• Skalman

    Sydkorea

    Vi väntar också BB från Sydkorea! Kul att följas åt.

  • Skalman

    Vi skickade vår ansökan nu i maj så det kommer nog ta några månader till innan vi får BB. Ska bli så spännande.
    Har inte hört mera än att de som väntat på BB den senaste tiden fått vänta ca 3 mån. och att man sedan fått vänta ca 3-5 mån. på RB. Men i den här världen kan ju allt hända så man får nog tänka att det kan ta längre tid.

  • Skalman

    Vad kul att så många hittat hit. Har det kommit några BB och RB nyligen någon som vet?

  • Skalman

    Ni som fått BB nyligen, hur länge fick ni vänta?

  • Skalman

    Vi har väntat i en månad nu, men det kan ju inte vara så många som väntar på BB nu. För i mitten av maj var det ett 10-tal familjer som väntade BB och nu har det ju kommit 8 BB. Verkar ju här i tråden som att några fler fick skicka i mitten/slutet av maj också. Men bara för att det är få som väntar vet man ju ändå inte. Känns väldigt spännande nu, hoppas inte väntan blir alltför lång.

    Har ni andra funderat något på boende? Någon som vet vilka fördelar/nackdelar det är med de olika som AC föreslår?

    Har ni funderat något runt packning? Får man mera info om det när det är dax? Tänkte t ex på mat till barnet, tar man med någon välling, risvälling eller annat? Ska man ha med presenter? Isåfall till vilka?

  • Skalman

    Grattis Sui och Grattis Eliste! Vad härligt! Vi hoppas också på BB snart. Eliste fick ni en flicka eller pojke och hur gammal?

    Vet inte vilket boende som är mest praktiskt. Vi skulle gärna ha lägenhet, men jag vet inte om de ligger långt ifrån. Någon som vet lite +/- med de olika förslagen som AC lämnar?

  • Skalman

    Grattis till RB! Vad härligt att ni äntligen får hämta hem honom. Nu hoppas vi också snart på att få åka, men vi har ju bara väntat några veckor än.

    Lycka till på resan!

  • Skalman

    Minns hur jobbigt det var att vänta. Nu hade vi samlat kötid sedan tidigare och fick vårt medgivande i Mars -12 och hoppade då in på plats 2 på listan. Vi fick sedan börja samla papper i April -12 när vi stod som nr. 1. Blir ju så med Korea som har lång väntetid att många inte kommer in på listan förrän de har sitt andra medgivande eller väntar syskon.

    Vi stod först i kön under 2007-2008 och var sedan inaktiva tills nu 2012. Under tiden vi stod i kö 2007-2008 tyckte jag inte att det hände något i kön, vi halkade ner hela tiden pga sådana som varit inaktiva och hoppade in med bra kötid. Vet exakt hur det kändes. Men en liten tröst är att till slut kommer ni framåt i kön.

  • Skalman

    Någon som hört något mera om RB? Hade hoppats på några fler nu innan nya lagen som träder i kraft på måndag.

  • Skalman

    Oj, vad kul att det kommit flera RB, jag trodde inte heller att det kunde komma på helgen. Ja, men det närmar sig iallafall för oss och er nu sui. Nu håller vi tummarna på att det kommer till veckan så att vi också snart får resa.

  • Skalman

    Vi hoppas också på att få åka snart. Trodde ju att det skulle komma några RB den här veckan också, eftersom det kommit iallafall en gång per vecka de senaste veckorna. Känns jobbigt att inte veta när det blir. Vi längtar jätte mycket på att få åka nu.

  • Skalman

    Lapinette - såg att du skrivit tidigare här när ni fick BB, vi fick samma dag .

  • Skalman

    Ta det med ro är lättare sagt än gjort. Men det går ändå bättre för mig än jag trodde. Försöker tänka att jag kan inte påverka det iallafall. Min man tror att de ska ringa varje dag och storebror förstår inte riktigt varför vi måste vänta, han säger att han tror att lillebror saknar oss.

    Men det borde ju bli snart, om det inte plötsligt blir något uppehåll.

  • Skalman
    Lapinette skrev 2012-08-18 12:42:40 följande:

    Såg att Korea hade helgdag i onsdags ... så kanske har flera tagit "klämdag" och varit långlediga? Det kommer säkert en drös med rb i nästa vecka när de är åter .



    Ok, det hade jag missat. Då är det säkert därför det inte kom några den här veckan. Hoppas nu att det kommer massor av RB nästa vecka.
  • Skalman

    Eliste - Tack för alla tips! Längtar verkligen tills det är vår tur nu.

  • Skalman
    Lapinette skrev 2012-08-29 16:27:15 följande:
    Nu börjar jag bli trött på att vänta!!!!
    Jag också! Känns väldigt jobbigt nu. Hoppas det kommer massor av RB till veckan!
  • Skalman

    Säger som dig Lapinette ÄNTLIGEN!!

    Inboxa mig gärna när ni vet när ni åker och vart ni ska bo. Vi lär ju vara där samtidigt.

Svar på tråden Sydkorea