• Chasingdreams

Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

Jag är äntligen gravid efter drygt 1,5 års försök. Vår första IVF misslyckades, men på vår första frysåterföring blev jag gravid. Nu längtar jag efter en augustibebis :). Jag skulle väldigt gärna hänga i en gravidtråd med andra som är i samma situation.

• Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!
  • Chasingdreams
    Anermu skrev 2014-12-13 21:29:34 följande:

När kände ni av graviditeten , vilken ruvardag?

Jag ruvade på en blastocyst efter frysförsök. Jag tyckte att jag direkt kände att det tagit sig. Det liksom pirrade i livmodern samtidigt som det värkte både fram och bak i ryggen. Jag kände inte igen känslan från de månader då jag försökt bli gravid tidigare. Inte heller från vårt första ivf-försök som inte tog sig, men jag tror att det kan vara olika. Värken tilltog sen allteftersom. Jag fuskade med testdagen och plussade redan på ruvardag 5. Stort lycka till till dig :)
  • dumdummast

Jag sparar den tråden. Fick ett svagt + idag. RD 9 på en två dagars. Vågar inte riktigt lita på att det stämmer

• tinylove
    dumdummast skrev 2014-12-14 20:30:33 följande:

Jag sparar den tråden. Fick ett svagt + idag. RD 9 på en två dagars. Vågar inte riktigt lita på att det stämmer

joodå!! det stämmer kom in hit!
  • dumdummast
    tinylove skrev 2014-12-16 10:20:57 följande:

joodå!! det stämmer kom in hit!

Ja nu jäklar tror jag på det .

Tog ett digitalt efter att jag hållt mig 2 och en halv timme och den säger GRAVID! 1-2
  • emeliearcen
    dumdummast skrev 2014-12-16 16:04:40 följande:

Tog ett digitalt efter att jag hållt mig 2 och en halv timme och den säger GRAVID! 1-2
    Hihihi, stort grattis :D <3
    Underbart!!
  • Chasingdreams
    dumdummast skrev 2014-12-16 16:04:40 följande:

Grattis och välkommen i gänget! :) När har du bf?
  • dumdummast
    emeliearcen skrev 2014-12-16 16:29:26 följande:

Hihihi, stort grattis :D <3

Underbart!!

Chasingdreams skrev 2014-12-16 16:39:58 följande:

Grattis och välkommen i gänget! :) När har du bf?

Tack så mycket

Enligt mina egna beräkningar så kring 25 augusti
  • Nickidocka

Har varit på RUL idag... vår lilla bebis låg där inne och sparkade för fullt. Allt såg jättebra ut! Vi är så lyckliga, Bf i slutet på maj ;)

Världens bästa julklapp <3 <3 <3

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!