Juliii86 skrev 2024-08-15 16:50:33 följande:
Hej!
Förlåt för sent svar! Det har varit lite mycket i mitt liv att jag inte fått tid eller ork att skriva här.
Åh vad tråkigt att höra att det inte gick vägen för er. Till mig sa dom att det är bättre med naturlig menscykel och att det ger bättre chans.
Jag är lite skeptisk över att göra i naturlig menscykel då jag inte har ägglossning varje månad eller inte alls. Jag pratade med Sahlgrenska över detta att jag inte får ägglossning och att det känns meningslöst att ens försöka testa för att se om man får ägglossning. Jag fick min mens den 16 juli efter många månader och debad mig att testa med ägglossnings test jag skulle testa med ägglossning för att se om jag får ägglossning. Jag fick ingen glad gubbe på testet vilket kändes hopplöst att ens fortsätta testa. Så då ringde jag Sahlgrenska samma vecka som dom öppnade igen efter semestern. Efter samtalet hämtade jag ut medicinen för att på börja med IVF vilket känns jätte bra. Nu är oron över att, kommer det gå hela vägen nu när jag tar medicin istället för att göra det på naturlig menscykel? Hade jag gjort det på naturlig menscykel då jag hade fått vänta i evighet till att ens få ägglossning eller om ens får en ägglossning.
Nu inväntar jag på mensen ska komma igång för att sen börja med medicinen. Behöver också köpa fler digitala ägglossnings test. Jag beställer på nätet då det är mycket billigare och det kommer fler tester i paketet.
Hur ska ni gå till väga i nästa försöka?
Ingen fara! Har själv glömt bort FL lite..
Vad skönt att du ändå har en plan nu som känns mer ?säker? , hoppas mensen kommer någorlunda snart så du kan starta :) Behöver du ändå kontrollera med ägglossningstest vid ivf? Eller tänkte du använda nu denna cykel innan mensen kommer?
Jag gjorde faktiskt FET igår, hade kvar en blastocyst i frysen. Läkaren ville skapa bästa förutsättningarna/öka chansen så jag har tagit Progynon sen cykeldal 1, samt Crinone 6 dagar innan FET. Ska fortsätta med dem samt Prolutex injektion och Trombyl som jag fick utskrivet efter FET.
Är egentligen inte jätteförtjust i medicin men känner att det får vara så nu, läkarna vet bäst och hellre göra allt man kan så jag slipper gå vidare med ytterligare ivf. Haft lite biverkningar men hanterbart, hoppas bara det fortsätter så .