Inlägg från: hallencreutz89 |Visa alla inlägg
  • hallencreutz89

    Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?

    Du kan ju inte ha tampongen i när du bajsar! Tänk om du råkar få bajs på tampongsnöret!!!!


  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:39:34 följande:
    Japp och jag har haft tampong i 20 år. Men alltså man skall byta var 4:e timme, jag skulle aldrig ha i en längre än så och iaf jag behöver inte tömma blåsan mer än några gånger om dagen och skiter gör jag en gång om dagen så nu vet alla det också Ibland två faktiskt nu när jag tänker efter..

    Är det inte upp till åtta timmar man får ha de i nuförtiden? visserligen så vet jag inte riktigt hur man lyckas ha samma inne i åtta timmar om man inte sover, men ändå
  • hallencreutz89
    Anonym skrev 2011-09-26 00:42:59 följande:

    Ja ok, hur gör du på natten då? Jag kan ha i en tampong typ 24 h i slutet på mensen då jag inte blöder så mkt :P Har gjort då flera år nu så...
    Men så borde du nog inte göra.. du kan ju få tampongsjukan och ännu troligare är ju att du får svamp eller så pga obalansen det blir i underlivet...
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Tampongsjuka

    "Det finns inga specifikt förebyggande åtgärder men kvinnor bör uppmanas att inte bära en och samma tampong för länge."

    Använd hellre mindre tamponger eller trosskydd
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:47:16 följande:
    Kan vara så, jag skulle aldrig ha en tampong i 8 timmar heller om det inte var kris. Jag har sett två få åka in och plocka ut sina tamponger hos farbror docktorn och det undviker jag gärna, snörena verkar känsliga för längre tid, men de kanske är bättre nu

    Det värsta är ju om man glömmer att dra ut snöret alls.. eller glömmer att man har en inne och kör in en till!
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:48:17 följande:
    Och så jag igen, skulle aldrig ens ha en tampong i mig när jag duschar om jag skall tvätta mig, så vill jag gärna tvätta mig och inte har en blodig tampong i fittan typ.

    Jo.. så tycker väl jag med. Men måste ju finnas vissa som är så äcklade av tanken på sitt blod så att de duschar med tampongen för de är rädda att det ska rinna ut annars
  • hallencreutz89
    Lindreas skrev 2011-09-26 00:50:16 följande:
    Hallencreutz (som jag hatar att man inte kan citera!), jag byter när jag duschat, eller tar ut den innan jag duschar. Tycker det är obehagligt med ett kallt och blött snöre.

    va? kan man inte citera mig? Måste nog byta namn här isåfall!
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:53:17 följande:
    Har aldrig hänt och då har jag som sagt använt tampong i 20 år till och med 21 år faktiskt. Skulle inte få in en tampong till och då kan vi också dra slutsatsen att de går absolut inte att få in en kuk heller om hålet är upptaget av en tampong. Jag hade helt enkelt fått ont oavsett vilket.

    Sen skulle jag vilja se den tampong  som klarar av att stanna kvar om jag blir kåt, den lär liksom flyta ut av sig själv för den blivit överfull så fort Obestämd
    Inget av det har hänt mig, däremot så har jag fått för mig att det hänt flera gånger när jag varit osäker på om jag haft tampong eller inte eller så har jag varit säker på att jag satt in en men sen inte hittat snöret (för jag såklart inte satt in en), detta har resulterat i panik och frenetiskt grävande många gånger. Känner däremot folk som varit med om det på riktigt. Men det ska du vara glad över, att du inte kan råka köra upp fler tamponger alltså. Men du.. tamponger flyter väl inte ut bara för de är fulla? däremot lär du börja droppa någon blanding av blod och eh slidsekret eller vad man ska kalla det
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:55:09 följande:
    Kan tillägga att jag aldrig har haft problem med mitt underliv, hade svamp en gång när jag var 16 men det berodde på 3 penicillin kurer på rad. Jag är nog hysterisk rädd om mitt underliv tror jag, men så ger det mig så mkt tillbaka också i form av ren njutning och livsglädje så

    Är också hysteriskt rädd om underlivet, men för mig är det snarare för att jag får svamp hur lätt som helst, behöver bara vilja ta ett skönt skumbad en gång så kommer det som ett brev på posten typ om jag inte smörjer in ordentligt efteråt och sånt
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 01:07:03 följande:
    Nej jag är glad att det aldrig hänt eller kommer hända.

    Nej den flyter inte ut men fan vad roligt det hade sett ut om den gjorde det *plopp* så älskling nu kan du stoppa in den hårda!

    Nej gud vad äckligt haha tänk att behöva gå och vara rädd att den ska flyta ut så fort man tänker på sex, kan ju bli jättepinsamt om man är ute bland folk och råkar känna sig kåt
Svar på tråden Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?