Inlägg från: Kermit1561 |Visa alla inlägg
  • Kermit1561

    Feminismen har missat unga killar

    Det här var en intressant nyhet, tycker jag

    ? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.


        ? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

    och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

    vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 00:15:04 följande:

    Jag tycker inte Socialdemokratin är samma sak som feminism. Vad är det för funktion som kopplas till feminism och Socialdemokratin som också upplevs som skrämmande för unga män menar du?


    Vem har sagt nått om skrämmande??
  • Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 00:27:17 följande:
    Varför spelar du dum? vad är det för funktion inom Socialdemokratin som kopplas till feminism och till unga män som leder till att de har blivit "hårt drabbade"?

    Det handlar inte om min dumhet utan dina fördomar. 


    Amalia?s slutsats är ju just att feminismen är ?funktionen? som gjort att s missat hur unga män drabbats. Det framgår ju av citatet?

  • Kermit1561
    Tukt skrev 2024-01-03 00:29:45 följande:

    Även demokratins fördelar tycks ju ha missat unga killar. Men vet inte om det är sossarnas fel för det.
    Tänker man inte har speciellt höga förväntningar på unga killar,  om man tror att de själva gör ett val.


    Jag förstår inte. på vilket sätt menar du att demokratins fördelar missat unga killar?

    och varför  man inte höga förväntningar om man tror de gjort ett val själva? Det är väl snarare tvärtom, man har inte så höga förväntningar om man inte tror de väljer själva?? 
  • Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 12:48:42 följande:

    Jag har fortfarande inte fått svar på vad sossarna i feminismens namn faktiskt har gjort för att skapa sånt lidande för unga män.

    Det verkar bara vara ett abstrakt antagande att feminism är dåligt. Eller handlar det om att ordet feminism uppfattas som negativt för unga män och att det är det som orsakar lidande?


    Du har fått bra svar, förstår du dem inte får du ställa följdfrågor. 


    men här är ett försök till: det inte vad feminismen gjort utan tvärtom att man inte gjort nått för killarna eftersom man fokuserat på feminism och feminismen fokuserar på kvinnor. 

  • Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 13:52:00 följande:

    Jag har fortfarande inte fått ett svar. Mer ett påstående om att feminismen som socialdemokraterna fört på något abstrakt sätt har fått killarna att glömmas bort. Och att det är just det som har drabbat unga män. Vad har gjorts i feminismens namn för att orsaka det? 
    Jag tror inte saken skulle vara annorlunda om feminism inte existerade. 


    Vi vet att unga män tar livet av sig i högre grad än kvinnor. Men att orsaken skulle bero på feminism? Jag tvivlar. Saken ser likadan ut i alla länder, oavsett hur feministisk/ icke-feministisk politik de för.


    Det är ingen som påstår att feminismen är orsaken. Det som påstås är att fokus på feminism gör att killarna glöms bort. 
    Förstår du inte skillnaden? 
  • Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 14:19:12 följande:
    Berätta hur rent praktiskt. Vad har inte gjorts, som görs i alla andra länder utan feministisk framtoning?
    Poängen är ju att man INTE har gjort mer än i andra länder. Pengarna har gått till att göra det bättre för kvinnor, inte för män.
    Att feminism innebär att man skiter i män på precis samma sätt som i andra länder är ju just vad som är problemet med den..
  • Kermit1561
    Anonym (Misslyckad rubrik) skrev 2024-01-03 15:41:30 följande:
    Du har misslyckats fatalt med rubriksättningen.
    Feminsmen har missat unga killar är INTE samma sak som
    Fokus på femism gör att killar glöms bort.
    Ja, jag var naiv nog att tro att folk läser Innehållet och inte bara rubriken?
  • Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 00:03:01 följande:
    Jag läser både ditt innehåll och rubrik. Du skyller mäns ohälsa på feminism. Oavsett om ett land har en feministisk regering eller inte så beror tydligen mäns ohälsa på feminismen även där.

    Du är ju tragisk, du bedriver nån slags anti-anti-feminist korståg och för att få ihop det så har du redan från början fultolkat och byggt strågubbar. Du beter dig minst lika illa som de du bedriver dina korståg mot och bekräftar bara bilden av rabiata feminister. Lycka till med din kamp mot väderkvarnarna? 

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar