• Anonym (Bonus)

    Normalt att 15-åring håller förälder i handen?

    Min mans 15-åriga dotter håller honom i handen konstant när vi tex är ute på stan. Det är också väldigt mycket sitta i knät och gos. Jag blir sjukt obekväm av detta, och vet liksom inte vart jag ska ta vägen då han och jag håller varandra i handen och helt plötsligt så håller hon i hans andra hand? Jag har själv barn, och ser inget fel med att visa fysisk kärlek till stora barn, men inte på detta vis. Någon med tankar? Vet inte hur jag ska kunna ta upp detta med honom utan att såra honom, så jag antar att jag får fortsätta min taktik ?bita ihop??

  • Svar på tråden Normalt att 15-åring håller förälder i handen?
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Bonus) skrev 2024-04-15 15:32:15 följande:

    Nu har jag ju redan gift mig med mannen, haha. Jag antar att jag bara får titta åt ett annat håll. Men man undrar ju vad det är som saknas för att hon ska ha det behovet? Jag har alltid kramat mina föräldrar vid lämpliga tillfällen, och gör fortfarande. Men att gå runt på stan och hålla pappa i handen när jag var 15 hade inte funnits på kartan?


    Hon har inte frigjort sig helt enkelt. Han borde ha stöttat henne i detta under uppväxten. En annan möjlighet är förstås att hon är mentalt skör av någon anledning och därför klänger på honom fortfarande. Isf behöver hon terapi.
  • Tom Araya
    Anonym (Bonus) skrev 2024-04-15 15:32:15 följande:

    Nu har jag ju redan gift mig med mannen, haha. Jag antar att jag bara får titta åt ett annat håll. Men man undrar ju vad det är som saknas för att hon ska ha det behovet? Jag har alltid kramat mina föräldrar vid lämpliga tillfällen, och gör fortfarande. Men att gå runt på stan och hålla pappa i handen när jag var 15 hade inte funnits på kartan?


    I stort håller jag med 'Anonym (Reality check) här ovan, men tänker att det kanske kan finnas undantag, om barnet har en intellektuell utvecklingsstörning och ligger på ett litet barns nivå.
  • Anonym (HmJ)

    I den åldern brukar många inte vilja kännas vid sina föräldrar. Dom är ju så töntiga föräldrarna 

  • Anonym (Ullis)

    Antingen nån störning eller så bara väldigt eftermiddag utveckligen. Hon borde kollas upp

  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Ullis) skrev 2024-04-16 06:10:35 följande:

    Antingen nån störning eller så bara väldigt eftermiddag utveckligen. Hon borde kollas upp


    Efter ska det naturligtvis stå
  • Anonym (Inte normalt men inte onarmalt heller)

    Jag tycker inte att det kanske är super normalt, men inte heller konstigt. Kanske lite gulligt...

    Jag tycker att det är konstigare med familjer där föräldrar och barn som är vuxna bastar nakna hahaha

    Det är rubbat :)

  • Anonym (sjutton)
    Anonym (Bonus) skrev 2024-04-15 15:11:48 följande:
    Normalt att 15-åring håller förälder i handen?

    Min mans 15-åriga dotter håller honom i handen konstant när vi tex är ute på stan. Det är också väldigt mycket sitta i knät och gos. Jag blir sjukt obekväm av detta, och vet liksom inte vart jag ska ta vägen då han och jag håller varandra i handen och helt plötsligt så håller hon i hans andra hand? Jag har själv barn, och ser inget fel med att visa fysisk kärlek till stora barn, men inte på detta vis. Någon med tankar? Vet inte hur jag ska kunna ta upp detta med honom utan att såra honom, så jag antar att jag får fortsätta min taktik ?bita ihop??


    Usch, jag skulle ju börja fundera över vad det är för man som håller på så med sin dotter. och vad som händer/hänt när de är ensamma. Stå upp för att flickan slipper utsättas av sin pappa på det här sättet, 
  • Anonym (zxcv)
    Anonym (Inte normalt men inte onarmalt heller) skrev 2024-04-16 09:14:14 följande:

    Jag tycker inte att det kanske är super normalt, men inte heller konstigt. Kanske lite gulligt...

    Jag tycker att det är konstigare med familjer där föräldrar och barn som är vuxna bastar nakna hahaha

    Det är rubbat :)


    Varför är det så konstigt? Man är inte närgången för att man sitter naken i värmen. Och så mycket hud som det lossnar efter en bastusittning så vore det rätt rubbat att behöva ta på sig baddräkt.
    Men visst, håller med om att det är en aning skumt om en farsa bastar ensam med sina pubertetsdöttrar.
  • Anonym (zxcv)

    Vid 15 hade jag inte kunnat tänka mig något värre än att gå hand i hand med pappa på stan. Usch vad pinsamt!
    Mina föräldrar har inte varit så mycket för att varken hålla varandra i handen eller mig och syskon när vi kom i skolålder. Som barn ville man springa omkring, inte gå med i föräldrarnas promenadtakt.
    Gillar inte att hålla min man i hand längre stunder heller. Handsvettigt och fasthållet känns det bara efter ett tag.

    Om ts och mannen slutar gå hand i hand när dottern är med så kanske hon inte känner behovet av att behöva visa att hon faktiskt också hör till när ni är ute?

  • Anonym (Inte normalt men inte onarmalt heller)
    Anonym (zxcv) skrev 2024-04-17 08:52:44 följande:
    Varför är det så konstigt? Man är inte närgången för att man sitter naken i värmen. Och så mycket hud som det lossnar efter en bastusittning så vore det rätt rubbat att behöva ta på sig baddräkt.
    Men visst, håller med om att det är en aning skumt om en farsa bastar ensam med sina pubertetsdöttrar.
    Jag tycker tycker det är lika konstigt om föräldern är en mamma och "barnen" är pojkar/killar/män.
Svar på tråden Normalt att 15-åring håller förälder i handen?