• Anonym

    Finns det någon ammande mamma som har någon sexlust?

    ...jag har det då inte! Fy, det är verkligen tråkigt, men så är det. Känner nästan för att sluta amma bara för att bli mig själv igen. Tycker bäst om mina hormoner när jag har menscykler. Som gravid och ammande är jag helt avstängd!
    Fy, är det så här att vara i klimakteriet har jag inte mycket att se fram emot!

  • Svar på tråden Finns det någon ammande mamma som har någon sexlust?
  • Anonym

    Jag vill jag vill jag viiill!!
    Gah helt obeskrivligt mkt dessutom.. Har testat 2-3ggr men det gor dock galet ont fortfarande sa vi har inte lyckats genomfora ett samlag annu.. Men lusten finns dar ;)

  • Anonym

    Den riktiga sexlusten kom med mensen! Tur att mensen kom redan när vi började med smakportioner vid 4 mån ålder. {#lang_emotions_wink} Blev då en helt annan känsla både mentalt och i slemhinnorna. Vi hade sex innan dess också men var torrare och tråkigare.

  • Anonym

    Jag hade ingen sexlust alls under amningstiden, och det tog ungefär en månad efter avslut innan den återvände. Visst var det tråkigt, men jag behövde lång tid på mig att läka, hade ont jättelänge. Dessutom var hela jag inställd på att ta hand om barnet, vet inte om det hade med amningen att göra för jag blir fortfarande jättedistraherad om jag hör barnet ge ifrån sig ljud.


    Men det var desto roligare när jag kom igång igen!!! (Nio månader efter förlossningen.)
  • Anonym
    Anonym (JaG) skrev 2009-12-30 00:01:02 följande:
    Jag har sexlust! Dottern är 2 månader gammal och den där lusten infann sig efter kanske 5 veckor igen :P Det blev dock inget sex förrän i helgen, kändes inte riktigt aktuellt tidigare (pga avslag och oro över hur det skulle kännas både för han & mig).
    Har inte läkt som jag ska vilket gör att jag fortfarande blöder och har avslag efter drygt 2månader. Lusten finns, och frustrationen över att det kan dröja upp till 3mån till innan jag ens får ha samlag. Sex kan man ju ha utan penetration...men det är ju inte samma känsla.
Svar på tråden Finns det någon ammande mamma som har någon sexlust?