• Anonym (tantdille)

Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..

Undrar alltid vad detta handlar om? Jag tror att det har väldigt lite med siffror att göra, snarare att de har en föreställning om hur en äldre kvinnas kropp ser ut.

T ex stora tunga bröst, lite skvalpig dallrig hud, stora höfter och rumpa,  i kombination med en moderlig blick med en glimt i ögonen och redo för bus. Att de kittlar något perverst i dem, en nyfikenhet, som att äntligen få duga sexuellt genom att vara den unga hingsten till en utsvulten klimakteriestinn äldre dam med sjuklig impotent man, alternativt att de har ett stort ömhetsbehov och mummyissues?

Äldre kvinnor kan man ju dela upp i många olika kategorier och former.

Det kan ju liksom vara ungdomliga 58-åriga pumor med välbehållna kroppar i tajta kläder, naturella kulturdamer med blå hårslingor, överviktiga oansenliga kvinnor i Birkenstocksandaler med grått hår och bekväma kläder, konservativa knytblusdamer med stram uppsyn och magerlagda kroppar osv eller så finns ju klart den typiska "tanten" med åldrande kropp, tung barm och blommiga klänningar?

Är det då åldern i sig dessa killar vill åt eller en viss typ av "äldre kvinna"

• Svar på tråden Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..
  • MammAmma
    MammAmma skrev 2021-02-10 19:58:52 följande:

Fast alltså, jag som legat med flertalet unga män, kan ju bara bekräfta att ja, jag är nog äldre att få omkull än en tjej i deras ålder. Det är som jag svarade en kille på ett engelsktalande forum: "Yes, guys in their 20's seem to think that we're easier than girls their own age, and we probably are! We're over keeping up the good girl appearences and playing the game and can do what (or who) we want."

Det behöver ju inte vara dåligt liksom. Vill du bli sedd för den du är, är det dock antagligen inte rätt klientel att vända sig till. Man blir nog mest bara en milf-historia dessa killar kan berätta på forum som detta, om 20 år.

LÄTTARE att få omkull, ska det ju stå!
  • Anonym (Kvinna 55)
    Fjäril kär skrev 2021-02-10 19:10:28 följande:
    Fast ÄR du verkligen osynlig för jämnåriga män? Eller är det bara att du inte får uppmärksamhet av rätt sorts män, dvs dom du själv kan tänka dig?
    Jag jag vet ju inte! Det är en bra fråga. Märker jag det inte? Eller är det stendött?Men jag tycker inte nån flörtar o det var länge sedan någon direkt stötte på mig. .
    Jag är 55 och vill inte ha en man som gett upp.. hur ska jag förklara? En man på låt säga 45 som ff är självsäker och har lite umpf i sig vill jag ha...
    Tycker mycket om sex och längtar efter en som äger mig i sängen. (det var en annan tråd) 
    Det hör ju till att jag bor i min hembygd, känner alla i flera led och alla vet vem, jag är. Vet vem alla gift och skilt sig från och byns barn blir i tur och ordning plastsyskon med varandra innan nians avslutning...

Det är inte lätt det här. 
  • Anonym (Kvinna 55)
    Anonym (Medelålders kvinna) skrev 2021-02-10 19:24:14 följande:
    Men frågan är ju om du verkligen bara vill ses som ett potentiellt runkobjekt eller för den fina människa du faktiskt är?

Att bli en fjäder i hatten för en ung kille, är det något att faktiskt sträva efter? Vad kommer en jämnårig man att tycka om det längre fram när du hittar en ny partner?
    Men hallå, vänta nu?!  Ska jag hålla på mig för att en jämnårig ska vilja ha mig? 

"Inge sex nu fast du är singel får då vill ingen ha dig på riktigt!" 

Du måste ju skämta? Skulle du säga samma till en singel man,  håll kuken i brallan om du vill att en ny kvinna vill ha dig...

Skulle en man nobba mig för att jag inte levt i celibat efter maken så kan han fara och flyga...

För övrigt har jag inte kontaktat en enda av de unga män jag träffat. 

Jag vet att jag är en fin människa.

Jag strävar inte efter att bli en fjäder i hatten för en ung kille.

Jag har några fjädrar i  min däremot. 

• Marie7
    Anders 386 skrev 2021-02-10 16:04:43 följande:

Jag tror det kan handla om känslan att känna sig önskad och åtrådd.

Många yngre är mer inriktade på sig själva och sina egna prestationer när det handlar om sex. Yngre kvinnor är mera noga med att dom själva ska framstå positivt när det gäller utseende och sexighet - det blir som att dom är "snälla" som bjuder på sin fina kropp.

Tillsammans med en äldre kvinna känner sig en ung man mer som att han är efterlängtad och åtrådd. Han får en annan uppskattning och mera fokus på sig själv än han skulle få med en yngre kvinna. Mannen får känna sig som en "belöning" till kvinnan istället för tvärtom.

Bara en hypotes - jag kanske har helt fel??

Tror mkt av det du säger stämmer. Det jag ofta fått höra av mina unga älskare är min erfarenhet. Min lust och njutning tänder de. Att de inte behöver prestera eller visa upp någon de inte är. Att de kan vara sig själva.
  • Anonym (Man)

Är man och funderar på detta. Tror att det är känslan av mer kvalitet och att vara lite utvald, komma upp sig lite. Dessutom är det så att män-unga som gamla gärna ser sig som älskare, utvalda av en kvinna för att vi är bra i sängen. Och tror att yngre män tänker att en mogen kvinna har allt hon vill, bra jobb, pengar, snyggt hus osv. Och nu vill hon ha bra sex. "Med mig! Jag är utvald för att jag har hård kuk och kan skjuta fem ggr på raken, dessutom är jag snygg och har magrutor" Den känslan är nog väldigt tillfredställande. När de är med yngre tjejer får de inte den uppskattningen. Yngre tjejer kan vara golddiggers eller bara allmänt ute o ragga. Dessutom är det drama och uppvaktning i oändlighet. På det kan yngre tjejer bli bjudna på krogen en hel kväll och ändå neka sen. De uppskattar inte heller den hårda kuken, för de vet inte om nåt anat.
    Nej, med äldre är det raka besked, riktig kåthet och man får känna sig som en giggolo. 

• Anonym (Kvinna 55)
    Marie7 skrev 2021-02-10 21:15:29 följande:
    Tror mkt av det du säger stämmer. Det jag ofta fått höra av mina unga älskare är min erfarenhet. Min lust och njutning tänder de. Att de inte behöver prestera eller visa upp någon de inte är. Att de kan vara sig själva.
    Men tack för input! 
  • Anonym (Erfarenhet)

För män handlar allt om erfarenhet. Vill ha sex med den och den och den för att bygga upp min erfarenhet. De tänder inte på en skrynklig tant före en ung tjej.

• Anonym (Kvinna 55)
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2021-02-10 22:45:45 följande:

För män handlar allt om erfarenhet. Vill ha sex med den och den och den för att bygga upp min erfarenhet. De tänder inte på en skrynklig tant före en ung tjej.

jag har inte sett många skrynkliga 50'åringar.....det kommer lite senare...
  • Anonym (Erfarenhet)
    Anonym (Kvinna 55) skrev 2021-02-10 23:00:28 följande:

jag har inte sett många skrynkliga 50'åringar.....det kommer lite senare...

Finns endel vid 25 som får solrynkor vid ögonen. 50, då är ju många i klimakteriet och inte fertila, män har mer östrogen än kvinnor i den åldern. Inte speciellt attraktivt.
  • Anonym (Sykologen)

Handlar om att konkurrensen i exempelvis 25-årsåldern är helt extrem. 
    Tjejerna väljer och vrakar, en snygg kille kan bli helt utan.

En attraktiv man på 60 år föredrar oftast lite yngre kvinnor och då blir Gunilla 61 år kvar och träffar Jocke 28 år via någon knullsida,

Perfekt matchning. Win win.

Båda vill knulla med jämnåriga, men båda har förtvivlat svårt att skapa de kontakterna.

Svar på tråden Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..