• Oförglömlig

    hur ofta byter ni disktrasan?

    Jag bara undrar hur ofta ni byter ut eran disktrasa. har fått svar av vänner och bekanta som skiljer sig så oerhört i hur ofta och undrar därför hur ofta ni på Familjeliv byter eran disktrasa.

    kommentera gärna varför och så=)

    tack=) 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?
  • iamme
    PinkSugar skrev 2012-11-28 21:22:18 följande:
    Min diskbänk är så liten att det går utmärkt att ta några svepande tag med diskborsten. Jag behöver nästan aldrig använda min disktrsa
    Tro mig.. Mitt stora problem med obytta disktrasor är att behöva röra dom och smeta ut bakterier över ytan.. (eller ännu värre när nån tvättar deras ont anande ungar i ansiktet efter måltid med wettexduken för köket ). Om du tar med diskborsten istället är du "förlåten". Men lämnar det inte vattenränder efter sig?
  • PinkSugar
    iamme skrev 2012-11-28 21:26:37 följande:
    Tro mig.. Mitt stora problem med obytta disktrasor är att behöva röra dom och smeta ut bakterier över ytan.. (eller ännu värre när nån tvättar deras ont anande ungar i ansiktet efter måltid med wettexduken för köket ). Om du tar med diskborsten istället är du "förlåten". Men lämnar det inte vattenränder efter sig?
    Äh, jag är inte en dugg rädd för bakterier.

    Nepp, och dessutom spelar det ingen roll om det blir ränder, för den lediga ytan på diskbänken är ändå max 4 kvadratdecimeter 
  • fortsätt paddla

    Ingen dör av en skitig disktrasa ( lagom skitig;)) men har man någon gång sett en bakterieodling tagen på trasa byter man ofta. Jag lovar:)

  • iamme

    Enda skälet till att jag inte byter varje dag är att ibland tar sambon hand om diskbänken. Han är inte lika lätt-äcklad som jag.

  • Ragnar

    Nästan varje dag, ibland varannan. Vi har bara tvättbara disktrasor som tvättas i maskin. Tar en ren nästan varje kväll. Är uppväxt med wettextrasor som byttes en gång i månaden och tyckte inte det var något äckligt då. Men efter att jag flyttade utomlands där det inte går att köpa wettextrasor har jag vant mig vid frotte- och bomullstrasor. Tycker numera att wettextrasorna är lite äckliga, även nya och rena.

  • Oförglömlig
    Ano Nymast skrev 2012-11-28 21:24:35 följande:
    Kortaste alternativet är en VECKA? 
    Här byts den varje dag.
    Var stressad när jag gjorde tråden min man satt och tjötade på att jag skulle sätta på våran serie vi tittar på=)
    men sista alternativet annat finns ju också:)

    jag byter MINST en gång i veckan men efter jag läst här ska jag nog köpa andra trasor och köra varje dag=) 
Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?