• Kelly1994

    okej med incest??

    För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

    En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

    HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

    Vad tycker ni om incest?

  • Svar på tråden okej med incest??
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 17:47:27 följande:
    1. För att de har en rejäl skruv lös (Den som håller ihop hela vettet).
    2. Att de ska sluta knulla sina syskon
    3. Det vet jag inte.
    1. Att "ha en skruv lös" är väl inget skäl till tvångvård?? Massor av icke-våldsamma människor har "skruvar lösa" både här och där, inte tycker du väl att alla ska tvångsvårdas bara av den anledningen?!?

    2. Om de vill ligga med sina syskon kommer "vården" att vara verkningslös, man skulle dessutom att bli tvungen att frihetsberöva dom.

    3. Tycker du att incest-utövarna ska kunna låsas in resten av sitt liv om de inte blir "botade"?
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 18:17:52 följande:
    1. Att "ha en skruv lös" är väl inget skäl till tvångvård?? Massor av icke-våldsamma människor har "skruvar lösa" både här och där, inte tycker du väl att alla ska tvångsvårdas bara av den anledningen?!?

    2. Om de vill ligga med sina syskon kommer "vården" att vara verkningslös, man skulle dessutom att bli tvungen att frihetsberöva dom.

    3. Tycker du att incest-utövarna ska kunna låsas in resten av sitt liv om de inte blir "botade"?
    3. Nej det tycker jag inte absolut inte. Men de borde inte få träffa sina syskon mer.
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 18:25:49 följande:
    3. Nej det tycker jag inte absolut inte. Men de borde inte få träffa sina syskon mer.
    Att belägga personer med besöksförbud är verkningslöst om en överträdelse inte leder till bestraffning.

    Hur ska syskonen hindras från att träffas?
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 18:33:28 följande:
    Att belägga personer med besöksförbud är verkningslöst om en överträdelse inte leder till bestraffning.

    Hur ska syskonen hindras från att träffas?
    Om man inte håller besöksförbudet så kan det gå till rätten. Om de inte håller besöksförbudet kan de då bli straffade för det och få betala böter.
  • lykantrophona

    Är det någon som skadas av att det är två syskon som har sex med varandra?

    Jag tycker det är ganska äckligt, men vad angår det mig?

  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 18:35:06 följande:
    Om man inte håller besöksförbudet så kan det gå till rätten. Om de inte håller besöksförbudet kan de då bli straffade för det och få betala böter.
    Böter för att de träffas?

    Hm, ok..
    Hur ska kontrollen gå till? Ingen av de inblandade lär ju ange sig själva, ska polisen patrullera deras hem? Avlyssna telefoner?
  • Thaleya

    Jag har aldrig tänt på någon släkting, fast många ser bra ut. Tycker heller inte att det känns riktigt friskt. Men det kan ju bero på att jag inte kan associera till det alls.

  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 18:57:21 följande:
    Böter för att de träffas?

    Hm, ok..
    Hur ska kontrollen gå till? Ingen av de inblandade lär ju ange sig själva, ska polisen patrullera deras hem? Avlyssna telefoner?
    Nej, de får väl vara extremt försiktiga om de nu måste fortsätta knulla med syskonet. Tycker dock att en rejäl markering behövs.
  • Kelly1994
    Imortaelis skrev 2010-09-29 19:00:24 följande:
    Jag anser då verkligen inte att incest är okej överhuvudtaget. Man har inte sex med sitt kött och blod. Punkt slut.
Svar på tråden okej med incest??