Inlägg från: Anonym (Bio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bio)

    Vad gillar era 2-åringar för böcker?

    Knacka på! 


    Tomtebobarnen är lite knepig. Både mossiga könsroller och mossig barnuppfostran (aga). 


    Mamma Mu gillade vi. Vem-böckerna av Wirsén (Vem städar är outstanding, men flera andra är också jättebra!). Böckerna om Snurran av Eva Bergström (Fjärrkontrollen!). Boken som inte ville bli läst - totaltokigt av David Sundin. Böckerna om Totte och Emma av Gunilla Wolde. Alfons! De tidiga böckerna är bäst, tycker jag. 


    För lite äldre barn böckerna om Bockarna Bruse av Bjørn F Rørvik och Gry Moursunds. Och Gropen av Emma Adbåge. Pettson av Sven Nordqvist. Och det mesta av Sarah Sheppard. 

  • Anonym (Bio)
    husdjursdisco skrev 2024-04-07 21:50:48 följande:
    Just det, har hört något sånt om Elsa Beskows böcker. Hm, vet du om det finns någon Beskow-bok som funkar idag? De är ju så fina. Vem böckerna tycker jag inte är så bra bildmässigt. Har några Emma-böcker och Mamma Mu verkar toppen!

    Nja, har inte så bra koll på Beskows böcker. De är ju väldigt gamla. Språket är gammalt. Men jag gillar också bilderna jättemycket! 

  • Anonym (Bio)
    Kammen320 skrev 2024-04-10 05:31:48 följande:

    Mina barn gillar Castor-böckerna av Lars Klinting


    Ja, de är toppen! Så fina och underfundiga illustrationer! 


    En annan bok på samma tema (en bok som också är en instruktion) är Totte bakar. 

Svar på tråden Vad gillar era 2-åringar för böcker?