• Juliab

    BIM mars 2024

    Hoppar in här då vi precis fått missfall ☹️
    osäker på BIM men räknar som en vanlig mens i hopp om att cykeln kommer igång snabbt och blödningen inte blir långdragen då jag bara var i vecka 6. 


     


    2/3 Femman, 5e barnet, 1a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Madicken2023, 3e barnet, 5e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    5/3 amiilee, 1a barnet, 11e försöket.
    7/3 Lusse88, 1a barnet, 4e försöket.
    10/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket.
    11/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    15/3 fancyf, 3e barnet , 4e försöket. 
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januar.
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket 
  • Juliab
    Lusse88 skrev 2024-02-26 09:26:34 följande:
    Beklagar! :( Hoppas det går vägen nästa gång :)
    Tack ❤️
  • Juliab
    Rosen3 skrev 2024-02-27 14:51:49 följande:
    Hej!

    Var längesedan jag var med i sådan här grupp, tyvärr inte orkat vara med det senaste.
    Fick missfall i september (haft 4 missfall totalt) och försökt få barn i två år (1:a barnet). 
    Gjort flera utredningar men läkaren säger att vi ska kämpa vidare för att få ett barn. Är 32 år så tiden går?
    Hade äl för ca 3 dagar sedan så beräknad BIM 10/3. 
    Snälla kan det inte få vara vår tur nu <3

    Hejjar såklart på er andra med! :)
    2/3 Femman, 5e barnet, 1a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Madicken2023, 3e barnet, 5e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    5/3 amiilee, 1a barnet, 11e försöket.
    7/3 Lusse88, 1a barnet, 4e försöket.
    10/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    15/3 fancyf, 3e barnet , 4e försöket. 
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januar.
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb
    27/3 båten, 4e barnet, 2a
    Åh vad tungt. 
    Har ni vänt er till IVF Med tanke på att ni försökt så länge? Utredning är ju en sak men hittar man inget borde det kanske fungera med assisterad befruktning? 

    stor kram 
  • Juliab
    Mariiiak94 skrev 2024-02-28 10:48:40 följande:

    Hej alla! 


    Fick reda på i helgen att jag fått ett utomkvedshavandeskap så i måndags blev jag opererad (ägget fastna i höger äggledare) 
    Fick även veta att jag troligtvis har endometrios så vi kommer försöka bli gravida så fort kroppen återhämtat sig för att öka chanserna för en ny förhoppningsvis livsduglig graviditet ♥️ Läkaren misstänker att de kan ta 2-3 veckor innan ägglossning dyker upp och sa att i så fall kan vi försöka redan då (så länge kroppen mår bra) Så vi får se om vi passar in i denna grupp eller inte !

    Men jag hoppas på många plus för er här inne! ♥️


    Hej, 

    då är vi två. Missfall och utomkveds i helgen här med. På höger äggledare. Men det blev missfall av sig själv och jag slapp operation. 


    håller tummarna för att ÄL kommer igång för oss båda inom 2-3v! 

  • Juliab
    bebissugen91 skrev 2024-02-28 11:09:51 följande:

    Då var ägglossningen över, ÄL+1 idag. Denna cykeln har jag testat Munkpeppar(Agnus Castus) då jag har hört mycket gott om den och att den kan stärka ägglossningen. Jag fick ÄL CD14 denna gång. Tidigare har den varit cd11-12 vilket oroat mig lite ifall äggen inte mognat tillräckligt innan Lh-stegring, så jag är superglad att jagbfick lite senare älndenna gång. Sen har jag känt av min äl mycket mer denna cykel också samt att ältestarna var mycket starkare. Svullen mage och lite öm på ena sidan. Håller verkligen tummarna för denna cykeln ❤️
    Hur går det för er andra? Gör ni också något annorlunda denna cykel?



    bebissugen91 skrev 2024-02-28 11:09:51 följande:

    Då var ägglossningen över, ÄL+1 idag. Denna cykeln har jag testat Munkpeppar(Agnus Castus) då jag har hört mycket gott om den och att den kan stärka ägglossningen. Jag fick ÄL CD14 denna gång. Tidigare har den varit cd11-12 vilket oroat mig lite ifall äggen inte mognat tillräckligt innan Lh-stegring, så jag är superglad att jagbfick lite senare älndenna gång. Sen har jag känt av min äl mycket mer denna cykel också samt att ältestarna var mycket starkare. Svullen mage och lite öm på ena sidan. Håller verkligen tummarna för denna cykeln ❤️
    Hur går det för er andra? Gör ni också något annorlunda denna cykel?


    Vi försökte i 8 månader utan något plus. Körde Munkpeppar senaste cykeln och plussade för första gången. Fick som du beskriver en mycket tydligare ägglossning. 


    det gick inte vägen för oss ändå så därför är jag här igen , men jag är övertygad om att munkpepparn hjälpte oss! så jag ska köra på med den igen när kroppen känns ok efter missfallet. 

  • Juliab
    bebissugen91 skrev 2024-02-28 11:41:11 följande:

    Jag beklagar ditt MF ❤️ hoppas du finner lite tröst I att du faktiskt vet att du kan bli gravid nu. Har läst att chansen att bli gravid efter ett mf är större. 
    På vilket sätt kände du av en tydligare ägglossning? 😊


    Tack ❤️ Jag får sällan särskilt mkt ÄL-sekret, men det fick jag nu. Mycket mer. Och ägglossningen kom också tre dagar tidigt. Fick ont på höger sida dagen efter glad smiley också, det får jag typ aldrig.

    jag hoppas att det är som du säger, jag har också läst det. 
  • Juliab
    Svartahallon skrev 2024-02-28 17:40:57 följande:

    Vill bara skicka mina tankar och styrka till er som precis som jag nyss gått igenom ett utomkvedshavandeskap. Även om jag aldrig var inställd på graviditet då jag förstod direkt när jag plussade att något var fel så var första veckan riktigt tuff psykiskt. Ligger två veckor "före" er och kan i alla fall i mitt fall säga att jag nu känner mig helt återställd både fysiskt och psykiskt.

    Jag fick positivt ägglossningstest igår som dippade idag plus fertila flytningar. Får se om det tar sig första cykeln nu, men känns ändå bra att kroppen är igång igen. Tog 16 dagar efter operation.

    Känns också skönt att du MariiiaK94 fått höra att man kan börja försöka direkt! Min läkare sa också det men har läst så mycket på nätet om att folk blir rekommenderade att vänta 2-3 cykler efter av någon anledning. Min läkare sa bara att så länge jag känner mig återställd så är det lungt. 


    Tack 🙏 
    vad skönt att höra att du känner dig återställd så snabbt! 
  • Juliab
    Mariiiak94 skrev 2024-02-28 18:01:23 följande:

    Juliab:

    Jag beklagar verkligen!! 


    Men en lättnad kanske att slippa operationen men såklart fortfarande lika hemskt! För mig gick de så snabbt, ena sekunden va jag lycklig och andra sekunden hade jag en smärta som sa direkt ?åk in? 
    Vi har försökt i 6 månader men de har inte velat ta sig så vi va helt överlyckliga. Men de blev tyvärr inte långdraget. Så nu är de bara hoppas att allt läker snabbt o fint så vi kan försöka igen. 😊


    Det samma!


    Ja men ungefär samma här. Fick ont i ena sidan, inte fruktansvärt ont men tillräckligt för att förstå att det inte var bra. Samt en brun flytning samma dag.


    För mig blev det precis 4v efter ägglossningen som missfallet kom så det var verkligen inte långdraget. Så trist. Men som du säger så får vi väl bara hoppas på att det läker bra och att kroppen vill vara med framåt. 

  • Juliab

    Någon som har koll på om ägglossningen kan komma trots att man har lätta (mycket lätta) blödningar kvar från ett MF? 🤔

  • Juliab
    Naniismamma skrev 2024-03-01 12:51:50 följande:

    Jag har kollat mitt sekret väldigt mycket denna cykeln och har även läst lite om hur cervix känns och vilka sekret den släpper ut under olika perioder i cykeln.
    Och sett bilder av det... När man är gravid så ska det komma vitt tjockt sekret...inte slemmigt ,men ungefär kritvitt... Jag vet inte när efter man blir gravid det börjar produceras, om det är direkt efter implantation eller veckor efter.
    Men idag har jag vitt inte slemmigt, lite "fluffigt" glidit sekret .. så jag hoppas det är ett tecken på att det funkat denna månaden.. 
    Har några andra kollat sådant och märkt av det under graviditet eller liknande?

    Tycker det är väldigt intressant att se hur kroppen fungerar och utforska varför osv


    Nu i början av feb när jag plussade fick jag vitt lite tjockare. Kritvitt. Typ kring BIM och framåt.
  • Juliab
    Kanskeanonym skrev 2024-03-05 12:12:07 följande:

    Hallå!
    Jag hoppar in här jag med trots dåliga odds denna månad.

    Bim 17:e mars enligt min app. 

    Enligt appen hade jag äl lördag 2/3 men hade äggviteflytningar och ömmande känsla i höger äggstock söndag 3/3 så möjligtvis att det var då istället? 

    Jag och min sambo har inte kunnat ses denna veckan pga jobb men vi träffades igår, måndag 4/3 för att "göra barn" så att säga så oddsen är inte så stora med tanke på att vi endast fått till det 1 gång denna cykel. 

    Men idag, dagen efter vi fått till det har jag något fruktansvärt ont i höger äggstock! Gör ont att röra sig och när jag sätter mig ner ilar det till som jag vet inte vad på höger sida så blir förvirrad om äl är idag istället då jag känner av höger äggstock väldigt mycket och det gör fruktansvärt ont. 

    Någon som har en teori? Hoppas innerligt att turen är på våran sida och att det kanske blir något trots skit dåliga odds 🙄 



    Kanskeanonym skrev 2024-03-05 12:12:07 följande:

    Hallå!
    Jag hoppar in här jag med trots dåliga odds denna månad.

    Bim 17:e mars enligt min app. 

    Enligt appen hade jag äl lördag 2/3 men hade äggviteflytningar och ömmande känsla i höger äggstock söndag 3/3 så möjligtvis att det var då istället? 

    Jag och min sambo har inte kunnat ses denna veckan pga jobb men vi träffades igår, måndag 4/3 för att "göra barn" så att säga så oddsen är inte så stora med tanke på att vi endast fått till det 1 gång denna cykel. 

    Men idag, dagen efter vi fått till det har jag något fruktansvärt ont i höger äggstock! Gör ont att röra sig och när jag sätter mig ner ilar det till som jag vet inte vad på höger sida så blir förvirrad om äl är idag istället då jag känner av höger äggstock väldigt mycket och det gör fruktansvärt ont. 

    Någon som har en teori? Hoppas innerligt att turen är på våran sida och att det kanske blir något trots skit dåliga odds 🙄 


    När jag plussade förra månaden, första gången på 7 försök - så hann vi bara med en gång eftersom jag sedan reste utomlands på jobb. Och det var kvällen innan jag fick ett positivt ÄL-test.  övriga månader har vi kört varannan dag-principen under en vecka utan resultat. Så visst kan det hända!!! 


    håller tummarna för dig 

  • Juliab
    mrsWikman skrev 2024-03-06 08:41:45 följande:

    Japp, dagens är inom tiden. Var jättenoga med tiden den här gången. 

    Gjorde nämligen ett test igår, det såg negativt ut så jag tog en dusch och när jag kom ut såg det ut såhär. 


    Man ska ju inte läsa av resultat senare än 10 min. 
    Åh stort grattis!!!
  • Juliab
    Svartahallon skrev 2024-03-06 14:50:57 följande:

    Min kropp verkade misslyckas med en ägglossning förra veckan, vilket jag misstänkte så tempen aldrig steg. Tog ett nytt ägglossningtest igår som va positivt, och ännu mer positivt idag. Så vi verkar få en ny chans denna månad. Hoppas att sambon är på ikväll haha.

    Så reviderar det jag skrev tidigare om att kroppen kom igång två veckor efter operation, verkar bli 23 dagar efter operation istället. Om det nu blir något denna gång. Såhär starka streck fick jag inte förra veckan.


    Jag pratade med en kompis idag, som fick missfall i höstas. Visserligen inte ett X men ändå. det var MA så hon fick medicinera för att få ut det och henne ÄL/cykel var oregelbunden tre månader efter MA. Sedan blev hon gravid igen. Så visst kan det känns som att den är OK men ägglossningen kanske inte kommer när den ?borde? ändå 
  • Juliab
    Natalina1451 skrev 2024-03-08 13:14:51 följande:

    Hej! Vet inte hur många som känner igen mitt namn varit med i trådarna sen juni, fick vårt plus i början på augusti som tyvärr slutade i ett sent missfall i höstas. 
    sen fick vi plus igen i januaritråden (fast i slutet på december) som då misstänktes vara en partiell mola som vi gått på massa kontroller för (8st) och för två veckor sedan så kunde man avskriva den misstanken. men så idag då Hade vi kub, allt ser bra ut med fostret men vi får hög sannolikhet för trisomierna 1:99 (allt över 1:200 räknas till normalt) 

    det här skulle bli vårt fjärde barn, men känns ju helt hopplöst det här. förstår inte vad det är som går fel. är det någon som har varit med om detta? Vad visade nipt sedan?? 


    vet inte om det skiljer sig åt hur man gör i de olika regionerna men hör i Stockholm blir man då erbjuden nipt som jag gick och tog blodprov för direkt såklart. Men nu är det ytterligare 10 dagar till vi får vårt resultat. vad fan ska man göra nu? 


    jah vill absolut inte göra abort jag tror inte på att ett liv är ovärdigt för att man har Downs syndrom, men de andra trisomierna är ju knappt förenliga med liv 😭 


    Hejsan, 
    hur gammal är du? 


    vad jag förstått får man automatiskt ganska hög sannolikhet om man är över 35 när man gör KUB. Nipt utesluter istället din ålder och går enbart på värdena från blodprovet. Därför gör många NIPT direkt och hoppar över KUB. 


    är det samtliga trisomier ni fått hög sannolikhet på?

  • Juliab

    Ägglossningen verkar komma idag eller imorgon 🤩 
    positivt LH fredags kväll. Och SJUKA mängder äggvitesekret idag. jag kör med D-vitaminboost och Munkpepparn denna cykeln med eftersom jag plussade med det sist och fick även då mkt mer sekret och tydligare känningar av ÄL. Så nu hoppas jag verkligen. 


    flyttar fram mitt datum ett par dagar eftersom ägglossningen blir senare än vad mina appar först tänkte sig, med tanke på Utomkveds för ca 2v sedan. 


     


    1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    14/3 Nostalgitripp (eventuellt) , 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb) 
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januari.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket.
    19/3 Nostalgitripp (troligtvis), 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb) 
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    23/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb.
    24/3 Sopp, 1a barnet, 6:e försöket.
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket.
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket.
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket.
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket.
    3-7/4 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
  • Juliab
    fancyr skrev 2024-03-18 08:08:35 följande:

    En till här där tempen sjönk men fortfarande hög, 36,92.. tror mens kommer komma här i dagarna. 😔


    Fan. Jag hoppas så för dig! 
  • Juliab


    Insåg idag att min kurva nu och den förra som faktiskt blev en graviditet är ganska lika med dip samma dag (ÄL+8). Jag undrar om jag orkar vänta ända till BIM med test? 
  • Juliab
    Anonym (syskonförsök) skrev 2024-03-20 11:42:37 följande:

    testade nyss äl+10 , det var helt blankt :(


    Samma här. ÄL 10 och helt blankt. 😭
  • Juliab
    Svartahallon skrev 2024-03-20 13:48:08 följande:

    Idag kom min mens (en dag sen) som jag misstänkt. Skönt ändå att veta att kroppen är igång nu efter utomkvedshavandeskapet. Känner mig inte jättenedslagen utöver pms och mensvärk haha. Nu kör vi igång nästa cykel och ännu ett försök👋 lycka till alla ni som har BIM kommande dagar 😍


    Vad skönt att du är vid gott mod ändå! Starkt!! 


    jag har BIM på söndag och är redan ledsen för mitt negativa tidiga test idag. 😖

Svar på tråden BIM mars 2024