• LFF

    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:18:47 följande:
    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

    Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

    Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

    Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?


    Nej, kvinnor har inte alltid bestämt när det blir sex. Våldtäkt inom äktenskapet var länge helt lagligt och även nu när det inte är det så är det svårt att få någon dömd om man har/har haft en relation. 

    Kvinnor har inte heller varit de som haft "makten" på äktebskapsmarknaden utan har historiskt varit "handelsvara" i form av hemgift eller brudpris (i vissa samhällen betalade man för att bli av med sina döttrar, i andra köpte man sig en "avelsko" då det var kvinnans huvuduppgift, att få barn). 

    Om du nu inte vill återgå till ett samhälle där alla har rätten att bestämma över sin egen sexualitet, vem man ligger med och när, vad exakt är ditt problem? Ja, kvinnor är "kräsnare" och "ställer högre krav" på män numera eftersom kvinnor inte längre är beroende av män. Kvinnor behöver inte längre byta till sig trygghet, boende och familj mot ett äktenskap. Det är inte kvinnornas "makt" som är problemet, det är att många män fortfarande tror att ribban ligger kvar sjukt lågt.
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-07 16:18:54 följande:
    Är du i såna fall med på att begränsa hur många sexpartners män får ha eller är det bara tomma ord?
    Ska vi ha något nationellt registrer då som man får registrera antal sexpartners i eller hur tänker su dig att man ska begränsa det? Ska det vara antal på årsbasis eller livstid? 
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-07 20:41:17 följande:
    Jag har rätt att framföra mina åsikter även om du tycker att det bara är feminister som har rätt att föreslå begränsningar av sexuella handlingar. Det är demokrati.
    Vilka "begränsningar av sexuella handlingar" är det du anser feminister infört som är dåliga? Att skärpa våldtäktslagstiftningen? Att det ska finnas samtycke mellan de två parter som har sex med varandra? Att det inte är ok att köpa sexuella övergrepp (=sexköpslagen)?
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 19:53:34 följande:
    Det går att kontrollera genom appar som tinder.
    Hur kontrollerar du ligg via Tinder? Eller menar du att man bara ska få "gilla" ett visst antal? Om man hittar ligg utanför Tinder då? Alla är ju inte där och raggar.
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 20:02:09 följande:
    Ni säger att män får ta ansvar för sig själva utan lagstiftning.

    De begränsningarna är inte dåliga. Jag undrar bara varför ni är hycklare.
    Ja, män som inte anser sig kunna få sex utan att utnyttja och exploatera kvinnors kroppar, som inte kan få sex utan samtycke behöver ta ansvar för sig själva. Människor, både män och kvinnor,  som inte hittar någon att leva med (om det nu är ett önskemål) måste ta ansvar för det själva. Det finns ingen snedfördelning. 
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 19:59:54 följande:
    Ja, det menar jag. Plus att den som träffar någon som kör ett dubbelspel ska kunna anmäla den personen.
    DrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmer
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:34:40 följande:
    Frågan är: Vill ni att män ska ha höga standarder eller låga standarder? Ingen har diskuterat att tvinga kvinnor att ändra sin standard.
    Kvinnor har höjt sin standard och nöjer sig inte med vem som helst längre, därav dessa gnälliga män som tycker att det ska räcka med att de har en snopp och säger "Hej, vill du ligga?" och som nu inte får ligga... 

    Kvinnor vill ha en jämlike. Någon som drar sitt strå till stacken även när det kommer till att sköta hem och familj. Män kan inte längre "köpa sig fria" genom att ha den högre inkomsten så kvinnor är beroende av dem. Eftersom separation/skilsmässa inte längre är stigmatiserat så är det inget socialt problem att lämna sin partner heller vilket många får erfara när de ändrar sig i en relation. 

    Du har hakat upp dig på att kvinnor inte vill ha "fuck boys" och att lösningen skulle vara att lagstifta om hur många man får ligga med. Detta är ju lika orimligt som att lagstifta om hur många män kvinnor får ligga med. Genom alla tider ska kvinnorna "hålla på sig" och "inte sära på benen för vem som helst" och det är fortfarande, 2024, otroligt många män som har synpunkter och åsikter om kvinnors "antal" när det kommer till sexpartners. Hora/madonna är fortfarande högst verkligt när det kommer till (många) mäns syn på kvinnors sexualitet. 

    Det behöver inte lagstiftas om detta utan det är nu mer samma premisser. Många män vill inte ha promiskuösa kvinnor och många kvinnor vill inte ha promiskuösa män. Man sorterar ömsesidigt bort varandra. Eller så ger man faan i att fråga en presumtiv partner frågor som man ändå inte kan hantera svaret på.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 11:54:55 följande:
    Om inte så hade man accepterat ett scenario där det blir lika mellan könen 
    Fast det är mer lika än någonsin och det är därför de numera bortratade männen gnäller eftersom det inte längre räcker med en snopp och "ska vi kn***a?". Man måste ha lite hyfs, hygien och vilja att ta ansvar för sin del av hem och familj också. 

    Buhu! Stackars er! 
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 17:35:48 följande:
    Kvinnors fel också när de inte säger nej, när de får en fördel jämfört med männen 
    Nu ska vi se....

    Det är fel när kvi nor nobbar män de inte är attraherade av och sen är det fel när de INTE nobbar män de faktiskt ÄR attraherade av... för då "utnyttjar lvinnor sin sexuella makt".

    Tjejer! Låt oss alla leva utan män och med leksaker istället. Det spelar ju ingen roll hur vi gör för det är ju fel oavsett.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 17:37:36 följande:
    Att bara ha dåliga val skulle inte vara orättvist.
    Det blir inte en våldtäkt när kvinnor får dåliga val. 
    Jag har hellre sex mef en dildo än med ett dåligt val till man. Sorry, not sorry. Skulle även hellre ha sex med en annan kvinna än med en dålig man. Oavsett vilket så får inte den dåliga mannen sex, i alla fall inte med mig.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-12 15:23:53 följande:
    Det är du som bestämmer vad för krav man måste ha?...... 
    Man kan ha vilka jävla krav man vill men om man inte hittar någon som uppfyller kraven så kanske man behöver ta sig en fundering på varför. Detta gäller oavsett kön. Men, det är ALDRIG det motsatta könets fel att man inte hittar någon som uppfyller ens krav och där det är ömsesidigt kravuppfyllande. 

    Poängterar igen:Detta gäller OAVSETT KÖN!
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-13 16:30:08 följande:
    Man är inte heller skyldig något.
    Man skulle kunna säga att felet beror även på andra könet. 

    När kvinnor snackar om "dåliga män", lägger de då  skulden på sig själva?...... 
    ..... 
    Kvinnor lägger också skulden på det andra könet då också 
    Att ingen finner dig attraktiv nog att ha sex med eller en relation med beror ALDRIG på motparten. Oavsett kön. 

    Nej man är inte skyldig någon något alls.

    Ja, det finns "dåliga män" som inte drar sin del av arbetsbördan i en relation likväl som det finns "dåliga kvinnor". 
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-13 16:32:55 följande:
    Det blir inte heller ömsesidigt om det bara beror på ena personen. 
    Man borde säga att orsaken beror på båda personerna.
    Hur kan jag ha ett ansvar för att jag inte finner dig attraktiv nog att ligga med? Hur kan det vara mitt fel? 

    Hur kan orsaken till den saknade attraktiviteten ligga hos motparten? 
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-13 17:19:44 följande:
    Varför svarar du inte på frågan? Vill du att män ska höga eller låga standarder?

    När du hävdar att många kvinnor inte vill ha promiskuösa män är det en lögn. Ni gör allt för att skifta fokus och dölja att ni gärna drar nytta av att män har låga standarder. Ni gillar att ni inte behöver anstränga er för att få män samtidigt som ni njuter av att säga att kvinnor minsann ska ha höga standarder?

    Varför ska män acceptera er dubbelmoral?
    Jag skiter högaktningsfullt i vad andra har för standard på vad de väljer för partner. Jag väljer vad jag vill (och min dildo hellre än någon som inte attraherar mig) och är bara ute efter någon som ömsesidigt tycker att jag uppfyller hans standard. 

    Vad är "hög" och "låg" standard? Jag vet bara vad jag är ute efter hos en partner. Om det är höga eller låga krav? Who gives a fuck? Om jag inte får bågot napp utifrån de krav jag har så har jag två val: ändra mina krav eller leva ensam till jag hittar någon. 

    Tänk att det ska vara så jävla svårt att förstå att man inte kan tvinga fram sex, intimitet ich relationer? Att det inte är något som kan lagstiftas fram eller någon annan galenskap som framkommit.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-19 16:15:24 följande:
    Enligt olika kvinnor ska man ju vara berättigad till bra sex. 
    Ingen, oavsett kön, är berättigad till sex oavsett om det är bra, ok eller uselt. Däremot så är sannolikheten liten att man upprepar det hela med någon som man inte tycker är tillfredsställande. 

    Dessutom har kvinnor rent generellt betydligt svårare än män att få orgasm, speciellt genom penetration, vilket gör att många kvinnor nöjer sic med helt ok sex och inte kräver orgasm varje gång. Anledningen till att många kvinnor fejkar orgasm är för att många män har svårt att ta att man som kvinna inte kommer varje gång. De fortsätter att gnugga på utan att ta reda på vad de skulle kunna göra annorlunda och blir även otroligt stötta om man påpekar vad de kan göra annorlunda.... 
  • LFF
    Auditanne skrev 2024-04-02 22:15:52 följande:
    Så sant som det är skrivet. Många män som missförstår innebörden a att ha sexuell makt.

    Att enbart kunna tacka ja eller nej till sex får då inte mig att känna mig särskilt mäktig precis. 
    Ja, våldtäkter handlar ju enkom om just sexuell makt. "Jag kan ta vad jag vill ha och behöver inte bry mig om vad du tycker". 
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-04-20 01:24:56 följande:
    Och kvinnor som ger tillåtelse att använda sin fördel. 
    Kvinnor kan välja att sluta använda sin fördel att få en sexpartner.
    Vilken fördel är det kvinnor har? 
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-04-22 19:46:51 följande:
    Om det skulle handla om val som man gör i naturen så borde det betyda att man ska ha sex primärt för att få barn 
    Dvärgschimpanser har också sex för njutnings skull. Till skillnad från människor så har de däremot inte möjlighet att bli gravida varje månad. 

    Människan är inte unik i att ha sex för njutningens skull. Schimpanserna är dessutom en av våra närmaste släktingar. 
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-04-25 19:19:12 följande:
    Ni hade haft mindre sex och med färre sexpartner om ni hade levt som det är tänkt hur biologiskt sex är tänkt för egentligen. 
    Dessutom hade man tvingats betala det med fler graviditeter och fler barn. 
    Vilket inneburit att ännu färre män hade haft sex eftersom kvinnor hade blivit ytterligare kräsnare i vem man ligger med. Med ditt resonemang så "förlorar" de "oönskade" männen även då. 

    Förresten, kvinnor har levt i den verkligheten. Då var det många som dog pga "hemmaaborter" just för att man inte ville ha barn. Det är det som är så underbart både med preventivmedel och möjligheten till abort under säkra förhållanden, kvinnor slipper dö pga oönskade graviditeter.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-04-26 09:47:19 följande:
    Eller vinner genom att de personer som har sex också gör de för befruktningens skull.
    Mer rättvist 
    Hur vinner de oönskade männen på det? De blir ju inte mer önskade för det.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?