• Minnis85

    Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?

    Vore kul! Jag har en liten bebis på en månad och skulle tycka det var kul att komma ut lite :) Någon bra idé på en första aktivitet? 

  • Minnis85

    Stort grattis Pluppan till tösen, hoppas att allt har gått bra! 

    Fika låter jättebra! Jag bor vid Odenplan men är också flexibel :) Förslag på tid och plats? Ni som också har ett äldre barn kanske har mer tider att passa?

    Kul att vi börjar bli ett litet gäng :D

  • Minnis85

    Torsdag kl 11 passar jättebra! Jag är inte heller jättehaj på ställen men kanske Espresso house längst ner på NK? Eller Coffeehouse by George i Passagen? Där kan man ju sitta lite utanför också och då får ju vagnarna plats. 

  • Minnis85

    Det är där på regeringsgatan.. Mellan Mood och NK. De har ett inglasat café men också platser utanför (fast inomhus) och där får absolut plats med vagnarna. Annars kanske Espressohuse är lättare - det ligger ju i slutet av Sergelgången, mittemot HM och är ju också ganska stort. 

  • Minnis85

    Tack själv! Jättetrevligt! Jag tycker vi försöker hitta nån rolig aktivitet till nästa gång. Nån som vet om det händer nåt kul? Jag har ingen koll själv på vad som händer i stan men kan försöka googla lite. Kram!

  • Minnis85

    Lite små är de ju men för mig är det ok :) Denna vecka har vi saker varje dag men annars kan jag mån-ons nästa vecka men då har de ingen sång tyvärr. Men vi kanske kan hitta på nåt annat skoj om inte annat? Jag har också anmält mig till en kurs i babymassage på öppna förskolan i Observatorielunden. De hade fullt nu men man kunde maila till elin.pietras@mabraforskolor.se om man ville ställa sig i kö. På torsdagar har de babytimmar (0-10 mån) så jag ska försöka gå den 3/6 iaf eftersom vi är upptagna denna och nästa torsdag. Vore jättekul med sällskap :) 

    Kram på er så länge!

  • Minnis85

    Vad mysigt! Vi kommer gärna :) Nästa vecka kan vi tyvärr bara på onsdag - kan det funka? 

    Spännande att vara själv med bägge två, det kommer säkert gå bra! Lycka till! 

  • Minnis85

    Hej! 

    Jag trodde att vi pratade denna vecka? Nästa vecka kan jag tyvärr inte eftersom vi är bortresta.. Jag har lagt till dig nu Rebecca! Bra initiativ! :) 

    Cecilia - hoppas att sonen blir frisk snart! Och att lilltjejen inte smittas så klart! 

    Kram på er!

  • Minnis85

    Hej! Torsdag nästa vecka passar bra för mig också! Ska vi köra på fiket som Pluppan föreslog på Drottninggatan?

    Förresten Rebecca - grattis till våra tjejer som fyller två månader idag! :)

  • Minnis85

    Nej vad tråkigt att så många är sjuka men det är väl såna tider nu.. Stort krya på er till er alla iaf :D

    Med så fint väder som det är lovat till imorn kanske vi kan ta en lattemammaprommis?? T ex ut på Djurgården? Vi kanske kan ses vid Östermalmstorg i så fall? Annars funkar fika också så klart :D

  • Minnis85

    Hej alla! På onsdag tänkte jag ta en sväng på stan och sätta sprätt på barnbidraget ;) Vore jättekul om med sällis antingen på shopping eller fika/lunch. Ha det gott! :D

  • Minnis85

    Hej Working girl :) Njae, den är nog halvaktuell i alla fall.. Jag och TS har träffats en del men vore ju kul om flera ville haka på. Vi kanske kan försöka boka in en fika och prommis nån dag i nästa/näst-nästa vecka? :) Glad påsk så länge! :)

Svar på tråden Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?