• bimbodog

    Vaginal torrhet från helvetet

    Är jag ensam om att lida av vaginal torrhet?? Trots att jag äter hormontabletter så hjälper det inte. Jag behandlar mig även med olika preparat i fiffi🙄 När jag och min partner har sex så gör det ont även med glidmedel. Det blir liksom rosa på pappret efter, så illa är det!!! Finns det någon som lider av samma problem? Jag behöver tips på bra glidmedel🙈🙈

  • Svar på tråden Vaginal torrhet från helvetet
  • Anonym (?)

    Nu är jag iofs man men har en särbo i klimakteriet, det var såå länge sedan vi hade sex. Hon har haft problem med torrhet och sveda trots glidsalva och låååånga förspel. Fingrar och tunga funkar inte riktigt heller längre.
    Vägrat ta östrogen men börjat med det och fått "småblödningar" igen. Förstår att det känns jobbigt och obekvämt för henne så har verkligen backat undan från sex men ändå sökt närhet.
    Hon har sugit av mig, handjobb eller mellan brösten men ... känns lite som om att hon gör det för min skull. Naturligtvis skönt men , ger ju inte henne något..
    Väntar ju hellre på tillfället att kunna vara nära.

  • Anonym (Bimbo2)
    Anonym (?) skrev 2024-01-31 17:34:23 följande:

    Nu är jag iofs man men har en särbo i klimakteriet, det var såå länge sedan vi hade sex. Hon har haft problem med torrhet och sveda trots glidsalva och låååånga förspel. Fingrar och tunga funkar inte riktigt heller längre.
    Vägrat ta östrogen men börjat med det och fått "småblödningar" igen. Förstår att det känns jobbigt och obekvämt för henne så har verkligen backat undan från sex men ändå sökt närhet.
    Hon har sugit av mig, handjobb eller mellan brösten men ... känns lite som om att hon gör det för min skull. Naturligtvis skönt men , ger ju inte henne något..
    Väntar ju hellre på tillfället att kunna vara nära.


    Låter som du/ni behöver jobba stenhårt på erotiken. Om fingrar och tunga ej funkar kan ni satsa på fysiskt och mentalt vara nära varandra, tills vidare skippa resten. Låt särbon längta ordentligt efter dej. Satsa på närhetsövningar med eller utan sexleksaker och rollspel. Testat cocosolja som glidmedel i vagina och på ollon innan ni ligger? Funkar väldigt bra i glid för äldre kvinnor i menopaus. 


    Du verkar vara samma läge som en man i ett långt och vitt äktenskap utan tändvätska, typ förhatliga kompisfacket som män beklagar sej över här på FL. Där kvinnan och mannen gillar varandras sällskap och är nöjda där men med samlivet (limmet i en kvinna-man-relation) förlagt på hyllan. Åter till ruta ett alltså bara med en ny partner. Många friska och hälsosamma 80-åringar har lagom mjukt sex om de har sina hormoner justerade. Samlagen får dock hållas inom rimlig tid så de rent fysiskt inte tar på för mycket. 


    Ställa-upp-sex från särbons sida blir väl inget lustfyllt för dej i längden? Eller tycker du sådant är okej? 

  • Anonym (Anette)

    Jag har inte problem i Fiffi just men gillar 

    Baseks aqua glide lubricant

  • Anonym (?)
    Anonym (Bimbo2) skrev 2024-01-31 18:58:20 följande:

    Låter som du/ni behöver jobba stenhårt på erotiken. Om fingrar och tunga ej funkar kan ni satsa på fysiskt och mentalt vara nära varandra, tills vidare skippa resten. Låt särbon längta ordentligt efter dej. Satsa på närhetsövningar med eller utan sexleksaker och rollspel. Testat cocosolja som glidmedel i vagina och på ollon innan ni ligger? Funkar väldigt bra i glid för äldre kvinnor i menopaus. 


    Du verkar vara samma läge som en man i ett långt och vitt äktenskap utan tändvätska, typ förhatliga kompisfacket som män beklagar sej över här på FL. Där kvinnan och mannen gillar varandras sällskap och är nöjda där men med samlivet (limmet i en kvinna-man-relation) förlagt på hyllan. Åter till ruta ett alltså bara med en ny partner. Många friska och hälsosamma 80-åringar har lagom mjukt sex om de har sina hormoner justerade. Samlagen får dock hållas inom rimlig tid så de rent fysiskt inte tar på för mycket. 


    Ställa-upp-sex från särbons sida blir väl inget lustfyllt för dej i längden? Eller tycker du sådant är okej? 


    Du kanske har läst men uppenbarligen ej förstått. Eller kanske inte ens läst?
    Lägger låång tid på hennes startsträcka men backar naturligtvis om det inte känns bra. Totalt ointressant med vad man kan smörja in ollonet med om det inte känns bra för henne.
    Om det funkar för henne med röd näsa, stora skor och clownfrilla så må det ju vara upp till er. Sedan kan du ju smörja in både dig och henne med vad du vill.
    Jag försöker att respektera hennes vilja utan olika "smörjor" för att övertala henne
  • Anonym (Bimbo2)
    Anonym (?) skrev 2024-01-31 17:34:23 följande:

    Nu är jag iofs man men har en särbo i klimakteriet, det var såå länge sedan vi hade sex. Hon har haft problem med torrhet och sveda trots glidsalva och låååånga förspel. Fingrar och tunga funkar inte riktigt heller längre.
    Vägrat ta östrogen men börjat med det och fått "småblödningar" igen. Förstår att det känns jobbigt och obekvämt för henne så har verkligen backat undan från sex men ändå sökt närhet.
    Hon har sugit av mig, handjobb eller mellan brösten men ... känns lite som om att hon gör det för min skull. Naturligtvis skönt men , ger ju inte henne något..
    Väntar ju hellre på tillfället att kunna vara nära.


    Anonym (?) skrev 2024-01-31 19:30:04 följande:
    a) Du kanske har läst men uppenbarligen ej förstått. Eller kanske inte ens läst?

    b) Lägger låång tid på hennes startsträcka men backar naturligtvis om det inte känns bra.

    c) Totalt ointressant med vad man kan smörja in ollonet med om det inte känns bra för henne.

    d) Om det funkar för henne med röd näsa, stora skor och clownfrilla så må det ju vara upp till er.
    e) Sedan kan du ju smörja in både dig och henne med vad du vill.
    Jag försöker att respektera hennes vilja utan olika "smörjor" för att övertala henne


    Hej du, vilket grinigt och otacksamt svar du levererade. 😳

    Blir bäst jag betar av dina frågeställningar en i taget tror jag visst: 

    a) jodå har läst både din och TS post noggrant. Tror inte jag som kvinna missförstått dej och din särbo i något avseende. 

    b) Gott om du noggrant lägger ned tid på hennes startsträcka. I öppningen av sexet värmer upp särbons underliv och lust till sex med dina fingrar och din tunga. Allt bra så. :)  Ja du gör såklart rätt i att backa dej tillbaka om något känns fel för din särbo i ert erotiska samspel. I annat fall förknippar hon era herdestunder med tvång och obehag om du pockar på, så säkert som amen i kyrkan.

    Klittan slutet sej hårt som en ointaglig mussla låång tid framåt. Månader eller år innan du komma till och ligga. 


    c) Om du bryr dej om vad och vilken olja som är skönt för henne (du nämner kvinnan är i menopaus) kunde du tacksamt och på goda grunder tagit emot sunda råd. Men här tycks det som du avslöjar något när du påstår att du ej intresserar dej om kvinnans njutning och sexualitet.

    Tipsade dej om applicera kokosolja (rumstempererad) när ni planerar lite kuckeliku. Oljan appliceras i särbons slidmynning och oxå rikligt på kuken innan ni tutar och kör. Blir en mycket skönare upplevelse för er båda när lubrikationen sinar hos kvinnan efter klimakteriet fast hon är kåt. Hon öppnar sej inte på identiskt sätt som fram till menopaus. Biologins svar på ålder? Hursomhelst upplever jag själv kokosolja skön efter mina blödningar började trassla vid 59 års ålder. 


    d) Vem tror clown attribut höjer temperaturen hos mej? Varifrån får du sådana tankar? 


    Gillar när jag klär ut mej till slyna och kommer hem i ny utstyrsel. Eller en strapon om vi kör lite kinky. Alla har vi våra tändnings punkter.

    Clownen är inte min fetisch bara så att du vet. 

    e) Nej, du ska aldrig övertala henne hotta upp fittan med smörjor, ditt ordval, som imiterar kvinnans äkta lubrikation vid kåthet. Det har jag ALDRIG påstått.


    Läs om igen. Läs rätt.

    Du finner inga sådana knasigheter i mina poster. Men om du föreslår implementera glidmedel, olivoljor eller kokosoljor lite diskret sådär? I trial and error ex vis kokosnötens sköna olja när du går ned och testar oralt. Smakar garanterat godare och är mer upphetsande för dej än slida utan olja och ni kan leka er fram till vad som passar er. Eller varför inte testa Imago metoden? Lycka till i alla lägen!  💕 

  • Anonym (Kram)

    Säger som de andra, prova kokosolja. Men prata även med gyn, då det finns läkemedel som kan hjälpa.

  • Anonym (Bimbo2)
    Anonym (Kram) skrev 2024-02-01 00:01:05 följande:

    Säger som de andra, prova kokosolja. Men prata även med gyn, då det finns läkemedel som kan hjälpa.


    Exakt. Kvinnan kan bygga upp sina slemhinnor till ungdomlig spänst med lokalt östrogen i salvor. Gyn konsultation först är bäst för rätt mängd, för det finns allvarliga bieffekter i kvinnors hälsa kopplade till östrogen. Plåster kan möjligen förknippas med färre sidoeffekter än östrogenpiller. Dock kan östrogenplåster ge biverkningar. Blödningar kan uppstå av östrogenbehandling av den typ Anonym (?) nämner i hormoner administrerade i tablettform. Oregelbundna blödningar och progesteron kan behöva övervägas så att månatlig blödning åstadkoms. Välj i första hand bioidentiska hormoner om möjligt och ta hjälp av expertis. 
  • Goneril

    Det som beskrivs här verkar inte vara någonting som glidmedel kan avhjälpa utan problem som påfordrar besök hos gynekolog. Ingen idé att föreslå en massa preparat när det kan vara ett annat problem, åtminstone så som det beskrivs i trådstarten. Det som brukar rekommenderas när det gäller lokala preparat är Vagifem, dessvärre rätt dyrt då det inte går under högkostnadsskyddet. Googla även på "lichen sclerosus ett atroficus". Gå som sagt till gynekolog! 

  • Anonym (Lyllo)

    Detta visar nyttan och glädjen med riktigt små penisar.

  • Anonym (Bimbo2)
    Goneril skrev 2024-02-01 14:28:20 följande:

    Det som beskrivs här verkar inte vara någonting som glidmedel kan avhjälpa utan problem som påfordrar besök hos gynekolog. Ingen idé att föreslå en massa preparat när det kan vara ett annat problem, åtminstone så som det beskrivs i trådstarten. Det som brukar rekommenderas när det gäller lokala preparat är Vagifem, dessvärre rätt dyrt då det inte går under högkostnadsskyddet. Googla även på "lichen sclerosus ett atroficus". Gå som sagt till gynekolog! 


    Japp. Som sagt bästa rådet blir sök hjälp hos expertis! Där kan en spjutspetsbehandling inledas. Behandlingen handlar som nämnts om lokala östrogensalvor och/eller en östrogenmedicinering i tablettform med eller utan progesteron i tablettform. Som i sin tur framkallar månatliga blödningar hos kvinnan. Dock utan äkta ägglossning om kvinnan passerat menopaus. Falska regleringar m a o. 


    Synliga tecken på Lichen sclerosus ett atroficus i kvinnans underliv upptäcks i regel av ett tränat öga hos gynekolog. Om synliga tecken tar läkaren ett vävnadsprov som analyseras hos patolog.


    Vaginal vestibulit  kan oxå behöva uteslutas i differentialdiagnostik. Det finns alltså flera hälsotillstånd att utesluta vid vaginala problem vid sex hos kvinnan.


    Sist men inte minst inverkar STRESS på samlivet. Särskilt om kvinnan känner krav på sej att leverera med ivrig man. Kroppen och klittan låser sej. Mannen behöver då backa undan, lägga prestationskraven på hyllan en period till kvinnan självmant tar initiativ till sex. Därtill går aldrig förutse i en tråd som denna om kvinnan verkligen är attraherad av mannen ifråga. Eventuellt vill hon vänskap med närhet och gosa med mannen - men totalt erotik fritt, alltmedan mannen lever med förväntningar som omöjligt kan infrias. Fysisk närhet och vänskap blir då vad som gäller. En kvinna med sexvägran kommer sannolikt inte lägga sej vinn om ytterligare utredningar av hindren. Mannen anpassar sej, gillar läget, och får njuta av vänskap och ryggsmekningar med sina interna fantasier om en hetlevrad partner i behåll. 

  • Anonym 8238942384

    Googla "Hyaluronic acid". Är effektivt för att binda fukt.

    Även kollagen kan hjälpa om man får i sig för lite i kosten.

Svar på tråden Vaginal torrhet från helvetet