• Nina90

    Några ruvare juni 2023?

     


    Jag är på ruvardag 4, vi genomgår IVF med embryodiagnostik (PGT) pga en genetisk sjukdom som nedärvs 50%. Jag har även endometrios och en komprimerad äggstock efter operation. Det har tagit oss ca 3 år av köer och remisser för att få komma till behandling och vi har aldrig försökt själva. 


     


    Vi fick ut 14 ägg, 10 mogna, 8 blev befruktade och 3st klarade sig till dag 5. Sen var det 2 som var friska, ett ganska normalt och bra resultat i PGT-världen tydligen :)


     


    Iallafall så är jag som sagt på dag 4 och har inte kunnat hålla mig från att testa trots att det är jättetidigt, det kom såklart tillbaka negativt både igår och idag. 


    Jag har dragningar i äggstock/livmoder men det kanske är lutinus som ger det. 


     


    Någon annan som ruvar just nu? 





  • Svar på tråden Några ruvare juni 2023?
  • TheC123

    ruvardag 6 med 6 dagars blasto, känner att jag börjar bli lite knäpp av väntan/oron för negativt resultat.. 

  • Nina90
    TheC123 skrev 2023-06-19 16:19:38 följande:

    ruvardag 6 med 6 dagars blasto, känner att jag börjar bli lite knäpp av väntan/oron för negativt resultat.. 


    Jag med, ena stunden kan jag ta det med ro för att i nästa sekund bli nedslagen. 

    Men jag försöker fokusera på att vara hoppfull även om det är svårt ibland. 


    Är det din första IVF? 

  • TheC123

    verkligen, precis samma. Första IVFen efter att ha försökt ca 1,5 - 2 år naturligt. Vi fick ut 14 ägg, varav 5 befrukatade men bara 1 som överlevde till frysen. Iom att jag nästan blev överstimulerade var jag tvungen att vänta en cykel efter äggplock (som i övrigt var de värsta jag gjort, så ont som de gjorde?!). Så rädd att behöva gå igenom det där igen.. 

    Hur känner du dig, några symptom? Jag har haft en del menssmärtor men också lite hugg nedtill.. hoppas det inte är mensen som är på g. BIM på fredag (15 dagar efter glad gubbe på ägglossningsstickan) men testdag är inte fören 28e juni.

  • mulin

    Hoppar gärna in! Jag ruvar just nu dag 7 på en blasto. 


    gjorde ivf med sonen 2019 och fick då 3 till frysen som vi började med nu. Idag orkade jag inte hålla mig mer, gjorde ett test som jag la ut på FL för att få hjälp att analysera och det verkar vara positivt Glad men allt för orolig för att ta ut något i förskott än. Har testdag 26/6 egentligen. 


     

  • TheC123

    åh, hoppas ditt plus blir starkare!! 


    jag har inte vågat tjuvtesta ännu, men kommer nog inte kunna hålla mig från att testa imorgon (ruvardag 8 med 6 dagars blasto). Fick lite brunaktig flyttning idag, vet inte hur jag ska tolka de.. värken i ryggslutet ökar också.. 

    hur gick din förra IVF, plussade du på första ? :)

  • mulin
    TheC123 skrev 2023-06-20 15:56:20 följande:

    åh, hoppas ditt plus blir starkare!! 


    jag har inte vågat tjuvtesta ännu, men kommer nog inte kunna hålla mig från att testa imorgon (ruvardag 8 med 6 dagars blasto). Fick lite brunaktig flyttning idag, vet inte hur jag ska tolka de.. värken i ryggslutet ökar också.. 

    hur gick din förra IVF, plussade du på första ? :)


    Tack, det hoppas jag också! Har köpt ett digitalt som jag tänkte ta på fredag, med de digitala finns Det inga möjligheter att läsa av testen fel! :)  

    Men åh vad spännande! Vi måste ha nästan samma testdag? Har är också på ruvardag 8 imorgon fast med 5 dagars blasto. Nej det är så svårt att veta hur man ska tolka alla symtom.. kör du på vaggisar också eller har du utan? För mig har det varit ganska olika symtom första gången och denna gång så det är svårt att leta efter specifika symtom. Jag håller iaf tummarna att det inte är någon början på mens för dig!

    ja jag plussade på första med förra ivfn. Blev överstimulerade och fick ut 24 ägg, där 4 kunde gå till frys. Fick vänta tre månader innan vi kunde sätta in en blasto och det gick hela vägen. Skulle bli så lycklig om det funkade på första även denna gång. För både själen och Denna gång även plånboken.

  • TheC123

    håller tummarna för dig, ja och alltid säkrast med digitalt. Har köpt ett ?testa tidigt? digitalt, som jag tänkte tjuvtesta med.


     Jag har testdag 28e.. men är i en naturlig cykel, så ska ju få mensen på fredag (om de ej tar sig). Inga vaggisar, vad är de?:) 

    Vilken dröm att det gick på första!! 

  • mulin
    TheC123 skrev 2023-06-20 16:25:24 följande:

    håller tummarna för dig, ja och alltid säkrast med digitalt. Har köpt ett ?testa tidigt? digitalt, som jag tänkte tjuvtesta med.


     Jag har testdag 28e.. men är i en naturlig cykel, så ska ju få mensen på fredag (om de ej tar sig). Inga vaggisar, vad är de?:) 

    Vilken dröm att det gick på första!! 


    Tack! Jag håller tummarna för dig också! Vi får uppdatera hur det går när vi ligger så lika. 


    Det är vaginaltabletter man tar under tiden + ett tag efter man ruvar för att få så optimal miljö åt livmodern som möjligt. Förra gången jag gjorde ivf var det standard att alltid ta det. Men nu brukar man inte ta dem om man gör i naturlig cykel. Jag skulle inte heller ha gjort det med valde att delta i en studie och blev slumpad att ta dem i 3 veckor, så nu tar jag dem ändå och de drar också med sig symptom som påminner om när man ska få mens eller vid tidig graviditet :) 

  • TheC123

    Aha ok, kliniken nämnde inget om det iaf.


    Sambon blev ivrig och ville testa, svårövertalad var man då inte och fick negativt  :( inte de bästa förutsättningarna med tanke på att det både är tidigt och inte morgonurin.. men hoppet sjönk lite. 

  • mulin
    TheC123 skrev 2023-06-20 17:53:46 följande:

    Aha ok, kliniken nämnde inget om det iaf.


    Sambon blev ivrig och ville testa, svårövertalad var man då inte och fick negativt  :( inte de bästa förutsättningarna med tanke på att det både är tidigt och inte morgonurin.. men hoppet sjönk lite. 


    Åh vad trist! Men skulle absolut inte tappa hoppet när det, som du själv säger inte var morgonurin och fortfarande tidigt. du har ju många dagar kvar till testdag. Så jag kommer fortsatt hålla tummarna för dig!
Svar på tråden Några ruvare juni 2023?