• BubblanJ

    IVF/ICSI 2024

    Hej! 

    Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

  • Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Smörblomman24
    masss skrev 2024-01-01 06:36:31 följande:

    Åh nej :( var det mensen Smörblomman24?
    Det är inte så mycket illamående nu. Brösten är lite öm bara. 


     


    Fortfarande brunt men rätt mycket, kan vara progesterontabletterna som skjuter upp den. Ska ta testet imogon och om det är negativt så ska jag ringa Sophiahemmet och se om jag ska sluta med tabletterna.
    Bättre lycka nästa gång hoppas jag!

    Är så glad för er skull!! Tänk vilken tur ni hade som lyckades på första!
    Jag skriver med en annan tjej i en app som är ungefär i samma tid som oss, samma testdag som mig. Hon verkar inte heller ha lyckats. Då är det en av tre som lyckades =statistiken på 30-35% verkar stämma Hjärta
  • masss

    Så tråkigt :( jag hade en väldigt bra känsla för dig. Det finns dock ett litet hopp kvar eller hur? 


    Jag kommer att hålla tummarna för dig nästa gång om det inte blir något nu. Visst kan ni göra återinsättning i nästa cykel? 

  • Smörblomman24
    masss skrev 2024-01-01 09:33:42 följande:

    Så tråkigt :( jag hade en väldigt bra känsla för dig. Det finns dock ett litet hopp kvar eller hur? 


    Jag kommer att hålla tummarna för dig nästa gång om det inte blir något nu. Visst kan ni göra återinsättning i nästa cykel? 


    Jag har lite hopp kvar men känns rätt kört tyvärr! Hade det varit som i förrgår och igår med lite flytningar men nu när det är rätt mycket :(

    Tack vad fin du är! Hjärta hoppas också nästa omgång lyckas!
    Ska höra med Sophiahemmet om man kan köra i nästa cykel (om man pallar det psykiskt eller om man ska vänta en månad till)

    Har du tagit fler test? Starkare och stackare streck? :) 
  • masss

    Jag förstår att det känns kört Rynkar på näsan 
    Visst behöver du inte betala för IVF? Skönt att ha ett par blastocyter kvar i frysen. Håller tummarna att det blir din tur nästa gång. 


    Jag ska ta ett nytt test ikväll. Får se vad det visar. 

  • Smörblomman24
    masss skrev 2024-01-01 12:25:52 följande:

    Jag förstår att det känns kört Rynkar på näsan 
    Visst behöver du inte betala för IVF? Skönt att ha ett par blastocyter kvar i frysen. Håller tummarna att det blir din tur nästa gång. 


    Jag ska ta ett nytt test ikväll. Får se vad det visar. 


    Exakt, vi fick via landstinget 3 försök. Och kommer nu testa med det från frysen så antar att det inte blir försök två utan att de räknar ägguttag per gång? Måste kika med demn.
    Väldans skönt att man fick till frysen. Men usch vad ledsen man blir när man gått och hoppats så mycket. 
    Men du gav mig hopp om att lyckas någon gång iaf! Hjärta varit ett så bra stöd i allt det här. 
  • Pieohmy
    Smörblomman24 skrev 2024-01-01 14:28:05 följande:
    Exakt, vi fick via landstinget 3 försök. Och kommer nu testa med det från frysen så antar att det inte blir försök två utan att de räknar ägguttag per gång? Måste kika med demn.
    Väldans skönt att man fick till frysen. Men usch vad ledsen man blir när man gått och hoppats så mycket. 
    Men du gav mig hopp om att lyckas någon gång iaf! Hjärta varit ett så bra stöd i allt det här. 

     


    Gott nytt år på er! 


    Åh, det är verkligen tufft när det inte går, så stor besvikelse. så bra att man får flera försök, någongång kommer turen vara på ens sida. Vi gjorde andra insättningen med fryst ägg direkt på följande cykel, jag tyckte att det kändes skönt att få försöka igen så snabbt som möjligt, men det är såklart olika för alla hur det känns.


    och grattis Masss!! Det ser ju verkligen ut som ett tydligt streck? tycker också att det ser starkare ut på andra bilden!

    Jag går runt och springer på toaletten stup i kvarten för att kolla mens, inget än! Tycker man läser alla kroppens signaler som en tok, har en molande magvärk nu som jag ena stunden är säker på är mensvärk och andra är hoppfullt optimistisk över. Har också mått lite illa idag - men det kanske är inbillning? 

    Man blir verkligen tokig!

  • Smörblomman24
    Pieohmy skrev 2024-01-01 18:56:12 följande:

     


    Gott nytt år på er! 


    Åh, det är verkligen tufft när det inte går, så stor besvikelse. så bra att man får flera försök, någongång kommer turen vara på ens sida. Vi gjorde andra insättningen med fryst ägg direkt på följande cykel, jag tyckte att det kändes skönt att få försöka igen så snabbt som möjligt, men det är såklart olika för alla hur det känns.


    och grattis Masss!! Det ser ju verkligen ut som ett tydligt streck? tycker också att det ser starkare ut på andra bilden!

    Jag går runt och springer på toaletten stup i kvarten för att kolla mens, inget än! Tycker man läser alla kroppens signaler som en tok, har en molande magvärk nu som jag ena stunden är säker på är mensvärk och andra är hoppfullt optimistisk över. Har också mått lite illa idag - men det kanske är inbillning? 

    Man blir verkligen tokig!


    Verkligen tufft när det inte går vägen, men med statistiken i huvudet så är det inte konstigt att det inte går på direkten. Även om det såklart känns lika jobbigt för det...


    Hur har det gått för dig? När sa kliniken att du hade din testdag? :) Håller tummarna! Instämmer med alla symptom, man känner efter på en helt ny nivå. Men verkar vara så olika för alla, och för varje gång. Vissa känner inget alls medan vissa känner hur mycket som helst! 

  • Pieohmy
    Smörblomman24 skrev 2024-01-02 17:16:39 följande:

    Verkligen tufft när det inte går vägen, men med statistiken i huvudet så är det inte konstigt att det inte går på direkten. Även om det såklart känns lika jobbigt för det...


    Hur har det gått för dig? När sa kliniken att du hade din testdag? :) Håller tummarna! Instämmer med alla symptom, man känner efter på en helt ny nivå. Men verkar vara så olika för alla, och för varje gång. Vissa känner inget alls medan vissa känner hur mycket som helst! 


     


    Ja så är det. håller verkligen tummarna att det fungerar nästa gång! 


    Jag går fortfarande och väntar, har testdag på fredag så det är ju några dagar kvar.. Men ska försöka hålla mig och inte ta test tills dess. Får se om det går!

  • masss
    Smörblomman24 skrev 2024-01-01 14:28:05 följande:
    Exakt, vi fick via landstinget 3 försök. Och kommer nu testa med det från frysen så antar att det inte blir försök två utan att de räknar ägguttag per gång? Måste kika med demn.
    Väldans skönt att man fick till frysen. Men usch vad ledsen man blir när man gått och hoppats så mycket. 
    Men du gav mig hopp om att lyckas någon gång iaf! Hjärta varit ett så bra stöd i allt det här. 
    Jag förstår :( det är väldigt jobbigt att gå igenom det. På cvl hemsida står det att statistiken för blastocyter från frysen är bättre jämför med färska blastocyter. Hoppas att det är din tur nästa gång! Har du tagit test idag?
  • Smörblomman24
    masss skrev 2024-01-02 22:28:44 följande:
    Jag förstår :( det är väldigt jobbigt att gå igenom det. På cvl hemsida står det att statistiken för blastocyter från frysen är bättre jämför med färska blastocyter. Hoppas att det är din tur nästa gång! Har du tagit test idag?

    Hej Masss! Hur går det, mår du fortsatt bra? Glad


     


    Jag pratade med Sophiahemmet och ska dit nästa onsdag på ultraljud, så får vi se om vi kör återföring nu direkt i cykeln som kommer eller om vi väntar. 


    Försöker ha hoppet uppe! Hon peppade mig på kliniken också och sa att frysta brukar ha bra chans att sätta sig, så jag hoppas hon talade sanning. 


    Jag tog testet den 2/1 och det var toknegativt. Har haft en otroligt jobbig mensvärk också, brukar ha det ca en vecka innan mens och sen försvinner det när den kommer, men nu var det ett skämt! Skönt att det äntligen börjar försvinna.

Svar på tråden IVF/ICSI 2024