Birro sparkad!
Birro har blivit sparkad efter att ha synts luncha med SD-politiker. Vart fan är vi på väg? Det är dessutom andra gången det händer honom. Det är verkligen inte OKEJ. Synpunkter på det?
Birro har blivit sparkad efter att ha synts luncha med SD-politiker. Vart fan är vi på väg? Det är dessutom andra gången det händer honom. Det är verkligen inte OKEJ. Synpunkter på det?
På tal om vikten att välja rätt umgänge:
Läser att Robban Mugabe fått ett nytt uppdrag, nämligen som ordförande i Afrikanska unionen.
Som av en händelse är visst Stefan Löfven också på plats så i god socialdemokratisk tradition kan han nu umgås med den nu en smula ålderstigne Mugabe. Detta är inga problem för Löfven -Lejonet från Norden! Han brukar umgås med diktatorer utan att skriva dem på näsan att de ej är folkvalda. Mugabe är ju Sverige tack skyldig eftersom vi aktivt stöttade hans kamp mot de vita i Rhodesia vill jag minnas.
Nåväl, Mugabe verkar i alla fall leva efter arbetslinjen. Han fyller 91 nästa månad och tar fortsatt på sig nya uppdrag.
Förresten - Har Expressen reporter på plats? Är det värre att luncha med Bylund än mysa med Mugabe? Men det handlar om att ha rätt värdegrund. Och det tycker tydligen Löfven och Expressen att Mugabe har.
Rataxes, Rataxes gamle vän, du kunde inte hålla dig...? Well, det är för sådana som dig jag har nicket. Du måste vara en tillgång i vilken debatt som helst. Underbar debatteknik; så där härligt bitter-gubbe anstruken. Jag ser fram emot fler argument för laisse-faire kapitalism från din sida. Kram på dig.
Källkritik tack! Tro inte alla rubriker ni läser.
Marcus Birro var med i podcasten "Radio Länsman" och uttalade sig där på ett mycket negativt sätt om sin arbetsgivare - Expressen.
Därför blev han uppsagd, helt i enlighet med vad som stod i hans anställningsavtal.
Huruvida han har ätit lunch med SD-anhängare eller marsianer har inget med det hela att göra!
Suck!
Okej vi tar det en gång till. Birro fick sparken från expressen i december tror jag. Så han har inget med den tidningen att göra alls. Det var en fotbollssida på nätet som avslutade samarbetet med honom efter expressens bilder.
Okej vi tar det en gång till. Birro fick sparken från expressen i december tror jag. Så han har inget med den tidningen att göra alls. Det var en fotbollssida på nätet som avslutade samarbetet med honom efter expressens bilder.