• Loveinworld471

    Hur lång tid innan den första mensen bör en tjej börja bära binda?

    Hur lång tid innan den första mensen bör en tjej börja bära binda, för säkerhets skull? Det är ju säkrast att hon bär det redan innan, för att vara beredd.

  • Svar på tråden Hur lång tid innan den första mensen bör en tjej börja bära binda?
  • Queennr1

    Så sjukt dum ide. Några får mens när de är 8, andra när de är 15. Rimligt att gå omkring med binda i 7-8 år utifall att? Du måste skämta...

  • Waddafukz

    Men nej.. Helt onödigt och ger bara svamp

  • MrsAJ88

    Eftersom man omöjligen kan veta när första mensen kommer, kan ju lika väl vara vid 9 års ålder som vid 17 års ålder, och då det vanligen kommer lite innan det börjar blöda ordentligt finns väl ingen anledning att börja med binda INNAN mensen kommer? Jag som vuxen tar på mig binda varje månad först då jag ser blod på pappret eller i trosan, brukar inte vara några problem..,

  • Loveinworld471

    Jag tänkte mer om hon ännu inte har fått den i en ålder då det är extremt troligt att den kommer, exempelvis vid 13 års ålder.

  • EpicNurse

    Det tycker jag inte att man ska. Helt onödigt. Det brukar dessutom inte komma en syndaflod av blod direkt när den kommer utan som för de flesta kvinnor, en liten rosa flytning/blödning innan det kommer igång.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • alade

    Om du menar att ha med en i väskan för säkerhets skull kan jag förstå frågan, även om det känns lite onödigt att gå och vänta så. Menar du att ha den i trosorna skulle jag säga att aldrig förebyggande är en bra idé. Det blir bara instängt och ökar risken för obalans och problem (och lukt) i underlivet.

  • Loveinworld471

    Okej, så att trosskydd som väl de flesta tjejer i den åldern bär, räcker? 

  • EpicNurse
    Loveinworld471 skrev 2018-02-23 19:08:50 följande:

    Okej, så att trosskydd som väl de flesta tjejer i den åldern bär, räcker? 


    Har de flesta tjejer i den åldern trosskydd?
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Loveinworld471

    Jag syftade på åldern 13 år. 

  • Smka

    Trolltråd? Klart man inte behöver ha binda när man inte har mens. Är ju bara obekvämt och gör att man får svamp och skav. Det är ju inte som att det kommer att forsa blod direkt

Svar på tråden Hur lång tid innan den första mensen bör en tjej börja bära binda?