Inlägg från: TheBlueRose |Visa alla inlägg
  • TheBlueRose

    ivf och ekonomi!

    Lån är det många som har TS.

    Hur vi gör för att ha råd . Vi har inga lån på några bilar (endast på huset). Inga avbetalningar som jag vet många faller i den fällan.

    Har ni lån på eran bil?

  • TheBlueRose

    TS, varför inte sälja bilen & välja en billigare variant?

    Vi kör med 2st billigare bilar ena är till å med skattebefriad den har gubben till å från jobbet. Den andra köpte vi kontant för 10,000:-. En Volvo 740 -85:a. Billiga reservdelar & man kan repa den själv . Hur fin som helst.

    Jag anser att en bil bara är till för att frakta häcken från a-b. Vilket gör att man behöver inte en dyr bil.

    Många säger men eran drar ju 1l/mil, min drar bara 0,65 å bla bla bla. Men jag brukar svar dom visst drar den 1l/mil men jag kör helvetes mycket bil för 2500:- i mån .

    Som dom betalar med lån & försäkringar. Man ska ju räkna med slitage på bilen & värdeförminskning på dom nya bilarna vilket många inte gör.

    Vi har med 2st bilar en bensinräkning 1200:-,,,,,trafikförsäkringar räcker på båda bilarna (eftersom att dom inte är något i värde enligt försäkringsbolaget).

    Visst är det roligt att köra nya bilar. Vi brukar göra som så att vi lånar svärisarnas bil då vi drar ut på längre sträckor ,,,,,billigt .

    Men håller man sig bara inom kommunen så finns det ingen anledningatt sitta på en massa lån för att köar en nyare bil.

    Så mitt råd, sälj bilen, byt till en billigare variant. Kolla upp med bilförsäkringarna om ni måste ha hel fösäkring.
    Det finns att spara massor av pengar.

  • TheBlueRose

    Angla, jag var här först ,, *sparkar Angla i rumpan*
    *asg*

    Jag hann före dig, nenenenenenen

  • TheBlueRose

    TS, vi bor uppe i Luleå. Kan säga att där är det "långt" mellan pungterna . Men vi klarar av att köra billigt ändå.

  • TheBlueRose

    hahaha,,hade jag nog gjort om mitt knä pallat det. tyvärr så är det paj sedan jag föll med kryckorna trappen här hemma då jag hade menssmärta (det var en av dom där värre gångerna) slutade med en op på mitt knä..

    Sådär ser ni vad menssmärta kan ställ till det

Svar på tråden ivf och ekonomi!