• Anonym (Sugen man)

    Ofta sugen men med fru som inte vill

    Hej,
    Jag är en gift man i 30-årsåldern, har varit gift i snart 15 år och har sedan många år tillbaka märkt att min fru knappt vill ha sex längre, det kan gå över en månad innan vi har sex och då ofta bara en snabbis. Skulle helst vilja ha sex i varje fall en gång per vecka, men skulle kunna ha det varje dag, tänder fortfarande mycket på henne och jag älskar när man har sex i lite längre stunder.

    Har försökt med att köpa sexleksaker, sexiga underkläder, bjuda ut på middagar och sova på hotell, tränar på gym för att hålla formen, köper blommor osv. Ser även ALLTID till att ge henne en orgasm genom oralsex innan jag kommer till orgasm, men inget verkar fungera.. det är otroligt frustrerande att så ofta vara kåt och när man visar att man vill ha sex bara får nobben... ibland undrar jag om man ska försöka hitta sig en älskarinna som i varje fall är sugen, men jag älskar ju henne så mycket. Men som sagt, ibland önskar man bara att man hade en älskarinna att bara ha hett sex med när man får nobben hemma hela tiden....

    Vad ska jag göra?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-21 15:15
    Inser att det här kanske ligger i fel kategori..
  • Svar på tråden Ofta sugen men med fru som inte vill
  • Anonym (Öh)
    Anonym (M) skrev 2023-02-21 17:31:47 följande:
    Visst kan det vara så, men TS kanske är en av dem som skulle få napp, vem vet.

    Vet du någon fakta om hur det står till med framgången generellt hos alla de där, eller vad är det du insinuerar egentligen?

    Nej jag vet ingen fakta, men jag ser många profiler där de är öppna med att de inte får sex hemma och söker älskarinna, och så har jag blivit lurad av en man som låtsades vara singel men visade sig vara gift. Samma för flera vänninor i dejtingsvängen. Nu har jag lärt mig att kolla upp mannen innan dejt.

  • Anonym (M)
    Anonym (Öh) skrev 2023-02-21 20:42:18 följande:

    Nej jag vet ingen fakta, men jag ser många profiler där de är öppna med att de inte får sex hemma och söker älskarinna, och så har jag blivit lurad av en man som låtsades vara singel men visade sig vara gift. Samma för flera vänninor i dejtingsvängen. Nu har jag lärt mig att kolla upp mannen innan dejt.


    Så de männen lyckas/lyckades inte eller vad menar du?
  • Anonym (JJ)

    Tycker absolut att du ska säga precis det du skriver till henne.

  • Anonym (.)

    Det där att kvinnan tappar lusten för sex är mer regel än undantag. Kan bero på flera orsaker men det finns oftast ingen enkel lösning. Det mannen kan göra är att lösa det på egen hand. Du är bara en av många.

  • Anonym (Kvinna)

    Jag år en av de kvinnor som tappat sexlusten: mycket beror på min man som aldrig fått mig att få orgasm och mest tänkt på hans egen njutning. Så nu är jag less på att ha sex med honom. 

  • Anonym (Sugen man)

    Tack alla för bra svar! Tror också att spänningen är det som har i stort sett dött... frågan är om man kan få tillbaka den eller inte.


    Anonym (Kvinna) skrev 2023-02-22 17:26:21 följande:

    Jag år en av de kvinnor som tappat sexlusten: mycket beror på min man som aldrig fått mig att få orgasm och mest tänkt på hans egen njutning. Så nu är jag less på att ha sex med honom. 


    Låter hemskt att aldrig få orgasm, det är ju typ hela grejen med sex för mig, att ge kvinnan njutning.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Sugen man) skrev 2023-02-23 16:27:32 följande:

    Tack alla för bra svar! Tror också att spänningen är det som har i stort sett dött... frågan är om man kan få tillbaka den eller inte.


    Låter hemskt att aldrig få orgasm, det är ju typ hela grejen med sex för mig, att ge kvinnan njutning.
    Jag trodde inte jag skulle behöva bli en av de kvinnor som fejkar orgasm. Men så blev det iaf. 
  • Kaede

    Jag tror att många människor kompromissar med sina yttersta gränser. Det är ok i sig men om man inte vet att man gjort det kan man ju finna sig i en situation där livet inte blev som man ville utan att man riktigt förstår hur man hamnade där. 


     


    Sex tex. Det är en mkt viktig del för många människor men när sexlivet är i helt i osynk går det inte att kompromissa. Det är helt logiskt. Ingen ska ju behöva ha sex mot sin vilja och ingen ska behöva leva utan. Det är ett olösligt problem så länge förutsättningarna är desamma. Problemet är egentligen att människor överlag inte verkar våga välja det som är rätt för dem och sedan hålla fast vid valet och stå för det. Självklart går det att jobba igenom OM båda VILL FÖRSÖKA nå en annan nivå av sexliv. Inga garantier finns ju men viljan skapar gemenskap och närhet.


     


    Om ett par har osynk i sexlivet finns det egentligen bara några alternativ. 


     


    1.Hitta en gemensam lösning som fungerar för båda. Dvs ingen kanske får så mycket eller lite sex den vill ha men båda kan nöja sig med frekvensen utifrån att själva familjelivet och all annan kärlek är gott nog. Här ingår faktiskt öppna förhållanden också. Nyckeln är ju att man måste vara överens om spelreglerna.


     


    2.Bryta upp och bli nöjda var och en på sitt håll. Allt fint man delar räcker inte när sexlivet och intimiteten haltar (behöver bara gälla den ena) och det ÄR skäl nog för att gå vidare. Man kan älska varandra djupt utan att vara kära, känna attraktion, ha ngn form av förälskelse osv. Det är okej att inte leva i en ?kärleks?-relation med sin nära vän bara för att man en gång var kär i sin vän.


     


    Det svåra är dels att känna efter vad just en själv behöver och dels att våga genomföra det. Är det en dealbreaker att inte ha ett sexliv? Är det en dealbreaker för min partner att inte ha ett sexliv men jag kan INTE förmå mig att själv delta i det ändå?  Där ligger egentligen svaret svart på vitt.


     


    Anledningen till att så många partners inte har lust beror på liten lust från början, osynk(kan vara småbarnsår, stress, sjukdomar, hormoner osv) eller förlorad attraktion. En av dem eller alla samtidigt. Osynk kan ge tjat som kan ge mindre lust som kan ge förlorad attraktion tex så det kan vara en kedjereaktion också. 


     


    Anledning till varför så många människor hamnar i dessa relationer är dock enbart den att man kompromissar med sina egna behov och yttersta gränser. När sexliv är en dealbreaker men man ändå väljer att leva kvar i relationen är det ju som att säga: jag behöver det här men får jag det inte så stannar jag hos dig ändå. Dvs dina handlingar och ord förlorar tyng.



    När ni pratar i tråden om att föreslå öppet förhållande men att det inte går för hon skulle säga nej så är ju inte det grejen alls. Vaddå säga nej? Sakfrågan är egentligen att om du väljer ett öppet förhållande så lämnar hon dig och du är inte beredd att ge upp ett liv ihop.



    Dvs du prioriterar ert gemensamma liv över ett sexliv när det kommer till kritan. Om inte kommunikationen i paret kan föras helt brutalt ärligt UTAN ultimatum och utpressning är det en återvändsgränd. Det är inte samma sak att säga får jag inte ligga med andra lämnar jag dig mot för jag kan inte leva längre utan ett sexliv så hur löser vi det? Jag ser tre alternativ. Antingen får vi igång vårt, eller så har vi öppet förhållande eller så bryter vi. Jag vill få igång vårt). Anledningen att ni aldrig kommer vidare är ju att när ni har diskuterat -jag kan inte leva utan så hur löser vi det och fått svaret (i handling över tid) det gör vi inte alls för jag bryr mig inte så stannar ni ju kvar. Däri ligger valet. Som ni gjort helt själv. Partnern får ju ha sitt liv intakt oavsett. konflikterna som kanske uppstår när du vill ändra premisserna kan leda till uppbrott så de svåraste frågorna diskuteras inte fullt ut.


     


    Däri ligger också en källa till minskad attraktion för en del. En människa som inte står upp för sina behov och sitt självvärde genom förväntningar på vad livet ska innehålla respekterar man mindre över tid. Om jag kan skälla på min man för att han glömde ngt och han bara jaha,-förlåt,-dumt-av-mig-mumlar finns ju risken att jag över tid  också börjar göra det när jag har en dålig dag. Om han skiter i husfriden och bara meddelar att det var dumt att han glömde men han uppskattar INTE att bli talad till på det sättet i en relation(dealbreaker) så kommer jag inte heller att göra det. Det betyder inte att man ska vara hänsynslös eller ego eller nå. Bara att man ska tala om vad man vill ha och behöver. Sen ska man kunna kompromissa om man vill uppnå saker och kunna byta perspektiv. Man ska tala om när ens gränser närmar sig. Och man SKA hålla på de yttersta gränserna för sin person. Ofta tummar man på just dem när man riskerar att förlora ngt. Till exempel ett sexliv med sin partner eller ett med någon person öht. Ens partner säger nej till sex, nej till älskare/älskarinna och nej till att skilja sig. Accepterar du det rakt av har du gjort ett aktivt val att leva utan sex. Då borde energin gå till att hantera det utan att må dåligt över det. Ställer du kravet på att positivt sex måste ingå för eventuell fortsättning så är du också beredd att ta konsekvenserna av det kravet. Där tror jag det svåra ligger som gör att många har det så här idag.

    jag ber om ursäkt för hur stilen på texten blev samt stavfel. Skrev på mobilen och familjeliv har så jobbig stavningsgre.

  • Kaede
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-02-24 07:09:47 följande:
    Jag trodde inte jag skulle behöva bli en av de kvinnor som fejkar orgasm. Men så blev det iaf. 
    Fast du behövde inte bli det. Du har själv valt att bli en sådan kvinna som fejkar orgasm. Antagligen för att det var värt det från början. För stämningen, för närheten, för något annat. Nu är det som en rävsax som är svår att komma ur. Sluta fejka orgasm idag antar jag skulle få konsekvenser för er relation. Kanske bråk, dålig stämning osv. Men du behöver inte fejka orgasmer. 
  • Anonym (Kvinna)
    Kaede skrev 2023-02-24 09:31:06 följande:
    Fast du behövde inte bli det. Du har själv valt att bli en sådan kvinna som fejkar orgasm. Antagligen för att det var värt det från början. För stämningen, för närheten, för något annat. Nu är det som en rävsax som är svår att komma ur. Sluta fejka orgasm idag antar jag skulle få konsekvenser för er relation. Kanske bråk, dålig stämning osv. Men du behöver inte fejka orgasmer. 
    Jag förstår.  Nu är det för sent, kan inte sluta med det. 
  • Mimosa86
    Anonym (Öh) skrev 2023-02-21 20:42:18 följande:

    Nej jag vet ingen fakta, men jag ser många profiler där de är öppna med att de inte får sex hemma och söker älskarinna, och så har jag blivit lurad av en man som låtsades vara singel men visade sig vara gift. Samma för flera vänninor i dejtingsvängen. Nu har jag lärt mig att kolla upp mannen innan dejt.


    För att inte tala om konferencier med jobbet.. jisses vad många upptagna män raggar.. 
  • Mimosa86
    Anonym (.) skrev 2023-02-22 17:21:09 följande:

    Det där att kvinnan tappar lusten för sex är mer regel än undantag. Kan bero på flera orsaker men det finns oftast ingen enkel lösning. Det mannen kan göra är att lösa det på egen hand. Du är bara en av många.


    Eller så löser man det tillsammans?
    Verkar vara ett ämne som par inte diskuterar och pratar om. Jag tycker prat kring sexlivet bör vara lika naturligtvis att prata om vad man ska hitta på att göra på helgen.

    Har kvinnan ambition och önskan om att få igång sexlivet (vad vet vi, hon kan ju vara ledsen över att det inte funkar?) så finns det ju potential att hitta tillbaka. Men visst det kräver arbete från båda men det måste man väl ändå ha intresse att fixa?
  • Mimosa86
    Anonym (Sugen man) skrev 2023-02-23 16:27:32 följande:

    Tack alla för bra svar! Tror också att spänningen är det som har i stort sett dött... frågan är om man kan få tillbaka den eller inte.


    Låter hemskt att aldrig få orgasm, det är ju typ hela grejen med sex för mig, att ge kvinnan njutning.
    Men hallå, då har du ju svaret. Ni behöver hitta pirret igen. Hångla, busa, flirta, sänk en flaska skumpa och knulla när ungarna sover, duscha tillsammans, visa intresse för varandra och prata med varandra om detta.

    Jag tror att det många män (ursäkta generaliseringen) inte förstår är att sex och attraktion för en kvinna är väldigt kopplat till hennes känsloläge. Det är inte en funktion som lever sitt eget liv (som det kanske gör för män). Kvinna behöver bli mentalt tänd. Men kvinnan har också ett likvärdigt ansvar att få intimiteten och romantiken att flöda i relationen och förklara vad hon behöver för att känslorna ska svalla. Båda behöver anstränga sig.
  • Anonym (L)
    Anonym (Öh) skrev 2023-02-21 16:52:29 följande:

    Tror du älskarinnor växer på träd (kvinnor som vill ligga med gifta män)? Förvånas alltid över resonemanget som vissa män har om att de har rätt att finna sex utanför förhållandet för frun inte vill.

    nej gör rätt och försök lösa det som gör dig olycklig eller lämna förhållandet innan du ligger med andra.


    Håller med.
    Om något har pågått i många år så är ju risken överhängande att det kommer att fortsätta på liknande sätt...en älskarinna kommer ju inte lösa något
    Varför ska man leva kvar i ett förhållande som inte gör en lycklig?

    Lika korkat som att stanna på ett jobb dom inte längre är utvecklande och jobba i smyg hos konkurrenten istället för att försöka förändra nuvarande jobbsituation eller byta.
  • Anonym (Kommunicera)

    Det finns mycket att säga om detta TS och du har fått goda reflektioner från Kaede (som jag också tar till mig, tack!).


    Ni behöver förstås börja kommunicera öppet och sårbart om varför det är så här. Det är svårt och jobbigt, hon kanske inte ens vet själv. Av egen erfaret vet jag att man också är rädd för att såra och rädd för att behöva erkänna för sig själv att att attraktionen inte längre finns. Att man älskar sin partner, men är inte kär och är inte sugen på en kärleksrelation. 

    Andra har skrivit i tråden att deras partners inte är så sexuella, inte har behov. Visst kan det vara så, men jag tror att de flesta gillar sex om det är med rätt partner. Stress, ojämställd relation etc kan också påverka, men jag tror att det ofta är svepskäl. Tror snarare efter många år ihop med jobb, barn, hus, aktiviteter att sköta att man tappar bort varandra och blir Familjen AB. Man har det bra, men handen på hjärtat blir man mer syskonlika och den där spänningen och attraktionen försvinner.

    Jag har alltid tyckt att vi haft bra kommunikation i min relation, men plötsligt står man där med tonårsbarn och inser att vi mest kommunicerat kring familjelivet. Inte som ett kärlekspar kring sexliv, fantasier, drömmar?. Och det är svårt att ta upp igen, man känner sig lite larvig. Och det ÄR tufft att rannsaka sig kring vad man vill och behöver framåt. Men nödvändigt tror jag.

    I slutändan handlar det om att ställa det man tycker är bra mot vad man saknar i relationen. Och hur viktigt är det man saknar, är det en dealbreaker eller kan man leva med det. Kanske går det ändå att kompromissa och mötas i det man saknar. För detta krävs dock den svåra konsten att kommunicera öppet och ärligt. Så börja där TS!

  • Kaede
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-02-24 09:37:38 följande:
    Jag förstår.  Nu är det för sent, kan inte sluta med det. 

    Det är inte försent. Du formulerar problemet på ett sätt som skapar en helt stängd tanke. Du säger att:

    Det är för sent så det går inte att ända. Du kan inte sluta nu. 


    Egentligen är det ju så här du  borde formulera dig.

    Jag har gjort det så länge att det blir väldigt obekvämt att sluta nu. Om jag slutar nu kan konsekvenserna för min relation bli så svåra att det kanske inte går att lösa. Det kan bli dålig stämning, bråk, svek-känslor pga fejkandes, han kan känna sig dålig och lägga över sina känslor på mig på ett otrevligt sätt. Jag VILL INTE eller JAG ORKAR INTE lösa det här. Därför VÄLJER jag att fortsätta fejka. 


    Det är okej i sig om du är nöjd. Däremot tror jag inte att det leder till fler orgasmer alls att klaga på att sexlivet är orgasmfritt pga en egoistisk partner när du inte ställer några krav på att han ska vara annat/göra annat för dig (han tror ju att hans sätt fungerar för dig vilket kan diskuteras i en annan tråd för det är så puckat att tro utifrån vad du beskrev men?) när det för honom verkar bra allting. 

    Men om du lever resten av ditt liv utifrån retoriken -det här går inte att påverka så anser jag att du lirar dig själv. Egentligen är det -det här kan jag påverka men väljer att inte göra det. Då kan du ju iaf tänka vidare i termerna, hur kommer jag till ro med det..?

  • Kaede
    Anonym (Kommunicera) skrev 2023-02-24 10:34:37 följande:

    Det finns mycket att säga om detta TS och du har fått goda reflektioner från Kaede (som jag också tar till mig, tack!).


    Ni behöver förstås börja kommunicera öppet och sårbart om varför det är så här. Det är svårt och jobbigt, hon kanske inte ens vet själv. Av egen erfaret vet jag att man också är rädd för att såra och rädd för att behöva erkänna för sig själv att att attraktionen inte längre finns. Att man älskar sin partner, men är inte kär och är inte sugen på en kärleksrelation. 

    Andra har skrivit i tråden att deras partners inte är så sexuella, inte har behov. Visst kan det vara så, men jag tror att de flesta gillar sex om det är med rätt partner. Stress, ojämställd relation etc kan också påverka, men jag tror att det ofta är svepskäl. Tror snarare efter många år ihop med jobb, barn, hus, aktiviteter att sköta att man tappar bort varandra och blir Familjen AB. Man har det bra, men handen på hjärtat blir man mer syskonlika och den där spänningen och attraktionen försvinner.

    Jag har alltid tyckt att vi haft bra kommunikation i min relation, men plötsligt står man där med tonårsbarn och inser att vi mest kommunicerat kring familjelivet. Inte som ett kärlekspar kring sexliv, fantasier, drömmar?. Och det är svårt att ta upp igen, man känner sig lite larvig. Och det ÄR tufft att rannsaka sig kring vad man vill och behöver framåt. Men nödvändigt tror jag.

    I slutändan handlar det om att ställa det man tycker är bra mot vad man saknar i relationen. Och hur viktigt är det man saknar, är det en dealbreaker eller kan man leva med det. Kanske går det ändå att kompromissa och mötas i det man saknar. För detta krävs dock den svåra konsten att kommunicera öppet och ärligt. Så börja där TS!


    Tack själv för läsvärt inlägg.
Svar på tråden Ofta sugen men med fru som inte vill