Inlägg från: fettjock |Visa alla inlägg
  • fettjock

    Rasister är så jävla töntiga!

    Antirasister är lika patetiska som rasister!!!!!

  • fettjock
    Feel the love skrev 2012-09-25 20:20:26 följande:



    Jaha varför anser du det då? Tycker du inte det är bättre att man försöker stoppa rasismen eller du kanske vill ha det som förr i tiden, med slavar och hela köret? Eller hur kan man anse att det är okej att hata pga hudfärg?
    Rasist och en antirasist är totala motpoler.
    På samma sätt som en "haschtomte" och en knarkkrigare är motpoler.

    Frågan är inte svart och vit(och ej ur hur man ser ut, hoppar jag du förstår).

    Bägge är patetiska, hade du förstått detta så hade du inte svarat så.
    Och sluta tänk i svart och vitt, så kanske den där 25öringen trillar ned.
  • fettjock
    Feel the love skrev 2012-09-25 20:38:04 följande:
    Nu orkar jag inte längre vara online och läsa här inne när det tramsas så. Hoppas att någon annan normal människa orkar...
    Kanske inte om du varit så blockerad, så kanske du förstått argumenten i frågan.
    Och att det handlar om bra mer än du försöker du göra det.

    Vi har ett gravt fel i samhället, där man inte kan kritisera folk av annan "ras" fast än man har 100% rätt i kritiken.

    Dock så säger jag inte rasism existerar, bara att en del verkar leta med ljus och lykta för hitta det.
    och då brukar det bli rätt så fel ibland.
  • fettjock
    Sarakechi skrev 2012-09-26 03:01:58 följande:
    Det är idioter likt TS som delar in människor i "raser". Allting är rasism nuförtiden, jag är misantrop och hatar alla lika mycket..
    Men om du uttrycker ett hat mot en specifik situation som innefattar invandrare, så vips så är du rasist, det är så det funkar i Sverige nu.
  • fettjock
    Feel the love skrev 2012-09-26 10:55:34 följande:
    Hmm men det är konstigt.. man får inte vara emot rasism heller utan att bli kallad idiot, hatisk och allt var det var. Jaja, jag skiter i er nu för jag har viktigare saker för mig än att dividera med "kritiska" personer.
    Kanske om du hade förstått vad jag menar, så kanske du inte behövt skriva sån skit du gör.

    Det är ett stort problem i Sverige att vi letar efter rasism, där inte ens rasism finns.
    Vara kritisk som jag sa innan fast än kritiken är 100% rätt, så förvandlas man till rasist eller en jävla SD'are.

    Du verkar inte förstå skillnaden, kanske om du försöker ta dig ur din blockering så skulle nog den där 25-öringen trilla ner för dig.
    Bästa är att jag inte påstår det inte existerar rasism, men tog tog dig inte tiden att ta reda på detta.

    Och känner det som ett underbart bra val som du gör att du har viktigare saker för dig än vara här.
    Tack för detta.
  • fettjock
    Velouria skrev 2012-09-29 13:00:06 följande:
    Rasism existerar i hög grad. Inte för att du och jag delar in människor i olika raser, utan för att rasisterna gör det. Att påstå att rasism inte existerar är att blunda för de faktiska föhållandena.
    Såklart rasism finns, det förnekar jag inte det minsta.
    Men problemet är att massa jävla antirasister letar efter "rasism", och här är det inte tillåtet att vara kritisk emot någon som samtidigt är invandrare.
    Utan då skall man klappa med hårs och gör man inte detta så är man rasist.
  • fettjock
    Velouria skrev 2012-09-29 16:27:12 följande:
    Fast det var ju inte du som förnekade rasism. Inte i det inlägg jag svarade på

    Jag själv är antirasist, men letar inte efter rasism någonstans. Sedan är hela det här med vem som är rasist eller inte så subjektivt i hur man tolkar, om inte personen är klar och tydlig över sin ståndpunkt. Vissa säger att de bara är kritiska, men uttrycker sig i själva verket mer fientligt än de vill erkänna. Andra är kritiska och ger inte alls intrycket av att de är fientliga. Det här med uttrycket "kritisk" är också något som missbrukas titt som tätt och gör att även de som enbart är kritiska utan att egentligen hysa någon fientlighet hamnar i samma kategori som de mer fientliga. Ordet rasism och främlingsfientlighet har mer och mer av de fientliga suddats ut till förmån för det mer rumsrena "invandringskritisk". Numera är alltså ALLA "kritiska"

     
    En antirasist för mig är dom där tokgalna som anser våld är en helt okey tom emot rasister.
    För mig kan du kanske vara emot rasism, men när man går över och kallar sig antirasist.
    Så man antingen gått övergränsen eller så förstår man inte riktigt vad det menas.

    Rasist och antirasist är motpoler och lika puckade.

    Rätt lustigt exempel är att man tex inte kan kritisera invandrarpolitiken och sen kanske komma med det undrande förslaget att minska invandringen.
    Säger man så är man direkt klassad som rasist eller vara SD'are, vilket är riktigt lustigt patetiskt.
    Vi lever i en värld där det är inte tillåtet att vara kritiskt emot invandrare utan riskera bli påhoppad kraftfullt, fast än det man säger är logiskt och rätt.
  • fettjock
    Velouria skrev 2012-09-29 18:18:37 följande:
    Jag är antirasist och antivåld. Sedan får det stå för dig vad det innebär för dig.

    Och om det vore otillåtet att vara invandringskritisk så skulle SD aldrig ha funnits, än mindre klarat sig in till riksdagen. 
    Det är ju tack vare såna som dig som SD idag är ett etablerat parti, men det förstår inte ni.
    För hade ni förstått detta så hade inte SD varit mer än en liten parentes i den Svenska politiken.

    Och desto mer ni fortsätter med vad ni håller på med, där man inte kan kritisera invandraren om h*n gjrot nått fel, eller invandrar politiken att den kanske borde stramas upp.
    Så kommer ni bara spela rätt i SD's händer, snacka om kontraproduktivt Skrattande
Svar på tråden Rasister är så jävla töntiga!