Inlägg från: ölburk2 |Visa alla inlägg
  • ölburk2

    Överdrivet om flygkraschen?

    Aniiee skrev 2015-03-24 15:48:23 följande:
    Det tycker jag också. Samtidigt kan man ju undra varför det inte talas om de 800+ kvinnorna som dör varje dag när de föder barn eller de 29000 barn som dör varje dag i sjukdomar, olyckor och tillstånd som går att förutse och förhindra, eller de dryga 6000 människorna som för i arbetsplatsolyckor varje dag, eller....

    I think you get my drift.....
    Därför att det inte är en nyhet utan den verklighet vi lever, å därmed saknar det nyhetsvärde.
    Sen kan man tycka vad man vill om det, men så fungerar all nyhetsrapportering.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    FrauCasio skrev 2015-03-24 15:51:41 följande:

    Så var det inte när alla malaysian flygplanen störtade!


    Jodå, internationellt var det minst lika mycket, å dessutom under ovanligt lång tid.., t.o.m nu så fortsätter en viss rapportering om det försvunna planet, som det fortfarande pågår ett aktivt sökande efter.., minns jag rätt så ska det vara avslutat i april.
    Hittas det inte nu så lär det ändå fortsätta, det tog ca 100 år innan Titanic hittades, så sökandet lär fortsätta tills planet hittas.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    FrauCasio skrev 2015-03-24 16:33:38 följande:
    Snälla. Pratar om svt inte bbc och andra nyhetskanaler.
    Ok, det framgick inte av ditt inlägg, som jag tyckte var allmänt hållet.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Intuitiv skrev 2015-03-24 20:35:09 följande:
    Har betalt 2 resor redan och ville veta mer direkt. Annars brukar de krysta på primetime 20:00 och nu tog de bort program jag brukar se. Så viktigt för svenskar är det inte.  Lärdom nu, åk inte A 320
    Bara lugn, det handlar om ett av det absolut säkraste plan du kan åka med., väljer själv helst att åka med en Airbus framför andra plan.
    2014 var f.ö det minst olycksdrabbade åren för flyget.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2

    Tack Margot Wallström å regeringen för att ni fått demokratierna att öppna sin penningpung, nu ökar svensk export i rasande fart.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    ölburk2 skrev 2015-03-25 18:17:18 följande:

    Tack Margot Wallström å regeringen för att ni fått demokratierna att öppna sin penningpung, nu ökar svensk export i rasande fart.


    Sorry, fel tråd, men likväl sant.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-03-25 18:44:35 följande:

    Automatiken har spökat sedan Airbus togs i bruk. 

    Under en uppvisningsflygning i slutet på 80-talet i Paris, skulle A320:s lågfarts- egenskaper visas. Automatiken tog över manövreringen ty datorn bestämde att fpl var på väg att landa vilket ledde till att planet kraschade i skogen bortom l flygfältet. Ett par testpiloter dog. Finns film på you Tube där hela förloppet kan skådas.


    Airbus anses som ett av världens säkraste flyplan, det lyfter ett varannan sekund, å själv väljer jag helst ett Airbus om det finns möjlighet.
    Ska det klagas på nåt, så är det som i de flesta flygplan, så förbannat trångt å dåligt med sitt å benutrymme.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2

    Själv tycker jag det luktar som att planet fått hjälp att gå i backen, dagens flygplan är så säkra att det ska jävligt mycket till innan det slår i backen så fort å okontrollerat.
    Det tyder även den totala tystnad från flygplanet som varade under hela tiden som flygplanet var på väg ner, alltså över 8 minuter om jg minns rätt. 
    Å 8 min är en hel evighet, man hinner rimligtvis tänka å säga mycket under den tiden.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-03-25 19:07:50 följande:
    Om det fått hjälp hade respektive grupp skrutit om sin bedrift vid det här laget.

    Kabintrycket har troligtvis fallit, autopiloten har tagit ner planet. besättningen har inte hunnit få syrgasmaskerna på sig. Ingen radiokontakt, ingen Squawk 7700, ingenting...
    Inte alldeles säkert, det finns idioter som agerar på egen hand, likväl som det finns organisationer som påstår sig ligga bakom nåt som bevisligen är en olycka.

    I vilket fall som helst har nåt stort å allvarligt hänt, statistiskt sett så är det hjärnsläpp hos piloterna som är orsaken, då endast 1 av 10 olycker beror på tekniska fel, väder eller annat.

    Har kabintrycket fallit så bör man hitta svar på det genom samtalen hos personalen i cockpit, om nu inte det var där som trycketfallet skedde, då kan vad som helst med piloterna.
    Dom samtalen har man nu bekräftat att det går att lyssna av, även om den röda "svartalådan" såg totalförstörd ut.
    Har aldrig sett en låda bli så förstörd, inte ens under de värsta flyghaverierna, så det måste ha varit en väldigt hög hastighet med vad planet slog i backen.

    Märkligt är det, men det är ju alla större flygolycker idag.
    Det är ju i det närmaste omöjligt för ett plan att bara går i backen, utan att nån har ett hum om vad som hänt.
    All säkerhetsutrustning/system å alla kommunikationsmöjligheter kan omöjligen slås ut samtidigt, om inte nåt väldigt stort hänt.., dom är för många för att det ska kunna hända, inte utan mänsklig inblandning.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2

    Nu verkar det som jag har rätt, att planet gått i backen med in/direkt hjälp av någon av piloterna eller någon annan ännu okänd.

    Ni har väl antagligen redan hört att en av piloterna har stängts ute från cockpit, så jag skriver inte mer om det, det kommer säkert bättre å mer utförlig info, långt utförligare än vad jag kan återberätta här.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Överdrivet om flygkraschen?