• Anonym (Besviken)

    Pojkvän ljög att han var sjuk.

    Vi hade planer idag. 
    Men han skickade sms idag om att han är hemma och har feber. Och att han inte orkar ses.

    Jag sa att det inte var någon fara och att vi kan ses en annan gång när han blir frisk igen.

    Några timmar senare tog jag mig till stan och där satt han med en polare och drack öl.

    Jag blev förvånad och jätte besviken.

    Men han vet inte att jag såg dom tillsammans och jag vet inte nu riktigt vad jag ska göra med detta.

    Vad hade ni själva gjort?

  • Svar på tråden Pojkvän ljög att han var sjuk.
  • Anonym (Tyui)

    Jag hade skickat ett meddelande eller ringt och berättat att jag såg honom på stan, att jag inte uppskattade att han ljuger. Om han är så feg att han inte vågar berätta att han inte vill, eller att han råkat dubbelboka eller whatever, vad mer är han då för feg att berätta om. Visa att du är förbannad och att det inte är ok att behandla dig som om du vore dum. Självumåate du säga ifrån. 

  • LinaSofia
    Anonym (Tyui) skrev 2022-09-01 21:24:30 följande:

    Jag hade skickat ett meddelande eller ringt och berättat att jag såg honom på stan, att jag inte uppskattade att han ljuger. Om han är så feg att han inte vågar berätta att han inte vill, eller att han råkat dubbelboka eller whatever, vad mer är han då för feg att berätta om. Visa att du är förbannad och att det inte är ok att behandla dig som om du vore dum. Självumåate du säga ifrån. 


    Håller med 200% 
  • Anonym (Dumpster)

    Det är bara att dumpa, det går fler tåg.

  • Anonym (A)
    Anonym (Tyui) skrev 2022-09-01 21:24:30 följande:
    Jag hade skickat ett meddelande eller ringt och berättat att jag såg honom på stan, att jag inte uppskattade att han ljuger. Om han är så feg att han inte vågar berätta att han inte vill, eller att han råkat dubbelboka eller whatever, vad mer är han då för feg att berätta om. Visa att du är förbannad och att det inte är ok att behandla dig som om du vore dum. Självumåate du säga ifrån. 
    Håller med
  • Anonym (Salka)

    Jag hade gått fram och läst lusen av honom. Sen hade jag ringt en kompis och varit otröstlig. Sen hade jag förhandlat med mig själv och fortsatt vara ihop med honom. Ett år senare hade jag varit nergången av hans ständiga lögner och dubbelspel. När han satt med tv-spel på högsta volym för tionde kvällen i rad hade jag insett att jag aldrig älskat honom och gjort slut. Sen hade jag bott hos en kompis ett par dagar. Nästkommande år hade jag varit tvungen att bearbeta hans behandling av mig och funnit begreppet psykisk misshandel.
    De goda nyheterna är att inget av detta behöver hända dig, om du drar nu. Ditt lugna sätt ska du använda för att ta hand om dig själv, inte för att ursäkta ditt pucko till pojkvän.

  • Anonym (Dumpster)
    Anonym (Salka) skrev 2022-09-01 21:46:42 följande:

    Jag hade gått fram och läst lusen av honom. Sen hade jag ringt en kompis och varit otröstlig. Sen hade jag förhandlat med mig själv och fortsatt vara ihop med honom. Ett år senare hade jag varit nergången av hans ständiga lögner och dubbelspel. När han satt med tv-spel på högsta volym för tionde kvällen i rad hade jag insett att jag aldrig älskat honom och gjort slut. Sen hade jag bott hos en kompis ett par dagar. Nästkommande år hade jag varit tvungen att bearbeta hans behandling av mig och funnit begreppet psykisk misshandel.
    De goda nyheterna är att inget av detta behöver hända dig, om du drar nu. Ditt lugna sätt ska du använda för att ta hand om dig själv, inte för att ursäkta ditt pucko till pojkvän.


    Precis, som jag sa, dumpa!
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Salka) skrev 2022-09-01 21:46:42 följande:

    Jag hade gått fram och läst lusen av honom. Sen hade jag ringt en kompis och varit otröstlig. Sen hade jag förhandlat med mig själv och fortsatt vara ihop med honom. Ett år senare hade jag varit nergången av hans ständiga lögner och dubbelspel. När han satt med tv-spel på högsta volym för tionde kvällen i rad hade jag insett att jag aldrig älskat honom och gjort slut. Sen hade jag bott hos en kompis ett par dagar. Nästkommande år hade jag varit tvungen att bearbeta hans behandling av mig och funnit begreppet psykisk misshandel.
    De goda nyheterna är att inget av detta behöver hända dig, om du drar nu. Ditt lugna sätt ska du använda för att ta hand om dig själv, inte för att ursäkta ditt pucko till pojkvän.


    Haha, what???
  • Dexter dot com

    Jag hade frågat hur han mår och vad han gjorde igår och om han ljuger igen och säger att han är dålig och var hemma hade jag lämnat relationen omgående. Om han är ärlig och säger som det är hade jag krävt en förklaring varför han ljög och funderat på om jag kommer kunna lita på honom i fortsättningen.

  • Anonym (lll)

    Jag hade aldrig kunnat låta bli att inte gå fram. Hade sagt "nej men hej, sitter du här? Du hade ju feber och var sjuk när vi pratade i telefonen förut" 

    Då hade han fåt skämmas inför kompisen. Sen hade jag nog gått därifrån och så hade vi fått ta snacket dagen efter. Riktigt omoget av honom att inte bara säga att han hellre ville hänga med kompisen. 

  • Anonym (Pop)
    Anonym (Tyui) skrev 2022-09-01 21:24:30 följande:

    Jag hade skickat ett meddelande eller ringt och berättat att jag såg honom på stan, att jag inte uppskattade att han ljuger. Om han är så feg att han inte vågar berätta att han inte vill, eller att han råkat dubbelboka eller whatever, vad mer är han då för feg att berätta om. Visa att du är förbannad och att det inte är ok att behandla dig som om du vore dum. Självumåate du säga ifrån. 


    Exakt. OM INTE du själv är en person som har svårt att ta ett nej och som reagerar på att bli motsagd genom att tex sura väldigt länge, bli aggressiv,  svartsjuk etc. Då behöver du tänka över ditt egna beteende. 
  • luke78
    Anonym (Besviken) skrev 2022-09-01 21:17:45 följande:
    Pojkvän ljög att han var sjuk.

    Vi hade planer idag. 
    Men han skickade sms idag om att han är hemma och har feber. Och att han inte orkar ses.

    Jag sa att det inte var någon fara och att vi kan ses en annan gång när han blir frisk igen.

    Några timmar senare tog jag mig till stan och där satt han med en polare och drack öl.

    Jag blev förvånad och jätte besviken.

    Men han vet inte att jag såg dom tillsammans och jag vet inte nu riktigt vad jag ska göra med detta.

    Vad hade ni själva gjort?


    brukar inte personligen gilla svaret DUMPA men i detta fallet så dumpa han är en ynkrygg och det lär knappast ändras i första taget 
  • Anonym (Salka)

    Hon lär inte vara den enda här som har eller har haft en puckad pojkvän. Inget att leka med, det är otroligt nedbrytande på ett sätt som inte gör en starkare.

    Jag försökte ge ett exempel på vad som kan bli följden av att vara med en sån person. Eftersom hon inte svarar är de troligen fortfarande ihop. Det är ens eget val men fan vilka konsekvenser det kan få att inte gå från början och tänka att folk är värda en chans, särskilt om de spelar upp ånger. 

  • Anonym (M)
    Anonym (Salka) skrev 2022-09-01 21:46:42 följande:

    Jag hade gått fram och läst lusen av honom. Sen hade jag ringt en kompis och varit otröstlig. Sen hade jag förhandlat med mig själv och fortsatt vara ihop med honom. Ett år senare hade jag varit nergången av hans ständiga lögner och dubbelspel. När han satt med tv-spel på högsta volym för tionde kvällen i rad hade jag insett att jag aldrig älskat honom och gjort slut. Sen hade jag bott hos en kompis ett par dagar. Nästkommande år hade jag varit tvungen att bearbeta hans behandling av mig och funnit begreppet psykisk misshandel.
    De goda nyheterna är att inget av detta behöver hända dig, om du drar nu. Ditt lugna sätt ska du använda för att ta hand om dig själv, inte för att ursäkta ditt pucko till pojkvän.


    Och så hade du sagt att man inte vet om en kille är ett svin förrän det är för sent.

    När man ser sådana här frågor från kvinnor, som ju dyker upp med jämna mellanrum, så undrar man om många av er är helt färgblinda. Måste den röda flaggan vara tatuerad i pannan på killen för att ni skall uppfatta den? 
  • Anonym (Salka)

    Ibland är jag tacksam för den där killen för nu ser jag röda flaggor överallt. Sverige är ett singeltätt land för många av oss kan inte knyta an tydligen. Ibland är jag inte tacksam för den där killen för att jag är jävligt misstänksam nuförtiden vilket fjärmar mig från folk. Om man dumpar tidigare behöver man inte bli så överkänslig som jag blivit, tänker jag mig?

  • Anonym (Eva)

    Hej! Skriv till honom att du såg honom med vännen såklart. Eller ring om det känns bättre. 


    Sen säger du såklart att du inte vill träffa en kille som inte kan vara ärlig Och går vidare. 


    Det där är inget du vill ha. 


    Hade han velat vara med dig hade han inte gjort så. Du är förmodligen värd bättre. 

  • Anonym (singeltätt)
    Anonym (Salka) skrev 2022-09-02 16:14:51 följande:

    Ibland är jag tacksam för den där killen för nu ser jag röda flaggor överallt. Sverige är ett singeltätt land för många av oss kan inte knyta an tydligen. Ibland är jag inte tacksam för den där killen för att jag är jävligt misstänksam nuförtiden vilket fjärmar mig från folk. Om man dumpar tidigare behöver man inte bli så överkänslig som jag blivit, tänker jag mig?


    Sverige är ett singeltätt land för att det är möjligt att vara singel här. Vi har inte kulturen av att man måste gifta sig innan en viss ålder eller ens innan barn. Vi tror inte heller att äktenskapet involverar en fördomsfull och sträng gud. Det är enkelt och möjligt att faktiskt skilja sig utan att bli ruinerad för både kvinnor och män.
  • Alessia

    Känner "pojkvännen" behovet att ljuga om en så i grunden liten grej som att han denna gång hellre ville vara med kompis och ta en öl, hur mycket mer benägen är han inte då att ta till en lögn vid  betydligt allvarligare och större överenskommelser?
    Nej, en sådan slingerbult är inget bra pojkvänsmaterial. Konfrontera honom face to face, berätta hur du ser på hur en ärlig relation ska vara och säg sedan hejdå!

  • Anonym (Dumpster)
    Alessia skrev 2022-09-03 19:10:13 följande:

    Känner "pojkvännen" behovet att ljuga om en så i grunden liten grej som att han denna gång hellre ville vara med kompis och ta en öl, hur mycket mer benägen är han inte då att ta till en lögn vid  betydligt allvarligare och större överenskommelser?
    Nej, en sådan slingerbult är inget bra pojkvänsmaterial. Konfrontera honom face to face, berätta hur du ser på hur en ärlig relation ska vara och säg sedan hejdå!


    Precis, är det kärlek? Nej, bryr man sig så lite inför sin partner, då är det bara att dumpa honom. Död
  • Anonym (Salka)
    "Det är enkelt och möjligt att faktiskt skilja sig utan att bli ruinerad för både kvinnor och män."

    Dels är detta inte sant för alla, finns massor av trådar om att det är svårt att skilja sig.

    Dels har hon lyckligtvis inte gift sig än. Men hon svarar inte och är därför antagligen fortfarande ihop med killen trots att många tycker" dumpa han", så jag fattar inte, är det känsligt för dig att du är singel för att du inte kan knyta an eller något sånt?

    För det du skrev hade väldigt lite med både tråden och mitt inlägg att göra. 
  • Anonym (Arne)

    Som man kan jag delge att din kille inte är tillräckligt intresserad av dig och du bör se dig om efter andra killar. En kille som som respekterar och är kär alt älskar sin tjej gör inte såhär.

Svar på tråden Pojkvän ljög att han var sjuk.