Inlägg från: Anonym (Slavar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slavar)

    På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

    På vilket sätt är inte alla ni slavar här när ni måste betala skatt inom ett samhälle eller få fängelse med hjälp av våld?
    Om ni inte gör det får ni böter, och sedan fängelse med hjälp av våld och tvång även om ni skulle vägra. På vilket sätt är inte det ren slaveri? Varför kan inte skatt vara frivilligt inom ett samhälle istället för tvång och slaveri? Diskutera.

  • Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?
  • Anonym (Slavar)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-08-23 21:08:22 följande:

    Jag har valt mitt arbete själv. Jag kunde sökt jobb någon annanstans. Den som kallar det slaveri att jobba för staten har absolut noll koll på vad slaveri faktiskt innebär.


    Eget företag och jobba för sigsjälv är mer eget. Att vara fast i ett företag är lite annorlunda, men oavsett måste du betala skatt till staten. Så på vilket sätt är du ändå inte löneslav med just skatten? Även om du är mer fri med eget. Löneslav syfter jag på, men samma sak i princip.
  • Anonym (Slavar)
    Sven19 skrev 2020-08-23 21:17:36 följande:

    Vad jobbar du med själv?


    Jag är förmodligen slav som alla er andra. Jag tycker ni borde bygga om strukturen i samhället. Eller vill ni alla betala 60% i skatt & trivs ni med det eller har ni bara inget val som alla andra?

    Dom som gått emot "eliten" sitter nu i fängelse eller i andra länder. Varför står ni ut med att tillåta uppköpta korrumperade politiker och andra bestämma hur mycket pengar dom ska ta av er med våld? Vill ni verkligen leva i ett samhälle med världens högsta skatt, eller har detta beslutats emot er vilja? Är det inte dags att göra ett uppror och bryta ner ett olegitimt system då istället?
  • Anonym (Slavar)
    Anonym (??) skrev 2020-08-23 21:30:10 följande:
    Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Du jämför slaveri med att ha ett jobb och få lön för det? 
    Ja, så menar jag. Du är en löneslav om du inte har något val och annars blir hemlös. Om du inte äger företaget så slavar du åt någon annan ja.
    Och skatten speciellt måste du slava för, då dom vill ha 60% av alla dina pengar, annars kastar dom in dig i fängelse. På vilket sätt är du fri i detta land menar du? Jag tror du inbillar dig. Vad är frihet för dig?
  • Anonym (Slavar)
    Fjäril kär skrev 2020-08-23 21:45:00 följande:
    Vad gör du själv för att förändra samhället då? Är du ute och demonstrerar? Strejkar du? Vägrar övertid?
    Jag skrev här, och förösker få andra att vakna. Att betala skatt ska vara ett val i ett samhälle mer än ett krav.. Men jag är på att demonstrera, men tror du det skulle göra någon skillnad? Vi behöver riva ner hela systemet snarare.. Bygga om det.
  • Anonym (Slavar)
    Drottningen1970 skrev 2020-08-23 21:50:27 följande:

    Jag får lön och VILL leva i ett samhälle där vi betalar skatt för att hjälpa varandra. Och röstar således i enlighet med min lvertygelseui våra fria val.


    Då får du det. Men dom som inte vill det ska ha ett val och den rättigheten. Om samhället varit fritt hade det sett ut så, men nu är det en omöjlighet och dom vill ha koll på sina löneslavar med och så alla sköter sig. Varför tror du samhället blir mer och mer digitalt också? Kontanter är bra, men dom vill ha koll, och dom vill också övervaka era smarta telefoner. Ser ni inte att det blir mer och mer kontroll, och mindre och mindre frihet för varje dag som går?
  • Anonym (Slavar)
    Anonym (Elsa) skrev 2020-08-23 23:34:41 följande:

    I v30 drabbades jag av havandeskapsförgiftning, det var så illa att jag svävade mellan liv och död och vårt barn fick förlösas 10 veckor för tidigt. Vår son fick komplikationer och min man visste inte ens om han skulle få återse sin fru eller sitt barn.

    Vi fick en vård och omsorg som var helt obeskrivligt kompetent och fantastisk. Tack vare dessa proffs inom vår svenska sjukvård så överlevde både jag och min son. Efter lång uppföljning är vårt barn nu helt konstaterad utom fara.

    Allt detta var självklart. Allt detta var gratis. Att jag och vårt barn överlevde berodde på att vi har ett system där ALLA människor bidrar till ett välfärdssamhälle så att ALLA människor i Sverige kan känna sig trygga den dag olyckan är framme.

    Utan skattemedel som givit oss kompetent personal, bemanning, forskning och utveckling hade vi haft ett system likt USA. Det hade inneburit att jag och min man varit högt skuldsatta på mångmiljon belopp pga av den naturliga tragik som råkade hända just oss.

    Ta denna historia till dig TS. För nästa gång kan det var du som har olyckan att råka ut för något oväntat?och då kommer du vara jävligt tacksamma att vi betalar skatt i det här landet.


    Det är ett bra argument ja. Sjukvården. Jag håller med. Men samtidigt borde dom som inte vill betala skatt kunna ha den rättigheten, och betala sin egna sjukvård om dom har möjlighet istället. Privata sjukhus för dom med mycket pengar, och vanliga för dom med lite som exempel. fast sen respekterar jag som rika också vill betala skatt såklart, men jag menar mer att det ska vara ett VAL, och inte att någon som inte vill bli inkastad i fängelse och illa behandlad med våld som en slav om dom inte vill med sin fria vilja dom föddes med. Dom har inte den rättigheten, befogenheten eller auktoriteten att kräva att alla ska betala skatt i sverige. Speciellt när rika ändå köper upp dom alla i slutändan, och dom är korruptionen själva.
  • Anonym (Slavar)
    nihka skrev 2020-08-24 12:04:36 följande:

    Det är frivilligt att bo i Sverige och du kan till skillnad från en slav när som helst flytta om du tycker du får en bättre deal någon annanstans.

    Men tanke på frågeställningen känns det dock som pengar i sjön att den skatt jag betalat in delvis har gått till att finansiera din skolgång.



    Jag är för skolan och utbildning, men det vore skönt att flytta ifrån sånna attityder du skrev mig med. Men jag har ärligt talat lärt mig mer på egen hand som autodidakt än vad jag gjorde i skolan.
    Det är även något med skolans system som gör att många inte finner glädjen att lära sig i skolan, men jag är 100% för utbildning och skolor såklart. Min poäng är att dom som inte vill betala skatt får betala skola och annat själva från egen ficka om dom har råd. Det var min poäng då. Plus att jag inte tycker det är legitimt att en stat ska kunna kalla en som inte vill betala skatt för brottsling. Vi fäddes alla fria, men hur fria känner ni er idag i samhället på en skala? Inkluderat tankefriheten från tanke polisen.

  • Anonym (Slavar)
    nihka skrev 2020-08-24 22:29:04 följande:
    Exakt! Hur kan man ens tala om skatt och slaveri i samma andetag?
    Löneslav. Du är en löneslav åt ditt företag eller staten. Du är löneslav åt staten med om du har egen firma. Enbart för att du fysiskt är i ett visst land. Det är skillnad på slav och löneslav, så jag skulle uttryckt mig bättre. HUR är du inte en löneslav?
  • Anonym (Slavar)

    Autodidakt skulle det vart innan.

  • Anonym (Slavar)
    Anonym (Socialförsäkring) skrev 2020-08-24 13:47:52 följande:
    Skatten är valfri, men hör ihop med att bo här. Du väljer själv om du vill bo här och då betala skatt.
    Skatten är inte alls valfri, om man vill bo i ett land och inte betala säger vi. Det dras in med tvång och våld då, och staten kallar sina löneslavar kriminella då när dom inte är nöjda med sina löneslavar.
    Du har rätt i att människor kan flytta om dom vill och tur det!!!
  • Anonym (Slavar)
    Xlr8 skrev 2020-08-26 22:59:32 följande:

    Skatt är ju frivilligt redan.

    Betalar den mängden skatt jag känner för.

    Jag kan sluta jobba om jag vill och jag får "lön".


    Hur menar du? Nej, det är inte frivilligt. Om du vill betala 5% skatt istället för 57-60% använder dom våld och kastar in dig i fängelse.. Du kan inte bestämma själv. Hur kan du betala vad du känner för om det stämmer? Du är automatiskt en löneslav om du befinner dig inom landets gränser och måste betala om du inte vill bli indragen i fängelset av polisen med våld. Dom flesta länder har löneslavar. Finns dom länder med 0 procent i skatt och där är dom inte slavar eller löneslavar och mer fria!
  • Anonym (Slavar)
    sextiotalist skrev 2020-08-27 13:45:15 följande:
    Va, får man fängelse?

    I USA vet jag att man kan få fängelse för skulder

    Blanda inte ihop det med skattebrott som är en annan sak
    Du får straff om du inte betalar skatt till staten. Så jag menar.. Dom gör vad dom vill då. Om du inte sköter dig och betalar skatt kommer påföljder helt enkelt. Dom driver in sina pengar som en laglig maffia är min poäng.
  • Anonym (Slavar)

    Eller lagligt kriminella hur man nu vill se på saken. Dom vill ha sina pengar iallafall, även om någon inte vill ge till dom,  men människor har inga val för dom är löneslavar helt enkelt.
    Plus att det blir enklare att spåra allt nu med smarta mobiler, dom vill ha bort kontanter och använda swish och bankid som är ägt av bankerna och dom har en extrem kontroll staten som kan få tillgång till allt, inkl den drickan du köpte och vilken smak det var som dom vet om nu. Dom kan titta på din mobilskärm om dom misstänker skattebrott och annat, och spana in när folk surfar på porr.

    När kontanter fanns kanske det var mer löst, men nu vill dom ha koll, och det är anledningen till varför kontanter nästan försvunnit.
    Lagliga maffian vill ha kontroll över sina löneslavar.

  • Anonym (Slavar)
    Xlr8 skrev 2020-08-29 10:10:07 följande:
    Hört om folk som nolltaxerar?

    Är man lite smart går det att lösa lagligt att bara skatta 5%..

    Det är inte alltid värt att plocka ut alla pengar i lön.

    Bättre att ditt företaget har större utgifter, säg för diesel sen kanske du hyr villan av ditt företag du skulle bli förvånad vad man kan få betalat då.

    Sen är det till fördel med ytterligare ett företag i valfritt skatte paradis som sänder det svenska företag6 fakturor för säg it-support eller licens kostnad för mjukvara.

    Det finns massor med olika sätt om man vill allt från helt lagliga till gråzon till illegala.
    Jaha! Intressant. Nej, jag har noll koll på detta med skatten, men detta låter väldigt bra. Jag ska lära mig allt jag kan om detta ämne, det är dags nu. Tack för att du skrev Xlr8.
    Så människor med egna företag kan skatta 5% lagligt om dom vill i sverige alltså på så vis? Det låter bra! Och ja, företag i skatteparadis utöver det låter mycket mycket bra. Vart kan jag lära mig mer om detta? Böcker eller länkar?

Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?