Hur skulle du röstat idag?
Sverigedemokraterna. Jag skulle inte VÅGA rösta på något annat inom överskådlig framtid, p.g.a. att alla andra partier har en invandringsvänlig falang. Sd har inte det, så dem kan man lita på.
Sverigedemokraterna. Jag skulle inte VÅGA rösta på något annat inom överskådlig framtid, p.g.a. att alla andra partier har en invandringsvänlig falang. Sd har inte det, så dem kan man lita på.
Ja, inte är det lätt. Den välfärdssystem Sverige byggde upp raseras i snabb takt nu. Den kunskapsnation Sverige en gång var kan vi snart se oss om i stjärnorna med en trasig, segregerad skola där eleverna är kunder som köper betyg. Nu skär över 90% av kommunerna ytterligare kraftigt på våra barn, där inget mer finns att skära på. Konsekvenserna blir förstås ökad psykisk ohälsa, diagnoser, gängkriminalitet.
Så troligen röstar jag på V. Så värst vänster är jag inte tycker jag, snarare socialliberal. Men varför vi ska fortsätta göda högern som aldrig vill arbeta förebyggande och långsiktigt eller ens bevara det Sverige vi haft - obegripligt. Skattesänkningar är ännu fler i den lilla klicken superrika prioriteras, samtidigt som skola och vård blir förstörda för medelinkomsttagaren och låginkomsttagaren bara får smulor.
Jag har barn så för mig blir det såklart nåt parti som tar klimatkrisen på allvar.
42% SD på familjeliv.. det trodde jag inte!
"Kvinnan ska ha levt på ett skyddat boende, enligt P4 Kronoberg.
Men förra helgen hittades hon död i ett vindskydd i Lessebo.
Nu har tre personer med kopplingar till kvinnan häktats på sannolika skäl misstänkta för mord och grovt gravfridsbrott."
Jag skulle kunna sätta allt jag äger och har på att detta var ett hedersmord, och att familjen kommer ifrån Mellanöstern. Vilka personer "med kopplingar till" en ung kvinna, "en man och en kvinna i 40-årsåldern och en man i 20-årsåldern", skulle detta vara om inte hennes föräldrar och hennes bror? Eller möjligen (men mindre troligt) svärföräldrar och make/fästman.
Denna kvinna har alltså tagit upp en plats på ett skyddat boende (jag säger inte att det var fel), innan någon i familjen lurade henne att det var grönt ljus och att hon kunde komma hem och hälsa på.
Felformulerat igen, ovan! Jordklotstestet visar förstås hur många jordklot som skulle behövas, om alla människor på hela jorden skulle släppa ut lika mycket koldioxid som jag, som gör testet.
Flyttar man människor från fattiga länder till rika, så blir det av uppenbarliga skäl fler som lever över den högsta siffra som är rimlig och hållbar, nämligen: 1,0 jordklot.