Inlägg från: Anonym (Ullis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ullis)

    Ingen uppskattning

    Ja, helt klart oförskämt av svärmor.


    Hur brukar de fira födelsedagar? Kan det vara så att det du ordnade blev liksom för mycket? För uppstyrt, tjusigt och styltigt? Att de andra inte hakade på kan ha varit en hint från deras sida att de inte tyckte att ett sånt firande behövdes. Eller till och med kändes lite obekvämt. 


    Eller har de tröttnat på att ordna sånt för att de vet att tanten bara gnäller? 

  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2024-04-08 14:03:50 följande:

    Av min man förväntar jag mig åtminstone att han inte håller på med sura miner och anklagande toner. Det är trots allt tack vare mig det vart ett firande överhuvudtaget och han slapp engagera sig. 


    Tack vare? På grund av, snarare. Och han slapp inte engagera sig utan kände sig kanske tvingad att delta i ett firande han aldrig ville skulle genomföras. Han har ju visat att han inte ville att du ordnade ett firande, men du stövlade på och gjorde som du ville, trots att det var hans mamma det gällde. 
  • Anonym (Ullis)

    Läste en intervju med en som varit utbränd delux som sa att ett varningstecken på att man har ett riskbeteende är att folk inte tackar en för det man gör. 

  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2024-04-08 15:55:22 följande:

    Om någon i familjen inte tyckte det var en bra ide så har dom en mun att använda. Om det vore så att alla slutat fira henne pga otacksamhet så hade iaf dom haft förståelsen kvar för att visa den tacksamheten, speciellt min man. Men dom verkar vara lika på det sättet. 


    Men du har ju skrivit att din man haft anklagande ton och sura miner, så han har ju visat att han tyckte att det var en dålig idé. 


    Du tog kanske i lite för mycket för den familjens smak. De andras oengagemang var förmodligen ett tecken på det, men som du skriver kunde de gott sagt det rakt ut. 

    Jag tror inte att du har svarat på min fråga om hur den familjen brukar fira födelsedagar. 

    Svärmor blev ledsen över att inte bli firad alls, men gissningsvis tycker hon att en blombukett eller att man ringer och grattar räcker. MEN det är ju i första hand din man som ska göra det. Det är ju hans mamma. Är det du som fixar presenter till hans syskon och syskonbarn också? 

Svar på tråden Ingen uppskattning