Någon mer som har BF i november?
Hej! Jag plussade i helgen så är väldigt tidigt. Känns jätteroligt men är lite mer nervös och orolig denna gången. Jag har en dotter på 14 månader sen innan. Är det ditt första barn?
Hej! Jag plussade i helgen så är väldigt tidigt. Känns jätteroligt men är lite mer nervös och orolig denna gången. Jag har en dotter på 14 månader sen innan. Är det ditt första barn?
Grattis alla! Jag plussade förra söndagen så bf är beräknat till 3/11. Vad glad jag blev för den här tråden! Det är vårt första barn. Barnet är mycket efterlängtat men jag vågat knappt tro att det är sant. Tänkte ni vänta lite med att berätta för nära och kära, eller gör ni det direkt? Jag ska på ett ultraljud 19/3 så om allt ser bra ut då tänkte vi berätta för våra familjer. Jag har gjort en nedkryssningskalender fram till 19/3.
Vilken vecka tänkte du ringa BM?
Jag är typ rädd att jag ska få missfall för jag har typ inga gravid symtom förutom trötthet?? Orolig... Men det hör nog till.
Jag fick 2-3 på veckoindikatorn förra söndagen och idag fick jag 3+! Hjärtat bultade och jag tänkte att om det blir 2-3 igen så kanske det är att jag tog testet på kvällen nu, men det blev 3+. Jag kan liksom inte fatta att det händer, vi har försökt så länge.
Jag är 32 och har en dotter på 14 månader :)
Juste hur många ultraljud får man göra? som är obligatoriska.
Har ni som har barn sen innan berättat redan för dom?
Gick in i vecka 7 igår söndag. Nu på morgonen tog jag ett till clearblue digital som sa 3+. Nu tänker jag inte testa något mer alls. Längtar så tills första ultraljudet så man får se det lilla livet :) Jag har inte heller mycket symtom. Är tröttare än vad jag brukar och ibland känner jag lite molande i magen men ingenting annat än så länge.
Är det någon av er som varit till barnmorskan nu nyligen och tagit blodprover? Järn och sköldkörtel?
Vecka 12 och skulle så gärna vilja berätta för familj, vänner och kollegor men samtidigt vill jag ha gjort ett ultraljud först så man har fått se ett tickande hjärta. Längtar så till Kub nästa vecka. Hur har ni andra gjort? Har ni berättat innan ni gjort första ultraljudet?
Vi har hittills bara berättat för min familj, inga vänner och inte min sambos familj heller. Jag har ultraljud 30/4, vecka 13+1, och efter det (om allt annat ser bra ut tills dess) tänkte jag berätta för vänner och kollegor. Vi har haft en lång process att bli gravida. Min sambos föräldrar och syskon berättar vi nog för redan i helgen då vi träffar dem. Min kollega väntade till RUL att berätta på jobbet men det känns länge för mig, då är det ju nästan sommar.
Jag hade tänkt samma sak att om allt ser bra ut på Kub nästa vecka så tänker vi berätta. Jag har dessutom börjat få en liten kula så det börjar nog bli misstänksamt i omklädningsrummet på jobbet.
Vecka 13 och första ultraljudet på fredag. Längtar så mycket. Tycker att illamåendet börjar avta mer och hoppas att tröttheten också vänder snart. Har dom senaste dagarna börjat känna av ryggen och jag kommer ihåg att jag hade samma känsla sist när jag väntade min dotter. Dock kom det bra mycket senare då. Det kanske kommer och går.
En privat Facebook grupp hade vi under min sista graviditet och den var omtyckt
Här blev det akuten besök pga smärta i mage och rygg plus blödning. Är i v 12. Trodde missfall, men bebis mår bra och blödningen avtog. Dock har jag fortfarande ont i magen? Någon som haft liknand?
Äntligen fredag och första ultraljudet idag. Allt såg fint ut med bebis och hon beräknade bf till 3 november. Nu känner jag att vi kan gå ut med graviditeten
Går det bra för alla? Veckorna rullar på och jag är nu i vecka 17. jag funderar lite kring träning, försöker ni hålla igång med det utöver promenader? Jag går promenader och det går bra men gör inte någon annan träning. Mitt nästa ultraljud är 10/6 så det känns ju spännande att få se det lilla pyret igen.
V 19 denna vecka och Rul på måndag. Har börjat känna av lite fladder inne i magen och på mitt jobb vet dom flesta att jag är gravid :) Då jag har ett fysiskt tungt arbete inom vården så kommer jag söka graviditetspenning som är från 60 dagar innan bf. Ska vara föräldraledig med min dotter nästan hela sommaren så känns inte som det är så mycket kvar att jobba. Tiden går så fort. Min yrsel och trötthet har blivit bättre så just nu mår jag bättre :)
Någon som gjort rul än? Jag är så nervös