• stilih

    12 dagar sen, negativt test

    Nu är jag på dag 40 i min menscykel som brukar vara 28 dagar. Har testat 3 gånger, senast igår och alla var negativa :(

    Vad kan det bero på? Slutade med p-piller i somras så mensen har ju liksom hunnit bli normal. Har inga graviditetssymptom över huvud taget, så känner mig rätt säker på att jag inte är gravid..

  • Svar på tråden 12 dagar sen, negativt test
  • stilih

    Okej, så då gäller det att ligga ofta den här månaden då? Vi brukar inte ha sex så ofta, typ 1 gång i veckan ungefär, men har tajmat ägglossning (vad vi trott varit ägglossning)..

  • stilih

    Okej, men om jag inte haft äl, blir det ens nån mens då? Borde jag inte ha äl innan nästa mens?

  • stilih

    Det är en evig väntan.. Har inte minsta antydningar till mensvärk eller nånting :(

  • stilih

    Hur länge utan mens bör man vara innan man kontaktar vården?

  • stilih

    Nu är jag på dag 47 i cykeln, blir helt matt av att den aldrig kommer. Har haft som lite lite värk i magen senaste dagarna, men ingen mens. Antar att det är 0% chans att jag är gravid eftersom att jag gjorde ett negativt test efter bim?

  • stilih

    Nä, då får det vara. Antar att de testar när man kontaktat vården? Tänker då inte vänta i ett halvår, men ett par veckor till kanske.

  • stilih

    Ännu en fråga.. Fortfarande ingen mens. Om man har oskyddat sex under tiden man väntar, kan man bli gravid då ifall att man skulle få äl? För äl kommer väl innan mensen?

  • stilih

    Ingen som kan svara? Alltså, mensen är utebliven sen över 2 månader, gjorde flera test runt första bim, som var negativa, men har ju fortsatt ha oskyddat sex trots att mensen inte kommit tillbaka. Om jag skulle få äl då och bli gravid kommer väl mensen inte komma tillbaka?

    Är det värt att göra fler test?

  • stilih
    Linutis skrev 2016-03-05 22:16:36 följande:
    Hej! Jag kan berätta en sak! Köp graviditetstest på tradera ( stickor ) 99% ! Jag hade min sista mens 2 oktober. Testade varje dag med clearblue, rfsu, gick till barnmorskan samt ungdomsmottagnigen för att ta graviditets test. ( 22år) alla negativa tills tradera grav test kom hem. Usch vad mycket pengar jag spenderade! Så den 11 december fick jag ett streck på stickan :) otroligt! Helt sjukt! Jag va jätte orolig vad det va för fel då alla test visade neg liksom. :)
    Tack för svaret och grattis!!

    Då ska jag testa igen. Har haft molvärk i magen och lite svagt illamående senaste dagarna. Dessutom svinont i svanken, läste att det kan vara graviditetstecken/tecken på missfall :/
  • stilih

    Jag har inte haft mens på drygt 70 dagar. Har inte använt ältest dock, och inte planerat att göra på ett tag heller. Vill bara ha tillbaka mensen så att man kan börja räkna på ett ungefär..

    Köpte munkpeppar och har ätit i några dagar, nån som testat?

  • stilih

    Ringde kvinnohälsan idag och enligt dom är det ingen farligt att mensen hoppar över någon/några månader. Dock tyckte hon det lät som att min senaste mens var ett tidigt missfall då jag hade så extremt ont och blödde massvis, men erbjöd ingen uppföljning på det, utan det är bara att vänta ut mensen alt kontakta de som har hand om ofrivilligt barnlösa när vi försökt ett år..

Svar på tråden 12 dagar sen, negativt test