• MsM84

    Bra lön för två utan barn+skulder?

    Ni kommer ha tight med pengar och få hålla en noggrann budget för det ska gå ihop. Hyresrätt och ingen bil till ni har landat ekonomiskt skulle jag föreslå. Har bara du inkomst kommer ni ha svårt att få lån samt det är svårt innan man bott i Sverige ett tag och hunnit bygga kreditvärdighet. Slutligen, att hålla ovanstående budget gällande mat är en stor utmaning för många så du vet. 

  • MsM84
    Henrik S skrev 2024-04-22 15:04:58 följande:
    Tack. Min fru är jäkligt duktig på att budgetera, men som du säger, vi börjar nog med hyresrätt och ingen bil tills vi får en bra känsla av var vi står.

    Jag har pratat mer med frugan. Hon har just nu en hobbyverksamhet här i USA som hon är jätteskicklig på, att köpa (i antikaffärer, på Ebay, liknande) gamla smycken och sälja med vinst - hon kommer nog inte ha problem med att tjäna 10,000kr i månaden på det om hon fortsätter i Sverige.

    Så det ska nog lösa sej om vi spelar våra kort rätt. Dessutom kollade jag på Ratsit's lönekoll (hur pålitlig är den?) och det verkar som medellönen för försäljare som mej är högre än jag tordde, runt 46000kr i månaden, om man kan lita på dem.

    Viktigt då är att veta att hon behöver skatta på det hon tjänar och sannolikt driva det som ett företag. 


    https://skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/hobby.4.58d555751259e4d661680003940.html

Svar på tråden Bra lön för två utan barn+skulder?