• Isbit

    Vad är det för fel på min feta mage!!!!!!!

    Jag har tränat som en idiot sen i februari. ÄNDÅ är magen så här!
    VA faaaaan
    VArför???

    Jag har aldrig behövt träna eller bry mig om vad jag äter men jag har gjort det sen i feb.
    (fick barn i okt 2012)
    Jag hatar den här magen!
    Den är inte särskilt degig heller


  • Svar på tråden Vad är det för fel på min feta mage!!!!!!!
  • Flisan79

    Jag har trots tre graviditeter och väldigt lite träning ca en cm mellan min muskler. De är alltså inte delade. Allt under 2 fingrar anses väl normalt. Men de är ju två muskler som sitter ihop så en liten svacka mellan dem ska det vara. Det kan man se tydligt på väldigt vältränade magar men ofta även på bara "smala" magar.

  • Isbit
    cloud skrev 2013-07-29 20:36:28 följande:
    du ser smal ut på båda bilderna (riktigt fin kropp till och med ;) men putmagen finns ju även där. Skulle vara väldigt nöjd om jag vore du men nu var det ju inte det du startade en tråd om. Mitt enda bidrag till denna tråd är erfarenheterna av mycket konditionsträning. Löpartrenden kommer göra underverk på folks magar tror jag... :)
    Jag kan inte springa. Har problem med fötterna
  • Isbit
    Flisan79 skrev 2013-07-29 20:42:27 följande:
    Jag har trots tre graviditeter och väldigt lite träning ca en cm mellan min muskler. De är alltså inte delade. Allt under 2 fingrar anses väl normalt. Men de är ju två muskler som sitter ihop så en liten svacka mellan dem ska det vara. Det kan man se tydligt på väldigt vältränade magar men ofta även på bara "smala" magar.
    det verkar mest vara delat exakt mitt under naveln på mig. om det nu räknas som delat då?
  • Flisan79

    Hur viktigt är detta för dig? Om du känner att det faktiskt är något du vill få bukt med så hade jag konsulterat en läkare. Om de är helt delade (om så bara en bit) så går de inte att träna ihop helt. Har "banden" mellan dem väl gått av så är de av helt enkelt.

    Om det visar sig att de inte är helt av så kanske det kan ge mer motivation att fortsätta.

  • Isbit

    Jag har ju iof fyra täta graviditeter bakom mig.
    Kanske ska höra med en läkare då, men jag har svårt att tro att dom ens kommer lyssna.

  • Flisan79

    Om du går till en plastikkirurg på konsultation så är det klart de lyssnar. Kostar mellan 350-500 kr.

  • Isbit
    Flisan79 skrev 2013-07-29 20:54:47 följande:
    Om du går till en plastikkirurg på konsultation så är det klart de lyssnar. Kostar mellan 350-500 kr.
    Ja det såklart.
    Nä jag sätter fart med träningen igen
  • Förväntanstid
    Isbit skrev 2013-07-29 20:51:02 följande:
    Jag har ju iof fyra täta graviditeter bakom mig. Kanske ska höra med en läkare då, men jag har svårt att tro att dom ens kommer lyssna.

    Fyra graviditeter! Syns iaf inte. Grattis! Själv ser jag ut att ha fött 9 i så fall fast jag fött ett. (är inte överviktig, bara skrynklig och full av bristningar).
  • Isbit
    Förväntanstid skrev 2013-07-29 21:45:47 följande:

    Fyra graviditeter! Syns iaf inte. Grattis! Själv ser jag ut att ha fött 9 i så fall fast jag fött ett. (är inte överviktig, bara skrynklig och full av bristningar).
    Ändå är man missnöjd.
    Det är väl så, alltid är det nåt som är fel liksom
Svar på tråden Vad är det för fel på min feta mage!!!!!!!