Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

    Hur många steg/dag?

    Ca 13 000, men jag har bara på min mobilen när jag är ute allt jag går inne är alltså inte medräknat.

  • Glinda från Oz
    Nathiis skrev 2018-05-24 14:54:00 följande:

    Har ett jobb där jag i stort sett hela tiden är i rörelse (butik) samt tränar och i allmänhet rör på mig mycket så det blir mellan 20.000-30.000 steg per dag (:

    På helgen blir det något mindre (om jag inte jobbar).


    Skulle jag kunna få se en screenshot på det tack!

    Jag har också jobbat i butik, man står mycket men det blir inte mer än ca 7000 steg på en arbetsdag.

    Ska du komma upp i de stegen när du är ledig måste du röra dig konstant jag kommer upp i ca 20 000-25 000 steg ca två gånger i månaden så jag vet hur mycket det är.
  • Glinda från Oz
    Nathiis skrev 2018-05-25 09:18:15 följande:

    Du behöver inte bli så deffensiv och sätta taggarna utåt bara för att någon annan tar fler steg xD

    Som jag skrev så är jag väldigt aktiv överlag och rör mig gärna mycket. Så för mig är det inte svårt att komma upp i det.

    Jag har till exempel 6000 steg nu och då har jag inte ens påbörjat min 8 h arbetsdag och ska dessutom ya mig till och från jobbet (:


    Är du snäll och skickar en screenshot tack!
  • Glinda från Oz

    Du kommer få många grova överdrifter här. För att gå 25 000-30 000 steg/dag måste man vara igång hela tiden, enda gången man får sitta är när man äter. Många aktiva jobb är att man står en hel del inte att man springer runt.

    Jag har jobbat med mycket olika jobb och rört på mig väldigt olika i perioder, att gå mer än 25 000 steg i snitt per dag är brutalt och kräverxen hel del av kroppen.

Svar på tråden Hur många steg/dag?