• siiimbooo

    Letrozol, någon mer som påbörjat kur?

    Hej!

    Påbörjade min kur i slutet av Jan och hade ägglossning (tror jag, läkaren var sjuk o kunde inte kolla med ultraljud ) den 4 feb. Nu väntar den eviga väntan tills man kan ta test! 

    Hoppas det tar sig för er ! 

  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-07 22:31:17 följande:
    Det tog sig faktiskt efter första kuren, plussade i måndags! Hoppas det går lika bra för er! ❤️ 
    Ohhh vad roligt !! stort stort grattis!! ❤️jag håller tummar och tår! gick på första med dottern så hoppas på samma tur nu men vågar inte ha för stora förhoppningar men ändå smyg letar man tecken🙄

    Förstår oron som kommer och säkert kommer hålla i sig... allt man gör är att oroa sig! Berätta gärna efter det tidiga ultraljudet om du kommer ihåg!!❤️
  • siiimbooo
    Pälsboll skrev 2024-02-08 00:06:04 följande:
    Blev gravid i augusti, o upptäckte ma i oktober. Inte heller fått ordning på cykeln, långa cykler och verkar inte heller lyckas med ägglossning.
    Vården verkar dock inte bry sig när jag hör av mig till dom, hur gjorde du för att få de att lyssna? 
    Grattis till plusset! ❤️
    Var tråkigt! beklagar ma:( hoppas det ordnar upp sig snart.. jag gick också privat här i Malmö på Emmakliniken. tyckte också de är mer förstående är vänliga vården! 

    Lycka till! vi följs åt här och finns som stöd!
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-08 13:39:30 följande:
    Ja håller med, vi följs åt här 😊

    Håller med om att privata är mer förstående och vänliga, de har mer tid känns det som.

    Jag fortsätter noja, men försöker lugna mig med att många inte plussar alls förrän typ där jag är nu (äl+13), och hade jag testat för första gången idag och fått det resultatet hade jag ju blivit överlycklig.

    Ska dock köpa ett test med veckoindikator idag, och testa i helgen, och sen om ytterligare en vecka tänkte jag.

    Siiimbooo när har du BIM? 😊 
    Exakt så! :)

    Förstår dig helt.. tog tester varje dag med första o veckoindikator 3 gånger.. har redan köpt på mig inför nästa🙄 men tänkte som dig! plussade på äl+11 med dottern så det kändes tidigt o säkert att plussa så tidigt ! en dag i taget ! inget man kan styra men det är klart man är rädd !

    skicka gärna bild på veckoindikator! så glad man blir för andras skull!

    Ja enligt appen 20de men den räknar inte in letrozol så skulle gissa typ nästa söndag 18de men tänkte tjuvtitta 14de, alltså 11 dagar efter äl igen.. med risk att bli besviken😔
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-08 15:20:28 följande:
    Håller tummarna för dig!! Känns ju hoppfullt ändå om du plussade så tidigt sist 😊

    Skickar när jag tagit det! Blir nog lördag morgon, tänker att jag har gett hcg några fler dagar att öka på sig då.. 

    Vilka tester brukar du köra? Jag har använt Babyplans tidiga tester framför allt, men många verkar tycka att de är dåliga. Samtidigt har jag hört dåliga saker om CB's tester också. Jag körde en CB ultratidig digital i tisdags morse som visade Gravid. Men som sagt, har fått "klena" testsvar efter det.. Bifogar det senaste!  //
    Jag använde RFSUS test, de är dem som inte ens är tidiga men det funkade för mig. Men det var ju solklart plus!! så de tycker jag absolut är lovande. Jag använde morgonkiss på RFSU plus sen väntade 3-4h o sen tog clearblue tidig och digital med veckor. 😊
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-08 19:30:43 följande:
    Vad skönt att du tycker det är tydligt! Det är bara jag som är nojig antar jag, eftersom jag inte tycker det blivit något värst starkare sen i måndags. Och också när jag blev gravid sist, och fick MA, så var teststrecket jättestarkt direkt, typ starkare än kontrollen, och då var jag bara i äl+10. Så har väl lite snea referenser 😅

    Kul att rfsu funkade för dig! Jag har undvikit att köpa nya sånna pga har läst så ofta att folk tycker att de visar fel. Ska bli så spännande att se hur det går för dig nu 🥰
    Din oro är ju helt befogad och naturlig att känna !! men som jag fick lära mig när jag var nojjig hela förra graviditeten.. det är utom vår kontroll dessvärre.. iallafall tills man kan känna bebis❤️ 

    Ja, ultraljud på månad för kontroll av slemhinna och progestoron värde.. så lite nervös.. men håller tummarna o tårna 🥰
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-08 22:59:45 följande:
    Åh håller tummarna att allt ser bra ut!! ❤️ 
    Tack❤️ svårt att inte redan vara "negativ" trots att det bara är första försöket.. hjärnans sätt att försvara sig väl🙄
  • siiimbooo
    Pälsboll skrev 2024-02-09 00:10:23 följande:
    littlewickewire skrev 2024-02-08 13:39:30 följande:
    Ja håller med, vi följs åt här 😊

    Håller med om att privata är mer förstående och vänliga, de har mer tid känns det som.

    Jag fortsätter noja, men försöker lugna mig med att många inte plussar alls förrän typ där jag är nu (äl+13), och hade jag testat för första gången idag och fått det resultatet hade jag ju blivit överlycklig.

    Ska dock köpa ett test med veckoindikator idag, och testa i helgen, och sen om ytterligare en vecka tänkte jag.

    Siiimbooo när har du BIM? 😊 

    Tack så mycket för stödet hörrni! Skönt att veta att man inte är ensam i allt detta, inte så många att prata med när man försöker så uppskattar verkligen dessa forum och trådar.

    Inne på cd30 och ännu ingen äl i sikte, cykeln ser ut som en berg och dalbana. Fick en telefontid om 3v, så ja..

    Håller tummarna för er ❤️
    Fy vad tråkigt och dåligt!!  Som vi sagt tidigare.. privata kliniker !! mycket bättre! Vart bor du någonstans ? 
  • siiimbooo
    Pälsboll skrev 2024-02-09 12:52:22 följande:
    Detta var vården, inte privat. Men letar efter privat. Jag är 29, snart 30 så kanske är åldern.. tack 💕 
    siiimbooo skrev 2024-02-09 10:30:28 följande:
    Fy vad tråkigt och dåligt!!  Som vi sagt tidigare.. privata kliniker !! mycket bättre! Vart bor du någonstans ? 
    Vet inte varför jag bara fick en telefontid, tycker det låter konstigt. Jag bor utanför Linköping 😊 
    Får väl söka 'akut' annars då jag haft riktigt riktigt ont sista dagarna o kanske får någon remiss då. 
    Okej.. jag förstår! ja men kolla upp det om det gör ont så det inte är så att det är något dom ör inflammerat eller liknande!! krya på dig!
  • siiimbooo
    Flingsaltet skrev 2024-02-10 08:58:48 följande:

    Hej!
    Jag fick utskrivet Letrozole i december (PCO) efter att vi försökt bli gravida i nästan 2 år. De gjorde bedömningen att jag inte har en naturlig ägglossning och förskrev Letrozole, enkeldos. Gjorde ultraljud och senare blodprov vilket tydde på att jag haft ägglossning med Letrozole. Mensen kom inte, hade dock mensvärk. Var säker på att jag inte var gravid eftersom chansen var så låg och jag hade min vanliga mensvärk. Tog ett test som var positivt. Vi blev helt chockade 😅 Så Letrozole fungerade på första försöket för oss. Håller verkligen tummarna för er andra ❤️


    Vad kul!! stort grattis!❤️ 
     
    Jag börjar få ont i en körtel jag fått i bröstet efter amningen med första (har kollat upp den).. det får jag bara vid mens aldrig vid ägglossning eller annat.. så nu är jag dessvärre tvärsäker på mens denna månaden.. mycket tråkigt men får ta nya tag nästa vecka när den kommwr😔❤️
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-10 10:25:20 följande:
    //

    Här är testet jag gjorde idag förresten 😊
    oh vad kul o se det så med!! stort grattis igen!❤️
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-10 11:06:10 följande:

    siiimbooo, vad tråkigt! 😥 Tur att man i alla fall har en ny chans varje månad ❤️

    Du har ju varit gravid förr i alla fall, så du vet ju i alla fall att "systemet fungerar" 😊❤️ Bara att ha tålamod, även om det är lättare sagt än gjort... 


    Exakt! hoppas bara det går någorlunda snabbt❤️
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-13 15:17:14 följande:
    Nej men woooow!!! ❤️ ❤️ Så kul 😍😍 Så de ömma brösten var alltså inte mens utan bebis 😍❤️

    Vad har du för bf? Vi borde ju ligga ganska lika i tiden 😊 
    Exakt !!😍❤️ är chockad!! 

    22 okt😁
Svar på tråden Letrozol, någon mer som påbörjat kur?