• Libra1

    Nordic IVF Center Malmö

    Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

    Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

    Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

    Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

    Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

    {#emotions_dlg.flower}Libra


  • Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Kampenombarnlängtan

    Imorse var vi på äggplock, fy vad skönt att det är över. 28 äggblåsor o dem fick ut 22 st. Gjorde fruktansvärt ont o dem fick fylla på smärtstillande under tiden. Efteråt hade jag oxå fruktansvärt ont så fick påfyllning där oxå. Är jättesvullen o har skitont. Hur har ni mått efteråt o hur många ägg fick ni ut?

    På onsdag sätter dem in en blastocyst. Så jag hoppas verkligen att jag inte åker på överstimulering då dem sa att det fanns risk för det eftersom jag hade så många ägg. Har någon av er som åkt på detta? O när? O symtomer?

    När vi gjorde våran son på Rmc så fick jag ut 14 ägg o mådde toppen under hela behandlingen.

  • Kampenombarnlängtan

    Efter äggplocket, ringde dem upp er för att berätta hur det gått med befruktningen o gav er information om det även fast man fått ett återföringsdatum?

    Jag är så nyfiken på hur det gått o om det blivit någon befruktning av dem 22 äggen.

  • Cita
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-10-11 19:59:00 följande:

    Är det någon som fått feber 4 dagar efter äggplock? Ska sätta in befruktningen imorgon eftermiddag så är så himla nervös att det ska vara något dåligt:(


    Du har inte blivit överstimulerad?

    Jag har blivit det och det var inte trevligt.
  • Gina43
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-10-09 16:51:30 följande:

    Efter äggplocket, ringde dem upp er för att berätta hur det gått med befruktningen o gav er information om det även fast man fått ett återföringsdatum?

    Jag är så nyfiken på hur det gått o om det blivit någon befruktning av dem 22 äggen.


    Ja, de ringde och berättade hur många som hade delat sig/blivit befruktade. Sedan fick vi inte veta mer förrän det var dags för återföring (vi hade också blastocystodling). De öppnar helst inte skåpen med odlingarna i onödan har jag hört.
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-10-11 19:59:00 följande:

    Är det någon som fått feber 4 dagar efter äggplock? Ska sätta in befruktningen imorgon eftermiddag så är så himla nervös att det ska vara något dåligt:(


    Det måste inte ha med behandlingen att göra. Det är ju förkylningstider nu? De kommer kanske att kolla att du inte är överstimulerad eftersom ni fick ut många ägg, men då borde du ha andra symptom? Låg feber/förkylning m m är ingen större fara för återföring skulle jag tro. Lite feber kan du dessutom sänka? Hör med kliniken

    Lycka till!
  • Kampenombarnlängtan

    Jag jobbar ju på en förskola så det är mycket möjligt att jag åkt på något virus. Men jag har inga andra symtomer. Ligger på 38,5-38,7 grader men sen när jag tagit dubbla alvedoner så blir jag av med febern. Jag har ju blivit bättre o bättre för vardag sen äggplocket, så jag har inte blivit sämre o sämre. Jag är fortfarande öm där nere o gör lite ont men inte mycket alls, o är lite svullen fast mycket mindre än vad jag var innan. Har både vägt mig o har ej gått upp i kg o även mätt magen o där har jag inte heller gått upp mer. Kan väl känna lite mer obehag i äggstockarna precis innan jag ska kissa men det försvinner snabbt när jag kissat o det gör inte ont när jag kissar.

    Jag får ringa dem när dem öppnat så får jag höra med dem, förhoppningsvis är det bara ett virus eller nåt.

  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-10-18 05:33:46 följande:

    Den 13 oktober kom vår lille pojke till världen! Kärlek vid första ögonkastet. <3


    Åh grattis och hoppas allt gick bra och ni mår bra båda två  <3 
    Elvis och Ebbot
  • Gina43
    Libra1 skrev 2016-10-18 05:33:46 följande:

    Den 13 oktober kom vår lille pojke till världen! Kärlek vid första ögonkastet. <3


    Åååh!!! Grattis!! SÅ efterlängtad!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö