Inlägg från: genovamii |Visa alla inlägg
  • genovamii

    Någon mer som har BF i november?

    Tramonte skrev 2024-03-05 10:13:02 följande:
    Hej alla, kul att höra era historier. Jag har bf 1/11 men jag känner dock igen mig i osäkerheten som vissa av er har. Jag är 33 och har inga barn sedan tidigare men har haft tre missfall varav de senaste avslutades i dec. Denna gången har jag betydligt mindre symptom än tidigare också vilket påminner om mitt senaste missfall där jag förstod det när symtomen ebbade ut.. Så jag ska på kontroll idag. De vill främst kontrollera att det inte är utomkveds men jag hoppas även det kan ge svar på om det är missfall eller inte. Hoppas allt går bra för er! 
    Okej jag håller tummarna att allting ser bra ut? Uppdatera gärna här. Kram
  • genovamii
    Qwalite skrev 2024-03-05 18:37:15 följande:

    Jag blir alldeles strax 38. Har inte jättemycket symptom än, lite molvärk till och från, kissnödig, svagt illamående ibland, huvudvärk, TRÖTT, större bröst 

    har inte kontaktat bm än, men är väl lika bra Att kanske göra det? 😅


    Ja jag ringde igår, och har fått ett fysiskt möte i början av April. Så ja, ring du med! Glad
  • genovamii
    LillaFruBorg skrev 2024-03-05 18:03:19 följande:

    Jag har med bf okt/nov. Hade mitt första digitala möte med BM igår. Fysiskt möte 10 april. 


    Jag ringde också igår, jag ska dit början av april jag också! 
  • genovamii
    LillaFruBorg skrev 2024-03-05 18:03:19 följande:

    Jag har med bf okt/nov. Hade mitt första digitala möte med BM igår. Fysiskt möte 10 april. 


    Är det ditt första barn? =) 
  • genovamii
    A13xandra13 skrev 2024-03-06 09:57:05 följande:

    Jag är 28 år, fyller 29 i sommar.

    Grattis till er alla till era plus, ska bli kul att följa varandras resor här  Glad


    A13xandra13 skrev 2024-03-06 09:49:35 följande:

    Hej! 


    Jag plussade imorse efter ungefär 2 års försök att bli gravid :) kan fortfarande inte riktigt fatta att det är på riktigt. BF 11 november Hjärta

    Detta blir mitt andra barn men min sambos första. Har en son från ett tidigare förhållande som ska börja skolan till hösten <3


    Vad roligt,GRATTIS !!Hjärta


     Jag är 29 och fyller 30 i år. Jag har också en dotter från ett tidigare förhållande, men för min nuvarande sambo/pojkvän är det första barnet, men känns typ som första för mig när jag genomgår graviditeten igen eftersom det känns som det var 10000 år sen jag var gravid, fast iofs är det väldigt många år sen då min dotter fyller 11 i år. 

  • genovamii

    Någon mer som har trötthet som ett graviditetssymtom??? Gud jag börjar bli så jävla trött på dagarna, det är helt sjukt haha. Jag försöker hålla igång men ögonen går typ igen??? Vad ska man göra? Ska man försöka hålla igång eller bara vila? 

  • genovamii
    Severes skrev 2024-03-07 10:35:11 följande:

    Jag har så lite symptom så jag blir orolig för det. Alltid är det något Skrattande


    Jag har också lite symtom, näst intill ingenting? Trötthet är det enda? Och ökad hunger.... ingenting alls förutom det. Har du någonting? Men jag har läst ganska mycket det står att dem flesta symtom kommer i vecka 7+
  • genovamii
    Gloover skrev 2024-03-08 17:09:43 följande:

    Hej! 
    Jag har också bf någonstans i månadsskiftet oktober/november med barn nummer 1. Om apparna stämmer så är jag i v 5+5 idag. Somnar absolut senast 21 varje dag och är vrålhungrig jämt 😅 I övrigt har mina bröst väldigt ömma, annars mår jag som vanligt. 

    Jag hade ett missfall I november så jag är rätt orolig för det. Varje dag utan blödning känns som en vinst.


    Åh jag håller tummarna för dig. Jag kollar alltid i trosan varje gång jag kissar och på pappret, livrädd för någonting rött, haha. 
    Men ibland kan jag få som molande värk är det vanligt? 
    Jag har super ömma bröst, är vrål hungrig äter som en elefant varje dag men det kan vara för att jag även slutat med min adhd medicin som gjorde att jag fick minskad aptit, så nu när jag inte äter den äter jag som jag vet inte vad, och gravid på det dessutom hahah jag tror jag redan har gått upp 6 kg då skojar jag inte, på 2 veckor, men det är nog bara i början förhoppningsvis. Det mesta av hungern kommer nog från att jag inte längre äter min adhd medicin. Super trött är jag också, mindre energi, men jag får dagarna att gå ändå :D Det är mitt andra barn. 
  • genovamii
    Ovissheten skrev 2024-03-10 08:58:03 följande:

    Hej!
    känner så igen mig i er alla som oroar er. Har en dotter på tvp år och försöker få ett syskon till henne. Plussade 23/2 och är i vecka 5+6 enligt beräkningen från äl som nc gjort. Tycker symtomen som molvärk, ?tunga bröst? (ej ömma för mig), trötthet, illamående, doftkänsliga och stresskänslig har varierat hela tiden. Fick bara 2-3 v på Clearblue veckoindikator i morse men mins tester är alltid svagare på morgonen. Men har lite hopp kvar om det då jag sett andra inte då 3+ förrän 6+1 som det gått bra för. Ska testa igen senare på dagen på 6+2. Jag testar med stickor flera ggr per dag fortfarande för att få se teststrecket starkare än kontrollsträcket men det har inte hänt än... Har bara lite hopp kvar om denna grav och orolig för ett tredje tidigt mf. :( åh vad det gör med ens psyke att få fler mf när man försöker bli gravid. Blev långt det här men var skönt att skriva av sig lite. Kram till er alla och håller tummarna för oss. Hjärta


    Vadå ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket? Det låter lite konstigt, för jag är också gravid, och min är inte starkare än kontroll strecket, och jag ska vara gravid i vecka 5-6 om det stämmer enligt beräkningen? 
  • genovamii
    Qwalite skrev 2024-03-12 10:10:21 följande:

    Jag har först inskrivning i v 10+4, vilket känns rätt sent?
    i vilken vecka ska ni andra till bm?


    Jag ska dit den 5 april, och jag är i vecka 5+5 vet inte vad det betyder? Betyder det att jag går in i vecka 7 om 2 dagar? 
  • genovamii
    Qwalite skrev 2024-03-12 12:59:56 följande:
    Hoppas du får bra på provsvaren! Såg att du bokat ett tidigt ul, jag har gjort detsamma detsamma i V 8+
    Qwalite skrev 2024-03-12 10:10:21 följande:

    Jag har först inskrivning i v 10+4, vilket känns rätt sent?
    i vilken vecka ska ni andra till bm?


    Och på andra appar står det 5+2 förstår ingenting varför dem visar så olika 
  • genovamii
    mceel skrev 2024-03-13 08:14:12 följande:

    Jag med! Har BF 11.11 Hjärta Är 37 år och har en son på 14 månader.
    Är det någon som överväger att göra ett viabilitetsultraljud i v 7-8?
    Gjorde det med sonen och upplevde det som väldigt lugnande, är ju så låång väntan till v 12!


    vad är viabilitetsultraljud ?
  • genovamii
    angelic89 skrev 2024-03-14 16:53:44 följande:

    Hej,

    Jag plussade 21 februari, är i v.7 enligt appar (6+6). Hade digitalt möte för inskrivning med barnmorska idag som uppskattade BF till 1 november.

    Har inga egentliga gravid symptom förutom väldigt gasig och uppsvälld mage, plus att jag behöver gå upp och kissa på nätterna. Är också lite tröttare än vanligt men inte utmattad. Mitt stora "icke symptom" är nog att jag känner mig ganska neutral, gjorde även det när jag plussade på stickan. Jag blev lite känslosam när jag berättade för min parter men i övrigt så känner jag mig inte i speciellt mycket extas. Missförstå mig rätt, vi är så lyckliga för detta, men min känsla just nu är inte sprudlande. Är det någon som känner igen sig?

    Går i tankar om att göra NIPT (ej KUB) men måste bekosta själv då jag är 34 år (35 vid BF) men känner nog ändå att det skulle lugna mig lite och göra saker mer verkligt. Någon annan som enbart funderat på NIPT och hoppar över KUB?


    ad är NIPT och vab är KUB? Jag är 29 och jag vet inte skillnaden och vilken man bör göra. 
  • genovamii
    ems1991 skrev 2024-03-15 12:35:36 följande:

    Är det någon av er som varit till barnmorskan nu nyligen och tagit blodprover? Järn och sköldkörtel? 


    Nä jag får mitt första besök 5 mars, då kommer jag varta i vecka 8 ca, är itne det ganska sent?
  • genovamii

    Jag har inte så många graviditetssymtom, jag var gravid för mer än 10 år sen sist och minns det som att jag hade mycket gravid symtom? Nu känner jag mig inte ens gravid förutom ökad hunger och trötthet. Jag har gjort 10+ tester efter att jag plussade pga jag får stress och övertänker att graviditeten inte "finns där"..... Känns som en evighet till närmaste ultraljud...... är bara i vecka 7 (6+1)..... Symtomen kanske kommer, men jag har för mig att jag mådde väldigt illa vid den här tiden förra gången?

  • genovamii
    hejsvejskvinnogrejs skrev 2024-03-16 22:13:06 följande:

    Halloj igen!


    Gjorde ett gravtest idag och det visade positivt.


    Är typ lite chockade men också såklart jag är gravid, haha.


    Har typ haft två tidiga tecken och det var plötsliga värmesvettningar och väldigt livliga drömmar. Vad är era konstigaste tecken på graviditet eller symtom som dykt upp längs vägen?


    Och ni som fått barn tidigare, har det börjat bli skillnad redan eller är det samma?


    Mina senaste menscykler har jag fått den otrevliga pms upplevelsen där jag får väldigt lätt illamående. Ömma bröst säger mig inget längre eftersom det dyker upp innan ÄL och innan mens. Kul att gå omkring med super ömma tuttar i två veckor :/


    Jag har ett barn sen innan som ska fylla 11 år i år, och jag minns inte så mycket från den graviditeten, men jag vet att jag plussade ungefär i samma vecka (vecka 4) med båda två, och denna graviditet skiljer sig otroligt mycket det vet jag, för jag hade halsbränna då, och mådde fruktansvärt illa, jag vet att jag har tänkt flera gånger denna graviditet att "wow vad bra jag mår" till skillnad från förra grav. Men jag är fortfarande tröttare, ömmare bröst, äter som en häst, men förutom det, ingenting? Så jag är livrädd att typ barnet är dött i magen ???? jag vet inte man övertänker ju allting. 
  • genovamii
    Severes skrev 2024-03-18 15:25:01 följande:

    Jag är nu i vecka 8, jag kan inte tro att detta händer - är jag gravid? Är det ett barn därinne? Imorgon tidigt ultraljud, känns otroligt nervöst för vad det ska visa. Jag vågar inte riktigt glädjas? Jag har längtat så mycket efter att bli mamma men när som helst kan det ryckas ifrån en. 


    Oj, ska du få göra ultraljud imorgon, åh vad roligt, jag håller tummarna att allting ser bra ut. Jag längtar så mycket till mitt ultraljud. Det känns outhärdligt att vänta haha. Jag går in i vecka 8 på fredag. Hoppas verkligen att allting ser bra ut imorgon <3
  • genovamii
    Severes skrev 2024-03-19 11:22:44 följande:

    Allt såg bra ut, hjärtat slog med bra frekvens, lagom stort (drygt 1cm om jag minns rätt) och satt bra i livmodern. Känns toppen. Nu ska vi berätta för fler av nära och kära. Jag har ju verkligen pyttelite symptom så allt kan se bra ut ändå! 


    Åh vilken lättnad, gud vad roligt, wow! Grattis. Vad mäktigt att få uppleva att se att allting ser bra ut, verkligen en välsignelse. 
  • genovamii
    Lempan skrev 2024-04-05 15:20:43 följande:

    Hej, jag vågar nog hoppa in här nu. Har tjuvläst i tråden, men inte vågat skriva pga supernojig för vad som ska hända så här tidigt i graviditeten. Har haft en sjukt jobbig vecka då jag fick rosa blod två hela dagar, söndag och måndag, som sen fortsatt på morgnarna under veckan som varit. Har mått rent ut sagt skit psykiskt hela veckan, men var idag på ett UL som visade en liten varelse med perfekt tickande hjärta och storlek för den vecka jag är i nu, vecka 8. Så nu känns allt mycket bättre. Beräknad 20-21 nov. Är 39 år och det här blir mitt tredje barn. Så, hejsan allihopa! :) 


    Åh grattis till dig, välkommen in i tråden :D 
Svar på tråden Någon mer som har BF i november?