreras. För det handlar enbart om hur dåliga kvinnor är. 


    makt och kontroll.


    Jag har inga fördomar. Jag har livserfarenhet. Så jag hittar inte på att många kvinnor är så som jag beskriver det, och det är de kvinnorna jag kritiserar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-24 15:35:56 följande:

    Jag har varit på dejt med mulliga, överviktiga kvinnor. Jag har attraherats av mulliga kvinnor, tände på några. För de var charmiga och sexiga trots extrakilon. Jag gick inte bara på utseendet. Jag har inte sagt nåt om deras vikt eller anmärkt på deras kroppar. Visst är jag ytlig som gillade deras utseende, men jag gick inte bara efter ytan.


    Som exempel så var det en mullig kvinna som hade stora bröst. Hon hade otroliga ögon också, det var sug i blicken. Hon hade sex appeal som det kallas. Och så var hon rolig, skön att umgås med, kul att prata med. Men eftersom hon hade stora bröst och jag var tänd på henne, så är det lite slemmigt av mig som man att jag kände så. Och ytligt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ugh) skrev 2024-04-24 15:43:51 följande:
    Så dömande skrivet. Makt och kontroll över kvinnor via aggressiva trådar.

    För annars så skulle du väl ändå bemöta dessa aggressiva damer där och då? Inte starta generaliserande trådar om dina fördomar om det kvinnliga könet och egenskaper du anser hör ihop med att vara kvinna.
    Ja, det kanske jag skulle ha gjort. Men det gjorde jag inte. Som man så får man lära sig att man ska bita ihop och man ska inte ta allt så allvarligt, man ska kunna skratta åt sig själv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-24 15:43:28 följande:
    Som exempel så var det en mullig kvinna som hade stora bröst. Hon hade otroliga ögon också, det var sug i blicken. Hon hade sex appeal som det kallas. Och så var hon rolig, skön att umgås med, kul att prata med. Men eftersom hon hade stora bröst och jag var tänd på henne, så är det lite slemmigt av mig som man att jag kände så. Och ytligt.
    Jag har varit med om att flera kvinnor nämnt andra män de var tända på, de var alldeles till sig, pirriga, över hans muskler och kropp. De skämdes inte ett dugg över att berätta det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-24 10:38:52 följande:
    Är du ytlig?

    Om du är på t ex Tinder, sveper du höger på de du tycker ser bra ut då?
    Om du är ute på stan, ser du ibland nån som du tycker ser bra ut?
    Om du svarar ja här, skulle du säga att du är ytlig?


    Jag brukar bara bli nyfiken på kvinnor som jag tycker ser bra ut. Ute ser jag ofta kvinnor som ser bra ut. Jag ser många som har snygga kroppar och jag tänker på sex då. Det är ytligt att jag är så. Men jag har aldrig sett en kvinna som ett föremål.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-24 19:49:57 följande:
    Om du verkligen gillade och respekterade kvinnor skulle du inte starta tråd efter tråd om dömande ytliga dubbelmoraliserande kvinnor när det bara är din mamma och syster som är det.
    Du lägger i en majoritet av alla dina hundratals trådar fram det som att "ALLA" kvinnor beter sig som din rövhatt till morsa och syrra.
    De har förtryckt dig eller så beter du verkligen illa och behöver tillrättavisas, men majoriteten av oss andra kvinnor håller inte på så mot män i vår närhet -  så länge de inte beter sig som rövhattar/ mebisar...
    Man kan gilla kvinnor och ändå vilja prata om de kvinnorna som beter sig illa. Kvinnor som inte är assholes behöver inte ta åt sig, men jag tycker att kvinnor som är assholes gärna kan få sig en tankeställare. Jag tycker inte att kvinnor ska få bete sig hur som helst bara för att de är kvinnor.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-26 08:54:45 följande:
    Säg det direkt till dem då för dessa kvinnor förstår ju inte att det är dem du menar när du anonymt på nätet sitter och beklagar dig.
    Är de ens medlemmar på detta forum och kan dra slutsatsen att du är deras son/bror?
    Hur hjälper det dem eller dig att du startar tråd efter tråd och skriver inlägg efter inlägg om samma saker? De läser det troligen inte ens.

    Så länge ingen säger ifrån så tror väl alla oavsett kön att det de gör/säger är okej. För de som är så korkade att de är fullt medvetna om att de beter sig illa och behandlar andra illa, men ändå fortsätter att göra det borde vara i minoritet av befolkningen.

    Suck!
    Det kan jag inte göra för vi har ingen kontakt längre. Men jag har blivit illa behandlad av kvinnor och tycker det är bra att jag delar med mig av mina erfarenheter. Det kan få vissa kvinnor att tänka till, och inse att de kan behandla män bättre. Men du kanske inte tycker att män förtjänar att behandlas med respekt?
Svar på tråden Är du ytlig?