Inlägg från: Anonym (Annelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annelie)

    Min man är hebefil, fråga på!

    Jag är sedan många år tillbaka gift med en man som tänder enormt på flickor i nedre tonåren (ej prepubertala). Något ni undrar?

  • Svar på tråden Min man är hebefil, fråga på!
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (Nja) skrev 2020-07-26 16:14:52 följande:
    Vad tycker du om det? Oroar du dig, störs du? Har ni döttrar? Hur fick du veta?
    Ja vad ska man tycka, jag har accepterat det. Han har ju inte bestämt sig för detta utan något han upptäckt under åren. Jag är inte oroad att han ska förgripa sig på någon. Vi har inte barn och det hade varit jobbigare såklart om vi haft döttrar. Vi är väldigt öppna med varandra och han berättade det för mig efter att vi varit tillsammans något år. 
    Anledningen till att jag inte är oroad över att han ska förgripa sig på någon är just på grund av vår öppenhet till varandra.
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (-) skrev 2020-07-26 16:16:53 följande:

    I vilken ålder är tjejerna som han tänder på?


    Så länge de genomgått puberteten, så från typ 13 och uppåt
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (monster) skrev 2020-07-26 16:19:34 följande:
    Hur klarar du av att leva med ett monster?
    Jag anser förstås inte att han är ett monster. Han har aldrig gjort någon illa. Gjorde han tjejer illa hade det varit en annan sak.
    Farligt att förbjuda tankar...
  • Anonym (Annelie)
    QAnon skrev 2020-07-26 16:25:29 följande:

    Har ni barn? Oroar du dig över att han kommer äckla sig med att glo eller säga äckliga kommentarer runt era barns kompisar när de når tonåren?

    Har han någonsin gjort något sexuellt med dessa barn han tänder på? Isåfall, vad tycker du om det? 


    Vi har inte barn. Han har aldrig gjort något sexuellt med en tonårstjej (förutom när han var lika gammal)
    Jag fördömer alla som gör illa andra, barn såväl som vuxna!
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (monster) skrev 2020-07-26 16:27:00 följande:
    Han är fortfarande en tickande bomb som när som helst kan våldta barn.
    Precis som alla män är tickande bomber som kan våldta kvinnor när som helst då menar du?
  • Anonym (Annelie)
    Barbro45 skrev 2020-07-26 16:28:34 följande:

    Hur har han upptäckt denna läggning hos sig själv? Genom fantasier om mycket unga flickor han mött? Genom bilder på nätet? Annat?


    Genom fantasier och att vissa fantasier utkristalliserade sig mer och mer. Han har inga bilder lagrade, vi har förstås pratat mycket om detta och han vill inte göra något som kan skada någon annan, och då har han ju inte bilder på underåriga flickor.
  • Anonym (Annelie)
    QAnon skrev 2020-07-26 16:31:14 följande:
    Googla 13-årig flicka/tjej, kolla hur unga och oskyldiga de är, och säg mig hur du klarar av att kyssa denna man som sitter och fantiserar och runkar åt dessa barn?
    Ja vad ska jag säga? Jag älskar honom ändå. Mycket på grund av hans egna bekymmer med detta. Mycket terapi då han själv mått mycket dåligt över detta och han fann ändå styrka att berätta för mig.
    Han är inte bara sin läggning. Han tänder ju uppenbarligen på mig också som passerat tonåren för över 30 år sedan...
  • Anonym (Annelie)
    QAnon skrev 2020-07-26 16:41:25 följande:
    Ja det gör många pedofiler också, klarar av att tända på vuxna. 

    Jag säger inte att han är en hemsk människa eller att jag tror att han kommer begå övergrepp. Jag förstår bara inte hur en vuxen kvinna kan vilja kyssa och ha sex med en man som runkar till barn. 

    Hade ni tänkt skaffa barn i framtiden?
    Som jag skrev, jag passerade tonåren för 30 år sedan, så nej, vi ska inte ha barn. 
    Är du kvinna så är det nog bra att du inte vet vad män kan fantisera om...
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-07-26 16:47:09 följande:

    Hade du stannat hos honom om han var pedofil snarare än hebefil?


    Bra fråga!
    Kan tyvärr inte svara på det... Jag hade velat säga ja direkt, men jag är också en kännande människa
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (?) skrev 2020-07-26 16:57:54 följande:

    Förstår inte varför du är gift med en man som inte tänder på dig och hellre skulle ligga med en ung tjej? Känns det inte konstigt?


    Han tänder på mig, det är inte så att han endast tänder på unga tjejer.
  • Anonym (Annelie)

    Jag kanske skulle ha varit tydlig med att min man finner sin "läggning" problematisk. Han har gått över 20 år i terapi för att få bukt med sina skamkänslor och för att inte ta sitt liv. Jag älskar honom, att han tycker sin dragning är problematisk och att han aktivt jobbar med den, är för mig avgörande.

    Empati är bra att vara utrustad med när man möter psykisk ohälsa av alla slag, och den är inget man väljer!

    Hade han tacklat en pedofili på samma sätt så, ja jag kanske hade varit tillsammans med honom. Hans sjukdomar definierar inte honom!!

  • Anonym (Annelie)
    Tecum skrev 2020-07-27 08:24:43 följande:
    Det är bra att han går i terapi, i synnerhet om han mår så dåligt att han har funderat på att ta livet av sig. Du gör rätt som stöttar och håller fast, man ska inte döma ut människor som jobbar mad sina problem.

    Tycker ni andra som agerar domare här att det är lika illa om en man med den läggningen aktivt jobbar med sina problem som om han struntar i dem? Eller döljer dem vilket är vanligast? Han ska stigmatiseras i alla fall?

    TS du skrev att han tänder på dig som vuxen kvinna. Attraheras han även av andra vuxna kvinnor eller är det bara dig?
    Han tänder på andra vuxna kvinnor också. 
  • Anonym (Annelie)
    EpicF skrev 2020-07-27 12:35:23 följande:
    Jag undrar hur i helvete du ens kan vara gift med honom?
    Han är en fantastisk man som jobbat hårt med sina fel och brister, något man tyvärr inte kan säga om alla. Han var öppen och ärlig med mig, han hade så lätt kunnat dölja detta, men gjorde det inte. 
    Det är det korta svaret på "hur i helvete" jag kan vara gift med honom.
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (Hur skulle din make reagera) skrev 2020-07-28 20:34:36 följande:

    Hur skulle din make reagera Om du skulle klä dig i katolsk skolflicksuniform fast med alldeles för kort kjol, tugga tuggummi, prata fjortisslang, ha håret i två tofsar och börja smygröka?


    Varken han eller jag skulle gilla det. Vi har talat om detta fenomen också (rollspel och liknande) Han vill inte befästa idén mer hos sig själv och inte föra in detta i vårt sexliv, då han aktivt undviker detta "ämne" i vårt sexliv.
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (Knasboll) skrev 2020-07-29 09:40:22 följande:

    Varför går han i terapi? Vad vill han uppnå med all terapi? Vad är anledningen till att han hått i terapi under så lång tid?


    Han har inte gått stadigt i 20 års tid, utan till och från. Detta på grund av hans djupa depression som tankarna gett upphov till. Han har kämpat med självmordstankar under många år. Terapin har varit hans livslina, särskilt att få tala med en utomstående om sina jobbiga tankar utan att möta motvilja och aggressivitet.
    Detta har räddat livet på honom. (Fast jag förstår att detta faktum inte är det många av er i tråden hade hoppats på...)
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (Knasboll) skrev 2020-07-30 10:52:53 följande:
    Han går alltså på terapi för att hantera depressionen och självmordstankarna. Vad för att han får såna tankar och känslor?

    (Bra att det blev klargjort att han inte går på terapi för att hålla hebefilin i schack)
    Men naturligtvis är det på grund av dessa tankar han är deprimerad och varit självmordsbenägen! Har du läst vad jag skrivit tidigare i tråden?
Svar på tråden Min man är hebefil, fråga på!