• Anonym (V)

    Gifta sig rik

    Anonym (Man) skrev 2021-04-18 07:28:44 följande:

    Såklart pengar spelar roll. Men i Sverige så är det fult att prata om det, det ska bara vara 100% kärlek.


    Ja , fult att prata om , men inte fult att göra det i verkligheten...

    FL är fullt med folk som glatt lever på sin partners tillgångar.
  • Anonym (V)
    Zouxman skrev 2021-04-18 05:43:06 följande:

    Leta efter kärleken istället, hittar du den som äkta vara så behöver ni inte pengar.


    Bara rika bortskämda svenskar skriver / tänker så som inte har någon erfarenhet av att inte ha pengar på riktigt.
  • Anonym (V)
    Anonym (Rikedom (TS)) skrev 2021-04-19 09:03:41 följande:

    Exakt. Levt väldigt fattigt som student med en tidigare kärlek och nu med en nära kompis med pengar (men utan den där lilla sista gnistan). Helt ärligt var jag lyckligare med kompisen. Konstant bråk om pengar, mat, hyra ja you name it. Det tärde på kärleken så enormt. Jag började må dåligt av situationen. Konstant satt jag med plugg, jobb eller hushåll. Var som ett förfallet vrak. Då är han otrogen för jag var ju inte fräsch längre eller hade lika mycke lust.

    Så jag skulle nog säga att kärlek är enormt överskattat. Bara idioter tror på dessa sagor till döden skiljer oss åt. Hur många är inte otrogna, skiljer sig, bråkar, misshandlar och allt möjligt. Ne, jag kommer förbli singel eller ta nästa chans att gifta mig rik (om det över huvud taget sker). Dags att utnyttja istället för att bli utnyttjad.


    Kärlek och o.k. ekonomi utesluter inte varandra.

    Man kan också tjäna hyfsat själv , jag syftade inte på att man behöver gifta sig rikt , utan det är naivt och korkat att låtsas att pengar spelar ingen roll alls och kärlek räcker , när man måste äta ,bo och många har barn att försörja.

    Sen finns det inte bara 2 alternativ , att man måste äga miljarder eller pengar är helt oviktigt.
  • Anonym (V)
    Anonym (Rikedom (TS)) skrev 2021-04-19 12:55:40 följande:

    Varit kär och blivit utnyttjad och hjärtat krossat så många gånger. Det räcker nu. Som jag skrev, dag att utnyttja än att bli utnyttjad. Kärlek finns inte. Det är bara kemikalier i hjärnan som ger ett rus av välbehag. Finns droger för den känslan. Och helt ärligt, ruset från droger är otroligt mycket härligare än den så kalla kärleken.


    Du gör som du vill såklart. Hittar du en villig miljarder det är bara att tacka ja.

    Jag har kommenterat egentligen Zouxman floskor om att man inte behöver pengar om man hittar kärlek.

    Det vore kul att se henom att försöka betala hyran / maten i affären genom att ropa högt ?Jag är kär? !
Svar på tråden Gifta sig rik