Anonym (Elisa) skrev 2023-12-15 01:15:11 följande:
Men om man inte VILL göra slut med sin fru/man eller sambo då..För uppenbarligen vill inte TS det..
Och det kan jag förstå. då jag själv har kk.n fast jag är gift med en man som vill ha sex ibland
t.om.
Men inte lika ofta som jag vill..
Sen vet jag inte om det samma stämmer för TS ,men det kan vara svårt att hitta någon som man kan eller vill vara gift eller sambo med..
Och jag orkar ärligt talat inte ens söka efter en NY MAN att bo med som uppfyller alla mina andra kriterier ( som min man gör-förutom just sexbiten)
Som att han måste vara trevlig och vara nån man kan ha kul med, han måste älska djur, och ett plus är om han är händig, beter sig bra socialt, gilla att röra på sig, sen måste han ha ett jobb, han måste också enligt mig dra in mycket pengar men inte vara snål för fem öre, haha
Sen behöver det inte alls bli komplicerat..om man skiljer på attraktion som man oftast känner för en kk, jämfört med vad man känner för sin partner som brukar vara en djupare känsla och mer än bara attraktion..
Det jag skrev var utifrån mina erfarenheter. Jag strulade i smyg i 4 år och det blev ständigt problem. Alla kk:n utom en blev tokkära i mig efter ett tag och ville starta en riktig relation med mig. I ett fall blev det total kalabalik när ett av mina kk berättade för sin man... det ledde till familjedrama med misshandel inför hennes barn och sedan skilsmässa.
Med facit i hand, hade jag valt en helt annan väg.
Det kanske fungerar med älskare/älskarinnor om man har en öppen relation, men jag tolkade TS som att han ville göra det i hemlighet som jag gjorde. Det var därför jag ville varna lite om att det kan leda till känslomässiga problem. Ska man ha kul vid sidan av så är min erfarenhet att det förr eller senare blir problematiskt, men jag kan tänka mig att det skulle fungera bättre om alla parter körde med helt öppna kort, även gentemot partners som tröttnat på sex.
Jag håller med om att det är svårt med att hitta den rätta... blir ju alltid att man får kompromissa lite.
Lol... det var en ordentlig lista du hade på krav på man.
Förstår att du inte är sugen på att lämna din nuvarande man. Själv hade jag som allergiker inte platsat där.
Oavsett... livet är för kort för att leva sex-löst så TS gör ändå, enligt min mening, rätt som funderar på förändring.