Äggdonation 2023/2024
Hej
Beklagar att ni inte lyckats efter alla försök. Men roligt med en ny inriktning nu, äggdonation har stora chanser!
Har hängt i diverse IVF och äggdonationstrådar förr, så kan komma in här med. Hade önskat att jag var klar, men har nu ett försök kvar. Jag har tyvärr haft otur. Gjort fyra äggdonationsförsök eller dubbeldonation eftersom jag också behöver donerad sperma. Det första gav en blastocyst och resulterade i ett väldigt tidigt missfall/kemisk graviditet. Vid det andra försöket gick något fel, så vid ägguttaget hade alla äggen lossnat redan. Det är väldigt ovanligt att det händer. Vid det tredje försöket fick jag också bara en blastocyst men blev gravid, men fick missfall efter några veckor. Vid mitt fjärde försök nu i somras utvecklades inga embryon till blastocyster. Jag väntar nu på mitt sista försök, osäkert hur lång väntetid det är. Så fort kliniken har en ny äggdonator kommer de ringa mig.
Men, låt dig inte avskräckas. De allra flesta lyckas så mycket bättre än mig. Många blir gravida vid första insättningen och efter flera behandlingar tror jag chansen väldigt hög.
Vart kommer ni göra er behandling? Och när väntas ni sätta igång?