• Anonym (Bernard & Bianca)

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

• Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)
  • ModestyB

Jag har varit på en katastrofdate. Jag blev övertalad att möta en kille jag bara pratat med på nätet, jag skulle ut med mina vänner och han ville ses en stund och ta en öl innan jag gick vidare. Jag visste att han var seriöst intresserad, men jag var inte lika peppad.

Jag minns att sidan vi börjat snacka via hade någon form av utseendebeskrivning, typ "blond" "medel kroppsbyggnad" "medellängd" osv. töntigt, ja, men det här var många år sedan och det är avskrivet nu.

När jag kom så möttes jag av en man som var kortvuxen, på riktigt. Jag hade inte haft något emot det, bara det att jag var så oförberedd (och verkligen inte kunde se hur 145 cm blev "medellängd"). Han var intresserad av mig för att jag uppfyllde något slags fetishmall han hade satt upp för sig, vi hade verkligen ingenting gemensamt, inget att prata om som intresserade mig, men han pratade glatt på medan jag inte kunde sluta titta på hans ben som inte nådde ner till fotpinnen på barstolen och så¨ledes dinglade i luften och det såg ut som att jag satt bredvid ett barn om man inte tittade över midjan.
    Han var väl snäll och så, men ganska konstig, som ett mobboffer som beslutat sig för att ta revansch på omvärlden genom att försöka statuera sin överlägsenhet.
    Jag gick efter en öl och undvek honom ruskigt effektivt efter det.

• Anonym (praktikanten)

Jag var 15 och vi hade bestämt att träffas på hans dåvarande praktikplats (en Ica-butik). Vi hade bara träffats på nätet tidigare och jag var minst sagt nervös. Detta skedde utan min mammas vetskap såklart och därför var man lite extra nervös när man gick hemifrån.

För det första så såg han inte alls ut som jag hade tänkt mig, han var supersmal, kortare än jag, och en stoor, krullig kaluffs. Detta tilltalade inte mig men jag var trevlig och tänkte att jag ändå skulle kunna lära känna honom bättre.

Väl inne i affären börjar han kramas och kyssa mig. Detta var för mig min första kyss till på köpet. Hans medarbetare tittade på oss och log. De tänkte väl "Ung kärlek, så gulligt"... Nej, usch och fy! Stel som en pinne var jag och han sa åt mig att slappna av.... Mjo, visst, det var ju lätt...  Nej.. Det  blev inget med denna killen. Träffade honom aldrig igen, förrän flera år senare (han är kompis med min f.d klasskompis på gymnasiet).

• Lindreas

*lägger till i favoriter och förbannar FL för att de inte kan fixa till sin app!*

• Vet varken ut eller in

Jag hade pratat med en kille på nätet och bestämt att han skulle komma hem till mig. Det kan ju verka lite dumt att ta hem nån så, men saken var den att jag bodde extremt lyhört och jag och min granne hörde allt som hände hos den andre. Så jag kände mig säker.

Han bodde 6 mil från mig och tog sig till mig med bil. Han hade med sig en blomma och det var väl gulligt. Han var rätt ok men vi klickade inte alls. Vi fikade och såg på film. Sen sa jag att jag ville sova och att det var dags för honom att åka hem. Då blev han störtsur! Skulle han verkligen behöva åka heeela den lååånga vägen hem?!? (Det är motorväg hela vägen så det går fort) Han var ju trött! Säkert. Med tanke på att han var väldigt ivrig på att få av mig kläderna verkade han långt ifrån trött. Jag fick tillslut säga till på skarpen för att få iväg honom. Han kunde få sovit på soffan men jag kände att jag bara ville ha iväg honom eftersom han så tydligt hade tagit för givet att han skulle sova över och att vi skulle ha sex.

Nästa dag mailade jag honom och skrev att jag inte ville träffas nåt mer för att vi så tydligt hade olika syn på hur man beter sig mot folk. Hans svar var att han inte fattade nånting och tyckte att vi hade haft jättetrevligt och ville träffas fler gånger! & då kan jag säga att han verkligen inte var särskilt trevlig när han åkte från mig. Rätt så otrevlig faktiskt.

Visst, jag kan väl fatta att han hoppades få sova hos mig men att tycka att det är självklart när man aldrig har träffats förut och att inte ens fråga om det är ok? No way.

• Mimmlas

Haha jag har sjukt många historier, dejtade nästan som en hobby när jag var yngre. Tyckte det var superskoj att träffa nya människor.

En gång dejtade jag en kille som hade ticks, och nu snackar vi inte sådär extrema men små som märktes ganska bra ändå.
    Kan för det första berätta hur han såg ut, han var ganska lång, väldigt smal och hade dreads.
    Han ticks var att han drog in väldigt kraftigt med näsan och drog fingret under, rätt och slätt det såg ut som han satt och snortade till och från. Jag brydde mig inte fruktansvärt mycket men folk i närheten var rätt nyfikna :P

Sen gick jag på en nätdejt med en kille som verkade skitsnygg och världsvan, när jag kom dit såg han ut som Fredrik Reinfeldt. Jag smet ganska snabbt kan man säga. Kan nämna att grabben var kanske 23 när detta hände!

Sen massor av killar som blivit så blyga att de inte vågat prata, det är nästan det värsta.

• Anonym (anna)

Detta var kanske ingen dejt, vi var ute ett helt kompisgäng där jag var enda tjejen. Jag hade det på G med en av killarna i gänget. Jag ville vara som en av grabbarna, och de gick runt och skämtade och kollade in tjejer och skulle visa vilka players de var. Jag ville inte vara sämre. Jag gick och höll killen jag var på G med i handen, och sen stod vi i kö till en nattklubb. En av de andra killarna pekade ut en kille för mig som var precis sån som jag alltid sagt att jag är svag för. Jag blev eld och lågor och sa "ja han var riktigt het". Killkompisen sa då att han kände honom och kunde presentera mig. Jag skulle ju vara lite vild och galen ( är egentligen  världens blygaste nörd så överkompenserade rejält) så sa till kompisen att hämta denna heta kille till mig. Samtidigt som jag höll killen jag hade det på G med i handen. Han var inte så glad efter det.

Efter ett tag lyckades jag få en ny chans och vi började prata. Idiot som jag är så berättar jag vilken sorts kille jag faller för, både utseendemässigt och personlighetsmässigt. Raka motsatsen till denna kille. Vi blev sedan tillsammans, under hela förhållandet försökte han vara något han inte var. Han försökte leva upp till min bild av idealkillen.

• Anonym (Bernard & Bianca)
    sotnos1 skrev 2011-02-05 01:48:49 följande:
    Min första dejt jag hade var när jag var 17år. Jag tyckte han var dö läcker och vi hade pratat massa i telefon innan vår träff. Under telefonsamtalen var han mkt intresserad av mina katter. Så under ett helt telefonsamtal pratat vi om mina katter. Jag tänkte inte så mkt på det utan tänkte väl att han visar sitt intresse till mig. Iaf så möttes vi upp för en fika. Vi satte oss ned för att dricka vårt kaffe och han började fråga mig om jag hade djur? Öh aa katter.. Och så började han fråga ur mig om ras, ålder..ja Gud vet vad, iaf saker som vi hade pratat om i telefon. Tiden gick och snacket var fortfarande om mina katter! Intresset försvann ganska så snabbt och jag minns att jag satt och tänkte på annat medans han babbla på om olika katthistorier. Haha
    Hm va skum han verka..

Kom och tänka på en kille jag pratade i telefon med. Hade fått för mig att jag pratade för lite i telefon med andra killar så hade bestämt att jag skulle prata mer och ha längre telefonsamtal. Så mitt "offer" blev en kille jag träffat några ggr. Han verkade väldigt intresserad och sen när han ringde pratade jag på om allt möjligt som jag betsämt. Tror vi prata i över en timme och var mest jag som prata.. Haha. Vi hördes inte mer efter det.
Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)