Jag har varit på en katastrofdate. Jag blev övertalad att möta en kille jag bara pratat med på nätet, jag skulle ut med mina vänner och han ville ses en stund och ta en öl innan jag gick vidare. Jag visste att han var seriöst intresserad, men jag var inte lika peppad.
Jag minns att sidan vi börjat snacka via hade någon form av utseendebeskrivning, typ "blond" "medel kroppsbyggnad" "medellängd" osv. töntigt, ja, men det här var många år sedan och det är avskrivet nu.
När jag kom så möttes jag av en man som var kortvuxen, på riktigt. Jag hade inte haft något emot det, bara det att jag var så oförberedd (och verkligen inte kunde se hur 145 cm blev "medellängd"). Han var intresserad av mig för att jag uppfyllde något slags fetishmall han hade satt upp för sig, vi hade verkligen ingenting gemensamt, inget att prata om som intresserade mig, men han pratade glatt på medan jag inte kunde sluta titta på hans ben som inte nådde ner till fotpinnen på barstolen och så¨ledes dinglade i luften och det såg ut som att jag satt bredvid ett barn om man inte tittade över midjan.
Han var väl snäll och så, men ganska konstig, som ett mobboffer som beslutat sig för att ta revansch på omvärlden genom att försöka statuera sin överlägsenhet.
Jag gick efter en öl och undvek honom ruskigt effektivt efter det.